Konutta etkin dijital pazarlama ön planda!
Gayrimenkul aramalarının yüzde 92’sinin internetten yapılması dijital pazarlamayı ön plana çıkarırken, Hürriyet Emlak Projeland de düzenlediği eğitim seminerleri ile başarılı ve etkin satışın püf noktalarını sektör temsilcileri ile paylaşmaya devam ediyor.
Teknolojinin hızlı gelişimiyle konut sektöründe dijital pazarlamanın önemi artarken, uzmanlar başarılı satış için şirketlerin dijital dünyayı etkin bir şekilde kullanmasının şart olduğunu belirtiyorlar.
Hürriyet Emlak Projeland tarafından inşaat şirketi profesyonellerine yönelik Bursa ve İstanbul’da düzenlenen eğitim seminerinde açıklamalar yapan Satış Küpü CEO’su Kürşat Tuncel, “Artık pazarlama faaliyetleri dijital dünyada dönüyor. Bu nedenle insanların internette ayak izlerini bıraktığı yerlerde, şirketler reklam ve tanıtım faaliyetleri ile sürekli var olmak zorunda” dedi.
Hürriyet Emlak Projeland, ‘Konut projelerinde Dijital Yönlendirmelerin Satışa Dönüştürülmesi’ konulu eğitimlerine hız kesmeden devam ediyor. İlk seminerini İstanbul Anadolu Yakası’nda Eylül ayında gerçekleştiren şirket, ikincisini İMSİAD (İnşaat Müteahhitleri Sanayici ve İş Adamları Derneği) işbirliği ile 24 Ekim Çarşamba günü Divan Otel Bursa’da, üçüncüsü ise 25 Ekim Perşembe günü İstanbul Elite World Europe Hotel Basın Ekspres’te düzenledi.
Bursa’da düzenlenen eğitim seminerinin açılış konuşmasını yapan İMSİAD Başkanı Mustafa Andıç, “İnşaat sektörü, ödediği vergi ve harçlardan, sağladığı istihdama kadar yarattığı tüm katma değer ile Bursa ve ülkemiz ekonomisi için yılmadan çalışan sektörlerden biridir. İnşaat sektörü, GSYH içinde doğrudan yüzde 9’luk, dolaylı olarak ise etkilediği sektörler ile birlikte yüzde 30'luk bir paya sahip. İnşaat sektöründe, halihazırda maliyetlerde artış, satışlardaysa düşüş görmekteyiz. Bu tablo bizleri içinden geçtiğimiz bu zor dönemde, inşaata üretim yapan sanayiciler ve malzeme satıcılarıyla gayrimenkul geliştiriciler arasında işbirliğini daha da artırmaya yönlendirmektedir. Karşılıklı işbirliği ve kazan-kazan esasına göre birbirinin ayrılmaz parçası olan, inşaata üretim yapan sanayiciler ve malzeme satıcıları ile biz gayrimenkul arasındaki dayanışmanın artırılması, bugün ve gelecekte sektörümüz için büyük bir kazanın sağlayacaktır. Bugünde, bilgi toplumunun bizlere sunduğu interneti, firmalarımızın satışlarını artırıcı şekilde hepimiz yeterince kullanabiliyor muyuz? sorusunun muhasebesini yapmak için buradayız. Bu eğitimin organize edilmesindeki katkıları için Hürriyet Emlak Projeland’e teşekkür ederiz” dedi.
Gayrimenkul aramalarının yüzde 92’sinin internetten yapıldığını belirten Hürriyet Emlak Pazarlama Direktörü (CMO) Yusuf Mert Yılmaz, “İnternet insanlar için artık sadece bir araç. Tek başına internetin olması yeterli değil. Tüm dijital platformlar artık mobil uygulamalara göre düzenleniyor. Dijitalde olmak yetmiyor. Dijitalde hangi kanalda, hangi yöntemle olmak gerektiğini de doğru tespit etmek lazım, bu da uzmanlık gerektiriyor. Pazarlamada, paranızı nereye harcadığınızı kontrol etmek istiyorsanız; en iyi yöntem performans odaklı pazarlamadır” dedi.
Endeksa CEO’su Görkem Öğüt de, hızlı gayrimenkul satışının sırrının doğru fiyatlamadan geçtiğine değinirken, doğru fiyatlandırma ve hızlı satış için de bölgedeki rakip piyasanın iyi analiz edilmesi gerektiğini dile getirdi.
Pazarlama ve satışın ayrılmaz bir bütün olduğunu vurgulayan Kürşat Tuncel, konuşmasında, etkin dijital pazarlamanın kullanımıyla satışların nasıl artırılacağına değindi.
Tuncel, “Günümüzde birçok sektörde artık pazarlama çalışmaları çok hızlı bir şekilde dijital mecralara doğru kayıyor. Online aramalar gelişiyor, konut alıcılarının yüzde 88’i bile artık gayrimenkul aramalarını dijital mecralarda gerçekleştiriyor. Her sektörde olduğu gibi inşaat sektörünün de dijital mecralardan uzak durması günümüzde söz konusu değil. Şirketlerin çağı yakalayarak başarılı olmaları satış hedeflerine ulaşmaları için geleneksel pazarlama yöntemleri artık yeterli olmuyor. Bu nedenle dijital mecraların ve gelişmelerin yakından takip edilerek uygulanması gerekiyor. Sadece firmaların dijital mecralarda yer alması tek başına başarıyı getirmeyecektir. Önemli olan hedef kitleye doğru kanallarla ulaştıktan sonra talebin satışa dönüşmesidir. Bunun içinde şirket profesyonellerinin ve satış ekibinin sıkı bir takip süreci ile hızlıca konut alıcılarına dönüş yapmalı. Dijital mecralardan yönlendirilen müşteri adaylarının maalesef yüzde 80’i yeterince takip edilmiyor. Oysaki yönlendirilen müşteriye 30 dakika yerine, 1 dakika içerisinde geri dönüş sağlansa bu görüşmenin satışa dönüşme olasılığı 6 kat artar. İnsanların ayak izlerini bıraktığı yerlerde kendimizi sürekli göstermeliyiz. Hürriyet Emlak Projeland gibi iş ortakları bu konuda bizlere yardımcı olmayı hedefliyor. Hedeflemelerin münferit olduğu dijital pazarlama bizim birçok derdimizi çözüyor. Emlakla ilgili yapılan aramalar her yıl yüzde 10 artıyor. Sonuç olarak firmaların dijitalde yer almaması artık kaçınılmaz ”diye konuştu.