Sektörel

Konut kredisi kullanımında zarar edilmemesi için neler yapılmalı?

Tüketicinin gerek yatırım gerekse barınma amaçlı konut alırken kredi kullanımında zarar etmemesi için bilinçli davranması gerekiyor.

Fibaemeklilik Genel Müdürü Ömer Mert: "Bizim önerimiz, öncelikle hayat sigortasını hangi kurumdan yaptırdığınıza dikkat etmeniz. Müşteri olarak bankanın size sunduğu hayat sigortası poliçesini kabul etmek zorunda değilsiniz. Kredinizi hangi bankadan alırsanız alın, hayat sigortanızı istediğiniz yerden yaptırabilirsiniz. Fibaemeklilik olarak biz bu noktada önemli bir fark yaratıyor, Kredi Hayat ürünümüz ile sektörün en iyi fiyatını sunuyoruz. Üstelik dilerseniz dakikalar içerisinde zahmetsizce internet sitemizden de satın alabilirsiniz. Butik sigortacılık anlayışımızı, müşteri memnuniyetine verdiğimiz önemi ve hayatı kolaylaştıran teknolojik altyapımızı bu ürün ile bir kez daha ortaya koymak istedik."


KREDİ ÇEKERKEN HAYAT SİGORTASINDAN ZARAR ETMEYİN


Bankalara yapılan konut kredisi başvurularında, hayat sigortası şartı sunulmaktadır. İki yanlışı düzeltmek gerek:


Bankaların hayat sigortasını kendilerinin yaptırdığı algısı yanlış. Müşteri, bankanın sunduğu poliçeyi kabul etmek zorunda değil.Müşteri kredisini hangi bankadan alırsa alsın, hayat sigortasını istediği sigorta şirketinden alabiliyor. Müşteri kredisini hangi bankadan ve şubeden kullandıysa o bankayı kredi hayat sigortasına dain-i mürtehin olarak tanımlatabiliyor.


Konut kredisi dışında otomobil ve destek kredilerinde de hayat sigortası yaptırırken aynı süreç geçerli.


FİBAEMEKLİLİK DAHA UCUZ


Fibaemeklilik, Kredi Hayat sigortası ile sektörde en pahalıya göre %40, sektör ortalamasına göre %29 daha ucuz fiyat veriyor.


40 yaşında bir Müşterinin 10 yıllık 100.000 TL'lik bir kredi kullandığını varsayalım; en pahalı teklif verenden poliçe yaptırırsa yaklaşık 3.000 TL ödeyecek, bizden yaptırırsa 1.700 TL ödeyecek. Aradaki farka baktığımızda poliçeyi bizden yaptırırsa ev fiyatının %1,3'ü kadar avantaj sağlamış olacak.


Konut kredisine ilişkin veriler:


2010 yılından itibaren kredi için makul faiz oranlarının oluşmasına paralel olarak;


- Hane halkı sayısının nüfus artışından daha hızlı büyümesi,


- Hane halkında ortalama birey sayısının da son 20 yılda düşüş trendinde olması,


- Türk İnşaat firmalarının tecrübesi ve yeni konjonktüre hızlı adaptasyonu,


- 2007 yılı başında Mortgage Yasası'nın kabulu


ile birlikte konut sektörü daralmadan sıyrılıp ciddi bir gelişim gösterdi.


Bu durum özellikle son yıllarda konut kredisi kullanımını arttırdı, buna bağlı olarak 2015 sonu itibari ile konut satış sayıları 1 milyon 289 bine ulaştı.


2015 yılı içerisinde toplamda 48 milyar TL'lik kredi kullandırımı yapıldı.


FERDİ KAZA SİGORTASINA DİKKAT


Bazı bankalar mortgage hayat sigortasının primi yüksek olduğu için Ferdi Kaza Sigortası yapabiliyor. Fakat ferdi kaza sigortası sadece kaza sonucu vefat durumunda güvence sağlıyor .Fibaemeklilik Kredi Hayat sigortası, hem kaza hem de ecelen vefat durumunda borcu güvence altına alıyor.


Türkiye Sigortalar Birliği'nin 2015 yılı verilerine göre;


Kredi ile bağlantılı hayat sigortası poliçelerinde 800 milyon TL tazminat üstlenildi. Vefat eden 71 bin kişinin varisleri ödeme alarak kredi borcunu ödemek zorunda kalmadı.




Sabah



Bu haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı!



