Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında kopan kedi yolu yeniden yapıldı!
İzmir-İstanbul arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak dev proje çerçevesinde, İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında marttaki çalışmalar sırasında kopan kedi yolu yeniden yapıldı.
Gebze-Orhangazi-İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü İzmir Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında kopan "Cat Walk" (kedi yolu) yeniden yapıldı. İki yaka arasında 330 bin metre ince kablodan oluşacak ana taşıyıcı kablonun yapımına geçilirken, köprünün ışıklandırılmasıyla İzmit körfezi inci gerdanlığına kavuştu. İstanbul-İzmir arası 3,5 saatte inmesini sağlayacak dev projenin, yılda 650 milyon dolarlık bir tasarruf sağlaması planlanıyor. Kılavuz kablo çekilmesinin ardından ana kablo döşenmesi için kurulan ancak mart ayında meydana gelen kazada kopan kedi yolunun yeniden yapımı tamamlandı ve İzmit Körfez Geçiş köprüsü muhteşem bir görsel şölen sunmaya başladı. Köprünün ışıklandırılmasıyla İzmit körfezi İnci gerdanlığına kavuşmuş oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi- İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil ) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze- Gemlik kesiminde yüzde 85, Gebze-Orhangazi- Bursa kesiminde ise yüzde 76, Kemalpaşa Ayrımı-İzmir kesiminde yüzde 47 olmak üzere dev projenin tamamında yüzde 46 fiziksel gerçekleşme sağlandığı belirtildi. 2015 yılı sonu itibariyle karayolunun Altınova - Gemlik kesiminin, 2016 yılı Mart ayı sonunu kadar İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün yapım çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması planlanıyor.
DÜNYANIN 4. BÜYÜĞÜ
Toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığının 1500 metre olacağı ve dünyada en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprü olacağı belirtildi. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Ayrıca bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile 1 saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. 1.1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştirilen İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü'nden geçiş bedeli ise 35 dolar artı KDV olacak. Proje tamamlandığında şu an 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunun 3,5 saatte katedilmesi ve karşılığında yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması öngörülüyor.
Sabah Egeli