Sektörel

Konutta whatsapp’tan satış dönemi başladı!

Geleneksel satış yöntemleriyle hedef kitleye ulaşan gayrimenkul ve inşaat sektörü, koronavirüsün başlattığı dijital açılımların karşılığını alıyor. Satış ofisleri tarafından yapılan satışlar durma noktasına geldi ve online satışlarla yükselen bir ivme yükseldi.

Gayrimenkul ve inşaat sektöründe TÜİK'in açıkladığı verilere göre, mayıs ayında satışlarda düşüş meydana gelse de bu dönem içerisinde online satışın etkisiyle satışlar bir önceki aya göre hızlandı. Sokağa çıkma yasakları ve resmi tatillerle dolu geçen mayısta satışlarda nisan ayına göre yüzde 19.1 oranında yükseldi. Mayıs ayında satış ofislerinin işlerliğinin azalması karşısında, online ortamda satışların yükseldiğini ifade eden gayrimenkul satış ve pazarlama şirketi Golden Sign Kurucu ortağı ve Gayrimenkul Yatırım Uzmanı Gül Gül, konuyla ilgili şunları söyledi: 

 

Hedef kitle online satışı sevdi

“Bu yeni süreç, tüm inşaat firmalarının kökten bir değişime hazır olması gerektiğini gösterdi. Altın ve dövizdeki hızlı iniş çıkışlar, mevduat faizlerindeki ciddi gerileme karşısında yatırımcı güveni, her zamanki gibi gayrimenkulde buldu. Hedef kitlemiz online satışı sevdi. Whatsapp, satışta önemli bir enstrüman oldu. E- tapu’nun da yürürlüğe girmesiyle artık oturdukları yerden ev sahibi olabiliyorlar. Sektörümüzde yeni yatırımlar listesine, dijital yatırımlar maddesi eklendi. Önümüzdeki dönemde projesini dijital yatırımlarla desteklemeyen markalar çok zarar görecek.”

Koronavirüs süreci öncesinde dijital yatırımlarını tamamlayan markaların virüs sırasında hiçbir sorun yaşamadan hedef kitlelerine online ortamda buluştuğunu anlatan Gül, satışta meydana gelen gelişmeleri şu şekilde anlattı:

Artırılmış gerçeklikle sanal proje turu

“Dijital donanıma sahip olmak isteyen markalar, hizmet şeklini ve kalitesini değiştirmek zorunda. Hedef kitleye yüksek teknoloji kullanılarak farklı deneyimler yaşatan yeni bir satış pazarlama tekniğiyle karşı karşıyayız. Sanal ortamda artırılmış gerçeklik kullanılarak yapılan proje sunumları, gerçeğinden ayırt etmenin zor olduğu proje ve şantiye turları popüler hale geldi. Hedef kitle, eğlenceli ve oldukça farklı uygulamalarla proje alanına girmeden satın alma işlemini tamamlayacak. Gerçek dünyadaki fiziksel ortam, bilgisayar ortamında yaşatılacak. Yapay zeka ve doğal dil işleme destekli müşteri iletişimi yürütülecek. Bu, hem zaman kaybını hem de virüs nedeniyle oluşan endişeyi ortadan kaldıracak. 

Üretimde de teknolojik üstünlük

Giderek artan akıllı sürdürebilir teknolojiye sahip projeler, yeni yatırımlardan daha çok pay alacak. Üretim açısından da şantiyeleri üstün teknolojiler bekliyor. Tasarım nesnelerin internettik prefabrikasyon ve modüler inşaat gibi yeni teknolojik tekniklerle üretime geçilecek. Çok sayıda marka, bu yönde bir altyapı hazırlığı içerisinde. Kalabalık yaşamın yerini izole yaşamın almasıyla konutta satış yöntemleriyle birlikte, üretimde de teknolojinin üstünlüğü olacak.”

Koronavirüs konut sektörünü dijitale taşıdı!