Ulaşım

Konya Karaman YHT hattı 2015'te açılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 2015 yılının sonlarına doğru 4G'ye, 12 saat süren Ankara-Sivas arasındaki YHT ile mesafenin 2 saate düşeceğini ve Konya-Karaman arasındaki YHT'nin 2015 yılında hizmete gireceğini belirtti...

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 2015 yılının sonlarına doğru 4G'ye, 12 saat süren Ankara-Sivas arasındaki YHT ile mesafenin 2 saate düşeceğini ve Konya-Karaman arasındaki hızlı tren çalışmalarının hızla devam ettiğini ve 2015 yılında hizmete gireceğini söyledi.


“KONYA-KARAMAN HIZLI TREN 2015’DE”

Elvan, "4G ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Teknik düzeydeki çalışmalarımızı bitirdik. RTÜK'ün şuanda kullanımında olan bir frekans var. RTÜK'ten frekansın o bölümünü 800 frekans dediğimiz bölümü boşaltmasını istedik. 4G'ye 2015 sonuna doğru geçmiş olacağız. Hız en az 10 kat daha artacak" dedi.

İhlas Haber Ajansı (İHA) ve Tgrt Haber Ankara Temsilcisi Batuhan Yaşar'ın sunduğu "Neler Oluyor" programına konuk olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, bakanlığının yürüttüğü faaliyetlere ilişkin açıklamalarda bulundu. Bakan Elvan, programda, gündemde yer alan çözüm süreci, seçim barajı tartışmaları, 3. köprü, 3. havalimanı, hızlı tren, duble yolla ve 4G teknolojisine yönelik dikkat çekici bilgiler paylaştı.


"YÜKSEKOVA HAVAALANI'NI BÜTÜN ENGELLEMELERE RAĞMEN EN GEÇ MAYIS AYINDA AÇACAĞIZ"

Hakkari'de yapılacak Yüksekova Havalimanı'ndaki son durumu açıklayan Bakan Elvan, kar nedeniyle çalışmaların durduğunu, hedeflerinin ise en geç Mayıs ayı itibarıyla alanı kullanıma açmak olduğunu açıkladı.

Bakan Elvan, "Bu havaalanı şimdiye kadar çoktan yapılmış olması gerekirdi. Ama siz o bölgeye havaalanı yapmaya çalışıyorsunuz, müteahhidin çalışması engelleniyor. Ben şunu anlarım; birileri bölgeme yatırım yapmak istiyorsa ve birileri de engelliyorsa 'ben ilimin kalkınmasını istemiyorum' demektir. Dolayısıyla bu tür anlayışlar bizi üzüyor. Yüksekova'da pist yapımı yarıda kaldı yoksa daha erken açabilirdik ama hava şartları daha iyi giderse Nisan ayında açabileceğiz. Ama eninde sonunda, zorda olsa, birçok engellemelere rağmen Yüksekova'daki havaalanımızı açacağız" dedi.

Bölgede bir havaalanı ağı oluşturduklarını belirten Elvan, Yüksekova Havaalanı'nı İranlı turistlerin de kullanmasının öngörüldüğünü kaydetti.



"İSTANBUL TRAFİĞİ İÇİN 3 MEGA PROJEMİZ VAR"

Bakan Elvan, zaman zaman çileye dönüşen megakent İstanbul'un trafiğini rahatlatmaya yönelik çalışmaları anlattı.

Tamamen İstanbul trafiğine yönelik, şu anda üzerinde çalışılan 3 proje olduğunu açıklayan Elvan, "Bunlardan 3'ünü de açıklayabiliriz, belki 2'sini açıklayıp diğerini daha sonra açıklayabiliriz. Heyecanlı, çılgın ve mega projeler olacak" dedi.


Bakan Elvan, İstanbul'a yönelik karayolu trafiğini rahatlatıcı diğer projelerin detaylarını şöyle anlattı: "Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Marmaray ve Avrasya Tüp Geçidi dışında İstanbul trafiğini rahatlatıcı bir başka tedbir alıyoruz. Özellikle Ege Bölgesi'nde, Orta Anadolu'nun belli bir kesiminden Trakya'ya ve yurtdışına taşımacılık faaliyetinde bulunanlar veya otomobilleriyle otobüsleriyle gitmek isteyenler, İstanbul'a uğramadan Trakya'ya ulaşsınlar ve yurtdışı çıkışlarını gerçekleştirsinler istiyoruz. Bu da İstanbul'un trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak. Bununla ilgili ciddi bir çalışma başlattık. 2015 sonu itibarıyla Dilovası'ndan Bursa'ya kadar otoyolu açacağız, körfez geçişi tamamlanacak. İstanbul'dan Bursa'ya kadar otoyoldan gidilecek. 2015 sonu itibarıyla ayrıca İzmir'den Kemalpaşa'ya kadar otoyolla gitmiş olacaksınız. Şu anda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yap-İşlet-Devret modeliyle Sakarya-Akyazı'dan Paşaköy'e kadar olan kısmın ihalesine çıktık. Yine Odayeri'nden Tekirdağ-Kınalı'ya kadar olan kısmı da Yap-İşlet-Devlet modeliyle gerçekleştireceğiz. Otoyol ve E-5 dışında biraz daha kuzeyden yeni bir otoyol yapıyoruz. Özellikle Sakarya ve Kocaeli'nden itibaren İstanbul'a kadar inanılmaz trafik yoğunluğu var. Burada trafiği rahatlatmak istiyoruz."