Genel Müdür Ömer Mert, 2016 yılını güçlü bir büyümeyle kapatmayı hedeflediklerini ve 400 milyon liralık aktife ulaşmak istediklerini açıkladı.


Fiba Holding bünyesinde faaliyet gösteren Fibaemeklilik, yenilikçi ürünleri ve yeni satın alma arayışlarıyla büyümesini hızlandırmak istiyor. Çalışmalarıyla ilgili bilgi vermek üzere dün bir basın toplantısı düzenleyen Genel Müdür Ömer Mert, Ergo Emeklilik ve Hayat’la ilgili satın alma sürecinin tamamlandığını, iki şirketin Fibaemeklilik çatısı altında birleşmesinin de temmuz ayında sonuçlanmasını beklediklerini açıkladı. Yeni bir şirket olmalarının da etkisiyle hızlı bir büyüme sürecinde olduklarını ifade eden Mert, 2016 yılını hem hayat hem bireysel emeklilik sistemiyle (BES) ilgili çalışmaları neticesinde 400 milyon liralık bir aktif büyüklükle tamamlamayı hedefl ediklerini belirtti. Yenilikçi ürünleriyle büyümenin yanında satın alma fırsatlarına bakmaya devam edeceklerini de anlatan Mert, şöyle devam etti: “Örneğin bugün bazı sigorta şirketleri artık BES poliçesi yazmayı değişik nedenlerle bıraktı. Bu konuda bizim arayışlarımız var. Onların BES portföyleriyle ilgilenebiliriz. Bu tür çalışmalarla şirket olarak üç haneli büyümeye devam edeceğiz.” 


Hayat poliçeleri bizde yüzde 30 daha ucuz 


Sigorta sektörüne getirdikleri yenilikler konusunda da bilgi veren Mert, özellikli mortgage kredileri kapsamında yapılan hayat sigortası paketlerine dikkat çekti. Kendi paketlerinin fiyatının sektör ortalamasında yüzde 30 daha ucuza geldiğin iddia eden Mert, şöyle devam etti: “Örneğin 40 yaşındaki bir kişinin 10 yıllık 100 bin liralık konut kredi kullandığını varsayalım; en pahalı teklif verenden hayat poliçesi yaptırırsa yaklaşık 3 bin lira ödeyecek, bizden yaptırırsa 1700 lira ödeyecek. Aradaki farka baktığımızda poliçeyi bizden yaptırırsa ev fiyatının yüzde 1,3’ü kadar avantaj sağlamış olacak. Biz bunu kâr marjımızı uygun hale getirerek ve aracı kullanmayarak yapıyoruz. Bütün satışlarımızı internet üzerinden gerçekleştirebiliyoruz. ” 


Sigorta müşteri haklarını yeterince bilmiyor 


Bu konuda ayrıca, konut kredisi alanların bu krediyi aldıkları yerden hayat poliçesi almalarının zorunlu olmadığını vurgulayan Genel Müdür Mert, ancak bunun vatandaş tarafından yeterince bilinmediğini söyledi. Mert, “Müşteri kredisini hangi bankadan alırsa alsın, hayat sigortasını istediği şirketten alabilir. Bunun için yapması gereken o bankayı kredi hayat sigortasına ‘dain-i mürtehin’ olarak tanımlatmaktır. Bu otomobil ve destek kredilerindeki hayat sigortası için de geçerli.” Aslında bu tür krediler için hayat sigortası yaptırılmasının zorunlu olmadığını da hatırlatan Mert, ancak özellikle vefat durumunda borçlunun varislerine büyük kolaylık sağladığını ifade etti.


Bahar: E-posta, SMS ile fon önerisi yolluyoruz 


Geliştirdikleri yenilikleri konusunda örnekler veren Genel Müdür Yardımcısı Nehir Aksın Bahar, BES poliçelerini hem şirket hem acenteleri üzerinden online sattıklarını söyledi. Özellikle müşteriye önerdikleri BES fonlarıyla ilgili olarak Özyeğin Üniversitesi Risk Merkezi’yle işbirliği yaptıklarını hatırlatan Bahar, bu sayede esnek hareket edebildiklerini söyledi. Bahar şöyle devam etti: “BES’te geçen yıl müşterilerimize 5 kez fon önerisi yaptık. Bunu e-posta, SMS (kısa mesaj) ve telefonla yapıyoruz. Bu kapsamda örneğin telefonla aradığımız müşterilerimizin yüzde 95’i bu öneriye kabul etti ve fonlarını değiştirdi.”


Dünya