Konut tapu işlemleri nasıl yapılır?
Konut tapu alım satım işlemleri, ilgili tapu dairesinde gerçekleşiyor. Peki, konut tapu işlemleri nasıl yapılır? Konut tapu devri için ne kadar harç ödenir? Gerekli belgeler nelerdir?
Konut tapu işlemleri nasıl yapılır?
Konut tapu alım satım işlemleri, ilgili tapu dairesinde gerçekleşiyor. İşlemler için öncelikle tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Başka bir şehirde oturuyor iseniz size en yakın tapu müdürlüğüne giderek yapabilirsiniz.
Tüm tapu müdürlükleri birbirleri adına işlem yapmaya yetkili olup; Ayrıca yurtdışında da Berlin Başkonsolosluğu Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Temsilciliğinde işlem yaptırılabiliyor.
Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya (https://randevu.tkgm.gov.tr) adresinden online başvuru yaparak randevu alabilir, size gönderilecek kısa mesaj (SMS) doğrultusunda işleminizi belirlenen gün ve saatte yapabilirsiniz.
Konut tapu işlemleri için gerekenler:
-Satıcıdan İstenen Belgeler
Tapu veya fotokopisi
1 Fotoğraf
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
Vergi borcu yoktur yazısı
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
-Alıcıdan İstenen Belgeler
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
2 Fotoğraf
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Konut tapu işlemleri için ödenen harç:
- Taşınmazın değeri üzerinden hem alıcı hem satıcı tarafından binde 20 oranında harç ödenir.
- Tapu döner sermaüe ücreti (2015 yılı için 82,50 TL) ödenir.
- Emlakçı ile çalışılması durumunda, emlakçıya komisyon ödenir. Emlakçıya alıcı ve satıcı tarafından yüzde 2’şer + KDV ödeniyor.
Tapu harcı bankaya ödenir mi?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com