Sektörel

Konut satışında internet dönemi!

Türkiye'de 2008 ile 2014'ün ilk yansında 4 milyon 156 bin adet konut satıldı. 2014'ün ilk yarısında konut alım satımında el değiştiren rakam yaklaşık 4 milyarlira!

Türkiye'de 2008 ile 2014'ün ilk yansında 4 milyon 156 bin adet konut satıldı. İletişim uzmanı Nihan Urel, 2014'ün ilk yarısında konut alım satımında el değiştiren rakamın yaklaşık 4 milyar lira olduğunu söyledi.

Son 6 yılda gerçekleşen yaklaşık 30 milyar liralık gayrimenkul satışının yüzde 18'inin İstanbul'da, yüzde 12'sinin Ankara'da, yüzde 0.25'inin de İzmir'de gerçekleştiğini söyleyen Nihan Urel, "özellikle büyük şehirlerde satm alma kararı verirken ilk araştırma internetten yapılıyor. Gazete, tv ve outdoor iletişimin etkisi daha sonra geliyor. 


Alıcı internetten "projedeki satış danışmanı kadar ya da başvurduğu emlakçı kadar bilgili olmadan hatta satış danışmanım, emlakçıyı ezici bilgiye ulaşmadan", gayrimenkulü görmeye bile gitmiyor, özellikle İstanbul'da konut alımına etki eden şey lokasyon ve sonrası projenin internetteki izleri" dedi. Nihan Urel, İstanbul ve Ankara'da kredi ile konut alma oram yüzde 45, özellikle kredi ile alanlarda internet kullanımı ve internetten gayrimenkul alımına karar verme oram yüzde 90 olduğunu söyledi. 


İnternetin gücünü keşfedenlerin başmda inşaat sektörünün geldiğini söyleyen Nihan Urel, "İnşaat şirketleri iyi reklamcılarla çalışarak çok kısa zamanda 25 - 30 yıllık şirketlerin şöhretlerini yakaladı. Bü- yandan da 40 yıllık markaların, reklamın özellikle internetin gücünü keşfedemedikleri için nasıl "3 - 5 yıllık firmalarla artık rekabet bile edemediğini görüyoruz" dedi.


Yeni Asır