Kent Haberleri

Körfez Geçiş Köprüsü'yle yılda 870 milyon liralık tasarruf sağlanacak!

İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsünün inşaatı hızla ilerliyor. 1.5 milyar dolarlık maliyetle inşa edilen köprüyle 1 yılda yaklaşık 870 milyon liralık tasarruf sağlanacak


İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsünün inşaatı hızla ilerliyor. 1.5 milyar dolarlık maliyetle inşa edilen köprüyle 1 yılda yaklaşık 870 milyon liralık tasarruf sağlanacak. 1700 metrelik köprü üzerinden 2015 yılının Aralık ayında araçlar geçmeye başlayacak. 

Dünyanın en büyük orta açıklıklı 4. asma köprüsünün inşa edildiği projede, asma köprü kule, tabiiye ve ana kablo çelik imalat çalışmaları iş programına uygun olarak devam ediyor. Samanlı Tüneli'nde 4 ayrı aynada çalışmalar da sürerken, toplamda 6 bin 582 metre (yüzde 94) mesafe kat edildi. Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde de toprak işleri çalışmaları yapüan projede, 12 köprü, 5 üst geçiş ve 117 küçük sanat yapısı bulunacak. 

Dünyanın en uzun 2. köprüsü olacak Dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsünü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü de yapan Japon IHI şirketi inşa ediyor. 10 milyar TL'ye mal olması beklenen köprü, Otoyol Yatırım İşletme AŞ adı altında şirket kuran proj enin yüklenicisi Nurol- Ö zaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, IHI ile sözleşme imzalamıştı. Otoyol ihale• Kulelerin deniz yüzeyinden yüksekliği 252 m olacak. 

• Kule temelleri, deniz tabanına her kule için çakılacak 204 adet çelik kazık üzerine oturan ve yaklaşık boyutları eni: 48 m boyu: 78 m olan kesonlar üzerine oturacak. Kesonlar hazırlanacak bir kuru havuzda inşa edilecek, yüzdürülecek ve çekilerek kule yerinde deniz tabanına oturtulacak. 

sini alan ve temelini atan NurolÖzaltm- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay, köprü için dünya devi şirketlerden teklifler almıştı. Çin, Güney Kore ve • Köprünün, 1000 m genişliğindeki navigasyon kanalı olarak adlandırılan gemi seyrüsefer kanalında minimum gabari 64 m olarak projelendirildi. 

• Köprü tahliyesi 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olarak planlandı. Her iki tarafta yaya-bakım platformu bulunuyor. 

• Köprünün güney tarafından köprüden bağımsız olarak yaklaşık 1.400 m uzunluğunda çelik viyadük yapılacak. 

Japonya'nın önde gelen inşaat firmaları Körfez Geçiş Köprüsü için teklifte bulunmuş, teklifleri değerlendiren ortak girişim grubu, Japon IHI firmasıyla anlaşmaya varmıştı. 

İzmir'i İstanbul'a bağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün inşaatı hızla ilerlerken, işin işletme süresi 15 yıl 4 ay olacak. 

35 dolar geçiş ücreti Körfez köprüsü sayesinde karayoluyla 1 saat 10 dakika, feribotla 1 saat süren Gebze-Yalova arası körfezden geçiş 6 dakikaya düşecek. Köprüyü kullanan otomobiller 35 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Kamyon ve otobüslerde bu rakam 50 dolara çıkacak. 

Otoyolda ücret kilometre .başına da 0.05 dolar olacak. 

IHI'dan 15 milyar dolar ciro Körfez Geçiş Köprüsü'nü inşa edecek Japon IHI şirketi, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile Haliç Köprüsü'nün yapımını da üslenmişti. 

IHI, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri ile Haliç köprülerinin depreme karşı güçlendirme ihalesini de aldı. Japonya'daki dünyanın en uzun köprüsü olan Akashi Köprüsü'nün yapımı da IHI tarafından gerçekleştirilmişti. IHI, ABD'den Ukrayna'ya kadar pek çok ülkede köprü inşaatı gerçekleştirdi. 

1853 yılında Tokyo'da kurulan IHI Corporation, uluslararası alanda jet motorları, gemi, uzay teknolojileri, çelik köprü ve çeşitli ağır sanayi dallarına yönelik makine imalatında faaliyet gösteriyor. IHI şirketi, yıllık 15 milyar dolar ciroya sahip. 

4 ayrı trafik garantisi Projede 4 ayrı kesim halinde trafik garantisi verildi. Gebze-Orhangazi kesimi için 40 bin otomobil, OrhangaziBursa (Ovaakça Kavşağı) kesimi için 35 bin otomobil, Bursa (Karacabey Kavşağı)-(Balıkesir-Edremit) ayrımı kesimi için 17 bin otomobil, (BalıkesirEdremit) ayrımı-lzmir kesimi için 23 bin otomobil garantisi verildi. Trafik sayısının garanti edilenin altında kalması nedeniyle oluşacak gelir kaybı, gelir kaybının olduğu yılı takip eden yılın nisan aytiçerisinde idare tarafından görevli şirkete ödenecek. 


Dünya