Sektörel

Konutta etkin dijital pazarlama yapan şirketler rekabette öne geçer!

Doğan Grubu bünyesindeki Hürriyet Emlak ve uluslararası gayrimenkul teknoloji firması Homsters işbirliğiyle faaliyet gösteren Hürriyet Emlak Projeland, inşaat şirketi profesyonellerine yönelik ‘konutta dijital pazarlama eğitimi’ yaptı. 

Teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte geleneksel pazarlama yöntemleri önemini yitirirken, konut sektöründe de dijital pazarlamanın önemi artmaya devam ediyor. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya kıyasla hedef kitleye daha hızlı ulaşım ve maliyet avantajı sağlaması sebebiyle konut sektöründe hem konut alıcılarının, hem konut üreticilerinin işini kolaylaştırıyor.

İstanbul’da 20 Eylül 2018 tarihinde Hürriyet Emlak Projeland tarafından inşaat şirketlerine yönelik olarak gerçekleştirilen ‘Konut Projelerinde Dijitalde Yaratılan İlgiyi Satışa Dönüştürmenin Yolları’ başlıklı eğitim seminerinde, gayrimenkul sektöründe dijital hayatın önemi ve etkili kullanım yolları hakkında bilgiler verdi. 

Yazar ve pazarlama danışmanı Kürşat Tuncel’in önderliğinde yoğun bir katılımla gerçekleşen seminerde, Hürriyet Emlak Pazarlama Müdürü Yusuf Mert Yılmaz ve Endeksa CEO’su Görkem Öğüt de konuşmacı olarak yerini aldı. Seminerde; inşaat şirketi profesyonellerinin başarılı olması için dijital mecralarda etkin pazarlamanın ipuçları verildi. Toplantıda; ‘Dijital pazarlamanın konut pazarlamasında yeri, performans odaklı pazarlama, google aramalarının konut satışında payı, dijital pazarlama stratejisi oluşturma, sosyal medya pazarlaması, sosyal medya reklamları, video reklamlar, mobil reklamlar, e-mail pazarlaması, dijital alanda "olmazsa olmaz" yenilikler, verim arttırıcı uygulamalar, ölçümleme ve iş geliştirici yenilikler’ katılımcılar ile paylaşıldı.

Hürriyet Emlak Projeland ve Homsters CEO’su Andrew Olejnik, “Bugüne kadar 4 kıtada 600 proje ile birlikte çalıştık. Türkiye’de olmaktan dolayı çok mutluyuz. Türkiye gibi büyümekte olan pazarlarda gayrimenkul sektörü açısından çok sayıda fırsat var” diye açıklama yaptı. 

Hürriyet Emlak Pazarlama Direktörü (CMO) Yusuf Mert Yılmaz da, konuşmasında gayrimenkul aramalarının yüzde 92’sinin internetten yapıldığına işaret ederek şunları söyledi: “Gayrimenkul satın almasında araştırmaların %92’si internette başlıyor, bu aramaların %73’ü ise mobilde gerçekleşiyor. İnternet insanlar için artık sadece bir araç. Tek başına internetin olması yeterli değil. Tüm dijital platformlar artık mobil uygulamalara göre düzenleniyor. Dijitalde olmak yetmiyor. Dijitalde hangi kanalda, hangi yöntemle olmak gerektiğini de doğru tespit etmek lazım, bu da uzmanlık gerektiriyor. Pazarlamada, paranızı nereye harcadığınızı kontrol etmek istiyorsanız; en iyi yöntem performans odaklı pazarlamadır.”

Endeksa CEO’su Görkem Öğüt de, hızlı gayrimenkul satışının sırrının doğru fiyatlamadan geçtiğine değinirken, doğru fiyatlandırma ve hızlı satış için de bölgedeki rakip piyasanın iyi analiz edilmesi gerektiğini dile getirdi.  

Pazarlama danışmanı Kürşat Tuncel de konuşmasında, etkin dijital pazarlamanın önemine işaret ederek şöyle devam etti: “Günümüzde pazarlama çalışmaları çok hızlı bir şekilde dijital mecralara doğru kayıyor. Online aramalar gelişiyor, her sektörde olduğu gibi artık inşaat firmalarının da dijital mecraları daha yakından takip ederek kullanması gerekiyor. Konut alıcılarının yüzde 88’i artık gayrimenkul aramalarını dijital mecralarda gerçekleştiriyor. Bu nedenle de inşaat firmalarının dijital dünyayı yakından takip ederek daha etkin şekilde kullanması artık kaçınılmaz. Hedef kitleye doğru kanallarla ulaştıktan sonra talebin satışa dönüşmesi için sıkı bir takip süreci ile hızlıca alıcılara dönüş yapılmalı. Dijital mecralardan yönlendirilen müşteri adaylarının maalesef yüzde 80’i yeterince takip edilmiyor. Oysaki yönlendirilen müşteriye 30 dakika yerine, 1 dakika içerisinde geri dönüş sağlansa bu görüşmenin satışa dönüşme olasılığı 6 kat artar. İnsanların ayak izlerini bıraktığı yerlerde kendimizi sürekli göstermeliyiz. Hürriyet Emlak Projeland gibi iş ortakları bu konuda bizlere yardımcı olmayı hedefliyor. Hedeflemelerin münferit olduğu dijital pazarlama bizim birçok derdimizi çözüyor. Emlakla ilgili yapılan aramalar her yıl yüzde 10 artıyor. İşin gittiği yer tamamen dijital, Resmi Gazete bile tamamen dijitale geçti.”