"ÇANAKKALE BOĞAZI ÜZERİNE KÖPRÜ YAPACAĞIZ"

Marmara Bölgesi etrafında bir otoyol ringi oluşturduklarını açıklayan Elvan, "Özellikle Ege Bölgesi'nden Orta Anadolu'nun Batı kesiminden gelen araçlar artık İstanbul'a girmeden, Balıkesir ve Çanakkale Köprüsü üzerinden Trakya'ya geçebilecek. Çanakkale Boğazı üzerine bir köprü yapacağız. Bunun projesi bitmişti ancak ben arkadaşlarıma talimat verdim, 'Mevcut köprü üzerine tek bir hat bile olsa bir demiryolu inşa edelim, çünkü ileride ona da ihtiyacımız olacak' dedim. Bu konuda çalışmalar devam ediyor. Çanakkale Köprüsü'nün de yine Yap-İşlet-Devret modeliyle ihaleye çıkacağız. Şu anda proje çalışmaları devam ediyor. Bu projemize yurtdışımızdan taliplimiz de var. Ülke ismi zikretmeyim ama bununla ilgili ilgilendiklerini zikrettiler. Arap ülkesi değil" ifadelerini kullandı.

Bakan Elvan, Marmara etrafında oluşturulan otoyolun bir bölümün yapımı devam eden Kanal İstanbul'un üzerinden geçeceğini ve aynı güzergah üzerinde bir demiryolu ringi de oluşturmak istediklerini bildirdi.


"KANAL İSTANBUL'A YÖNELİK ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM EDİYOR"

Mega projelerden Kanal İstanbul'a yönelik çalışmaların sürdüğünü anlatan Elvan, "Bunun teknik düzeyde yapılması gereken önemli çalışmaları var. Dolayısıyla zaman içerisinde kamuoyuyla paylaşacağız. Zaman içerisinde neleri yaptığımızı, hangi aşamaya geldiğimizi ve hangi süreçlerle bu işe devam edeceğimizi açıklayacağız" dedi.


"ÖMRÜ DOLAN BÜTÜN SATHİ KAPLAMALI YOLLARI BİTÜMLÜ SICAK KARIŞIMA ÇEVİRECEĞİZ"

Yapılan sathi kaplamada hak-edişlerin verilmediği, ayrıca devletin zarara uğratıldığı iddialarını yanıtlayan Elvan, "Özellikle sathi yollarda yaklaşık 3 yıldan sonra bozulmalar, çukurlaşmalar oluşuyor. Daha sonra tamiratına giriyorsunuz. Önümüzdeki dönemde biz, BSK'ya yani bitümlü sıcak karışıma ağırlık vereceğimizi ifade ettik. 40-45 santim bir kalınlığı var, sathi kaplamadan çok farklı bir şey. Bu eleştiriyi yapanlara şunu soruyorum; AK Parti iktidarına kadar Türkiye bitümlü sıcak karışımın ne olduğunu bilmiyordu ve bir tek otoyollarda kullanılıyordu, tüm yollarımız zaten sathi kaplamaydı. Zaman içerisinde biz ömürleri dolan sathi kaplamaları bitümlü sıcak karışıma çevireceğiz ve uzun ömürlü hale getireceğiz" açıklamasında bulundu.


"YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ'NÜN SİLÜETİ OCAK AYINDA GÖRÜLMEYE BAŞLANACAK"

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Paşaköy'den Odayeri'ne kadar giden 95 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu'nun 29 Ekim 2015 tarihinde açılacağını belirten Elvan, "Hem köprümüz hem otoyolumuz açılmış olacak. Önemli bir mesafe kat ettik, gayet iyi gidiyoruz. Köprü ayaklarında 300 metreyi geçtik, köprünü ayak yüksekliği 320 metre olacak. Önümüzdeki ay köprünün silüeti görülmeye başlanacak, tabliyesine ve asma işlemine önümüzdeki ay başlıyoruz" dedi.


"KÖRFEZ GEÇİŞİ KÖPRÜSÜ ÜZERİNDEN SEÇİMDEN ÖNCE YÜRÜYECEĞİZ"

Dünyanın en büyük 4. asma köprüsü olan Körfez Geçiş Köprüsü'nde çalışmaların hızla ilerlediğine dikkat çeken Elvan, "İstanbul-Yalova arasını yalnızca 6 dakikaya indirecek

Körfez Geçişi Köprüsü'nün silüetini Mart ayında göreceğiz ama seçimden önce köprünün üzerinde yürüyeceğiz. Körfez Geçişi Köprümüz ve Bursa'ya kadar olan yolumuz 2015 sonu itibarıyla açılmış olacak" dedi.


Gazete Anadolu