Konut projeleri hazır mutfak sektörünü 1,6 milyon TL'ye ulaştırdı!
Evlerin en önemli alanlarından olan mutfaklarda, 'hazır'a kayış hızlanıyor. Günlük ev yaşantısındaki yeri giderek geçtikçe artan mutfaklar, hazır mutfak firmalarının tasanmlan ve çözümleriyle evlerin vazgeçilmez alanlan haline geliyor
Bu da sektörün 1.6 milyon TL'ye ulaşmasını sağlarken, hazır mutfak rekabetinin de kızışmasına yol açıyor. Markalı mutfak üreticileri toplam sektör içerisinden yüzde 15 pay alabilirken büyüklükleri 240 milyon lirada kalıyor. İnşaat şirketlerinin projelerinde markalı mutfak kullanımı ile zamanla bu alışkanlığın son tüketiciye de geçeceğini belirten Nolte Türkiye Ceo'su Sebahattin Gürel, "Sektör daha hızlı büyüyebilir ancak merdivenaltı üretimler önümüzü kesiyor. Hazır mutfakta markalı üreticinin payı artmalı" diye konuştu.
Markalıların payı yüzde 15
Hazır mutfak sektörünün en önemli problemi merdivenaltı, markasız üreticiler oluyor. Bu da sektörde bulunan markalı mutfakçıların kriteri, 'misafirimi mutfakta ağırlayabilir miyim' oluyor. Sebahattin Gürel, "Mutfakta hem fonksiyonu hem de şıklığı anyorlar" diye konuştu.
Trendler değişiyor
Mutfaklarda son 3-4 yıldır modern tasarımlar ön plana çıkıyor. Geçen yıllarda en çok tercih edilen renk koyu ahşap olurken, yeni trend daha renkli tasarımlara kayıyor. Mutfaklarda geçirilen vaktin arttığı tespit edilirken, özellikle kadınlar bu alanlann dekorasyonuna büyük önem veriyor. Eskinin mutfakları, neredeyse bir ocak, bir fırın ve bir lavabodan oluşurken, şu anda mutfaklar evin diğer diğer bölümleri gibi dizayn ediliyor. Mutfaklar artık sadece yemek pişirilen yerler değil, çok daha fazla zaman geçirilen mekanlar arasına girdi. Hazır mutfaklar da bu değişimi hızlandırıyor ve kolaylaştırıyor. Hazır mutfaklarda ise modern tasarımlara doğru bir kayış görülüyor. Geniş bir oturma bölümü özellikle istenen bir detay haline geldi. Minimalist ve modem tasarım trendi, mutfaklara da yön veriyor.
İnşaatçılar bilinçlendi
Hazır mutfak sektörünün son 7-8 yılda müthiş bir ivme yakalamış olmasına rağmen sektörün hala büyüme potansiyeli taşıdığını söyleyen Nolte Türkiye Ceo'su Sebahattin Gürel şunları söyledi: "Türkiye'de hazır mutfağa artan bir talep var ancak merdiven altı üreticiler sektörün gelişmesini engelliyor. İnşaat şirketleri yaptıkları konut projelerinde hazır mutfak kullanmaya alıştılar. Eskiden mutfak alanını bu kadar önemsemiyorlardı. Ne kadar ucuza halledersek o kadar kârdır mantığı vardı. Şimdi olaya tamamen farklı bir noktadan bakıyorlar. Çünkü müşterileri de kaliteli bir ürün kullanmaktan dolayı mutlu oluyor. Son kullanıcılar için hazır mutfak bilinci henüz tam olarak oturdu diyemem ama yol alındı. Hazır mutfak pazar payının artırılması gerekiyor."
Pazar büyüyor
Hazır mutfak sektörünün Türkiye'de hızla büyümesinin başlıca sebebi, inşaat sektörünün yükselişi oluyor. Pazarın büyümesindeki bir diğer ana etken ise, çalışan kadınların evlerinde geçirebildikleri sınırlı vakitte mutfak içerisinde olmaları. Mutfak seçiminde kadınların başlıca kriteri, 'Misafirimi mutfakta ağırlayabilir miyim' oluyor. Sebahattin Gürel, "Mutfakta hem fonksiyonu hem de şıklığı anyorlar" diye konuştu.