04 / 05 / 2024

Konuttaki büyüme dekorasyona hız verdi!

Konuttaki büyüme dekorasyona hız verdi!

Konutta son yıllarda yaşanan hızlı büyüme ev dekorasyonu sektörünü de hızla geliştiriyor. İlk adımlar yıllar önce atılsa da ev dekorasyonunda esas ivme son yıllarda yakalandı.



Pek çok perakende zinciri bu alana yatırım yaparken, yabancı devler de Türkiye'ye geliyor. Ülkemizdeki ilk mağazalarım bu yıl açan Crate and Barrel ile H&M, yabancı ilgisinin son örneklerim oluşturuyor. 

Türkiye'de evlenmeler, yeni eve çıkmalar ve yabancılann ilgisi de göz önüne alındığında yılda ortalama 800 bin ile 1 milyon konut talebi bulunuyor. Bu ihtiyaç nedeniyle inşaat şirketleri harıl harıl çalışırken, bundan beslenen diğer sektörler de büyük bir hızla gelişiyor. Bu sektörlerden birini de ev dekorasyonu oluşamıyor. Şehir hayatının karmaşası ve stresi nedeniyle daha çok evlerine bağlanan metropol insanları, daha fazla vakit geçirdikleri yaşam alanlarında konfor ile şıklığı bir arada yakalamak istiyor. Bu da ev dekorasyon alanının hızla büyümesine yol açıyor. Yılların perakende markalarının da 'home' adı altında yeni konsept ile faaliyet yürütmelerine sıklıkla rastlanıyor. Türkiye perakende pazarının 2014 yılındaki büyüklüğünün 250 milyar dolar civarında olduğu, bunun içinde ev dekorasyon sektörünün payının ise 50 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Sektörün 2016 yılında ise 70 milyar dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor. Tabii buna mobilyanın ve ev tekstilinin de dahil olduğunu belirtelim. 


İLK ADIMI MUDO ATTI 

Mudo, bu alana ilk markalı adımı atan şirket olarak biliniyor. Şirket, 1993 yılında Mudo Concept adıyla ev dekorasyon alanında ilk mağazasını açtı. Maslak'taki o dönem için çok iddialı görülen büyük metrekareli mağazası çok konuşuldu. Konseptin tutması ile mağazalar hızla yaygınlaştı. Bugün 100 Mudo Concept mağazası var. Bu mağazalarda 38 bini aşkın ürün satılıyor. Şirket şimdi yurtdışına da açılmaya hazırlanıyor. Yurtdışındaki ilk Mudo Concept mağazalan 2015 başında Azerbaycan ve KKTC'de açılacak. 2017 yılına kadar yurtdışında 10 mağazaya ulaşılması hedefleniyor. Türkiye'de 12 ev dekorasyon markası var yakın ürünü satışa sunuyoruz" diyor. 



EN BÜYÜK KİM? 

Turgut Aydın Holding bünyesindeki English Home da bu alanın iddialı markalarından biri. 2009 yılından beri faaliyet gösteren şirket, 25 ana grupta 2 bin 500'den fazla ürünü satışa sunuyor. Kurulduğu yıl üç mağazası olan şirket, bugün 200 şubeye ulaşmış durumda. 2014 sonunda Türkiye ve yurtdışı mağaza toplamının 250'yi bulmasını planlayan şirket, 2015'te ise mağaza sayım 350'ye çıkarmayı hedefliyor. Üç yıl sonra toplam 500 mağazaya ulaşmayı planladıklann söyleyen English Home Genel Müdürü Nihat Aydın, bugüne kadar AVM ağırlıklı ilerlediklerini, önümüzdeki dönemde ise yeni açılışlarda ağırlıklannı cadde mağazalarına vereceklerini söylüyor. Şu anda Polonya, Yunanistan, Bulgaristan, Ukrayna, Gürcistan, KKTC ve Arnavutluk'ta 30'dan fazla mağazası bulunan English Home, 2015'te açılışlarını hızlandırıp yurtdışında da 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. 


YERLİ ZİNCİRLER ATAKTA 

Bıı sektörde son dönemde hızlı büyümesiyle dikkat çeken yeni markalar da var. Biev bunlardan biri. Bernardo bünyesindeki Biev piyasaya 2013'te giriş yaptı. Aksesuardan mobilyaya kadar pek çok ürünün satıldığı ve AVM'lerde konumlanan bu markanın bir yılda 10 şubesi olmuş dununda. Yıl sonuna kadar iki şube daha açmayı planlayan şirket, bundan sonraki dönemde de franchise ile yaygınlaşacak. Temelleri 2011 yılında atılan Madame Coco da hızlı büyüyen yeni markalardan biri. Hem adı hem de mağaza tasarımı olarak Fransız algısı yaratılmışsa da bir Türk mağaza zinciri olan Madame Coco'nun İstanbul ve  Ankara  ağırlıklı olmak üzere tüm Türkiye'de 150 mağazası bulunuyor. Şirket, önümüzdeki dönemde de büyümesini sürdürmeyi planlıyor. Son dönemde ev dekorasyon alanına yatırım yapan ünlü iş adamları da var. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı ibrahim Burkay, bunların başında geliyor. 'Demor Home' ismiyle 130'a ulaşan mağaza sayısını yıl sonuna kadar 150'ye çıkarmayı hedefleyen Burkay, ayrıca İtalya, İran, Rusya ve Çin'de de mağazalar açmayı planlıyor. Bu alana yoğunlaşan isimlerden biri de Uşaklı Sesli Group'un Yönetim Kumlu Başkanı Hazim Sesli. Son üç yıldır home mağazalan için çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Sesli, "Şu ana kadar İstanbul, Bolu ve Samsun'da toplam altı 'Sesli Home' mağazası açtık. 2015 sonunda 20 mağazaya ulaşmayı ve bu mağazalardan 2 milyon TL ciro elde etmeyi bekliyoruz" diyor. 



Ekonmist


Geri Dön