Konut kapıcıları iş sözleşmesi!
Apartmanlarda görevlendirilmek üzere işe alınan konut kapıcıları ile apartman yönetiminin bir iş sözleşmesi imzalaması gerekiyor. Söz konusu konut kapıcıları iş sözleşmesi kapsamında bulunması gereken hükümler haberimizde yer alıyor...
Konut kapıcıları iş sözleşmesi!
Apartman Görevlisi Yönetmeliğine göre, apartman yönetimi ile apartman kapıcısı arasında bir iş sözleşmesi imzalanması gerekiyor. İş sözleşmesi kapsamında kapıcının görevine ve çalışma koşullarına dair bilgiler veriliyor.
Yönetmelik kapsamındaki apartman kapıcısı iş sözleşmesi, çalışma koşulları, çalışma süresi ve ara dinlenme zamanlarına ilişkin hükümler aşağıda sıralanıyor;
İş Sözleşmesi ve Çalışma Koşulları
İş Sözleşmesi
Madde 6 — Kapıcı ile yapılan iş sözleşmesinde;
İş sözleşmesinin türü ve çalışma biçimi ile işveren ve işyeri adı ve adresi, kapıcının kimliği, işe başlama tarihi, yapacağı işler, temel ücreti ve varsa ücret ekleri, ücret ödeme şekli ve zamanı, çalışma süresi ve ara dinlenmesi, varsa özel hükümler, düzenleme tarihi ve tarafların imzası hususlarının bulunması gerekir.
Çalışma Süresi ve Ara Dinlenmesi
Madde 7 — Çalışma süresi genel olarak haftalık 45 saattir. Bu süre çalışma biçimine göre sözleşme ile azaltılabilir. Ayrıca, İş Kanununun 63 üncü maddesindeki süreyi aksatmamak koşuluyla yoğunlaştırılmış çalışma ilişkisi de kurulabilir. Çalışma süresi, kapıcının işte geçirdiği zamandır. Kapıcı konutu tahsis edilmiş işyerinde çalışma biçimine göre günlük çalışma süresi en çok dörde bölünebilir. Ara dinlenmesi çalışma süresinden sayılmaz.
Çalışma saatleri, yaz ve kış saat uygulamaları ve iklim şartları dikkate alınarak düzenlenebilir.
Apartman Kapıcıları Yönetmeliği!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com