Kop Tüneli'ndeki kazı işleminin yüzde 58'i tamam!
Tarihi İpek Yolu güzergahında bulunup Karadeniz'den Doğu Anadolu'ya açılan yolların en önemli geçit noktasında yer alan Kop Dağı'nda inşaatı devam eden tüneldeki kazı işleminin yüzde 58'lik kısmı tamamlandı.
Kış aylarında buzlanma sebebiyle özellikle ağır tonajlı araçların geçmekte zorlandığı, zaman zaman tipi sebebiyle kapanan Kop Geçidi, tünelin hizmete açılmasıyla sürücülerin korkulu rüyası olmaktan çıkıyor.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, sürücüler, kar yağışı gibi sebeplerle seyahat hızının düştüğü, mevcut haliyle 45-55 dakikada geçilen Kop Dağı'nı, tünelin tamamlanmasıyla birlikte 15-20 dakikada katedebilecek.
Bölgede inşaatı süren tüneller arasında stratejik yönüyle öne çıkan Kop Tüneli, aynı zamanda İran'ın Karadeniz ile bağlantısını da sağlayacak.
Killi zemin yapısı sebebiyle zor şartlarda, 8 aynada delme işlemi süren ve 13 kilometrelik iki tüpten meydana gelen Kop Tüneli'nin bugüne kadar yüzde 58'e tekabül eden, 6,9 kilometrelik bölümünde kazı işlemi tamamlandı.
AK Parti Bayburt Milletvekili Fetani Battal, Anadolu Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, mühendislerin ve işçilerin, projeyi inşa etmek için yoğun çaba sarf ettiğini dile getirerek tünel tamamlanınca bölgedeki ticaretin ve turizmin gelişmesine büyük katkı sağlanacağını belirtti.
Kop Tüneli'nin Bayburt için "Kızıl Elma" mahiyetinde bir proje olduğunu söyleyen Battal, "Bu projenin şu ana kadar yarıdan fazlasının yapılmış olduğunu görmek bizim için bir gurur kaynağı olmuştur. Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayacak böyle stratejik bir yolun ve bu yolun en geçilmez noktası Kop Dağı mevkisinin böylesine güçlü bir tünelle geçilecek olmasının, ülkemizin yarınları adına büyük bir kazanım olacağını görüyoruz. Bu heyecanla çalışmaları anbean takip ediyoruz." dedi.
Yüklenici firma koordinatörü Ufuk Mintaş da 2012'den bu yana Kop Tüneli'nde çalışmalarını sürdürdüklerini dile getirdi.
Tünel inşaatında vardiya usulüyle çalıştıklarını söyleyen Mintaş, "Tünel içerisinde karşılaştığımız jeolojik açıdan problemler var. Bu sorunları aşmaya ve tüneli seyahat için uygun hale getirmeye çalışıyoruz. Şu anda 6 bin 900 metre ilerleme sağladık. Bunun içerisinde tam kesit kaplama betonu dahil olmak üzere ilerliyoruz. Fiziki olarak şu ana kadar yüzde 58 civarında bir gerçekleşmemiz var." diye konuştu.
Tüneldeki ayna sayısını 8'e çıkararak çalışmaları hızlandırdıklarını dile getiren Mintaş, şöyle konuştu:
"Tünelimiz çift tüp olmak üzere her bir tüp 6 bin 500 metre toplamda 13 kilometrelik bir tünelimiz var. Aynı zamanda hemen hemen iki tünelin tam ortasında bir yaklaşım tünelimiz var. Bu yaklaşım tüneliyle beraber toplamda 8 aynada çalışma olanağımız var. Biz işe ilk başladığımızda yaklaşım tünellerimiz yoktu. O nedenle 4 aynada çalışıyorduk. Daha sonra ayna sayımızı 8'e çıkararak daha hızlı bir şekilde tüneli bitirmeyi hedefliyoruz.”