26 / 11 / 2024

Körfez Geçiş Projesi ile yollar kısalacak!

Körfez Geçiş Projesi ile yollar kısalacak!

İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçiş Köprüsü Projesi"nin çevresel  ve Sosyal Etki Değerlendirme Toplantısı, Yalova"nın çiftlikköy ilçesine bağlı Kılıçköy"de yapıldı




 Otoyol Yatırım ve İşletme A.şž firma temsilcisi İsa Gözek, İstanbul;İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü
 Projesi ile İstanbul"dan Bursaya ulaşımın 1, İzmir"e ulaşımın 3,5-4 ve
 Eskişehir"e ulaşımın 2-2,5 saate ineceğini belirterek,'Planlanan köprü ile
 körfezi geçmek 6 dakika sürecek. Köprü, ülkenin en uzun köprüsü olacak ' dedi.
                İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçiş Köprüsü Projesi"nin çevresel
 ve Sosyal Etki Değerlendirme Toplantısı, Yalova"nın çiftlikköy ilçesine bağlı
 Kılıçköy"de yapıldı.
                İsa Gözek, Kılıçköy İlköğretim Okulu"nda düzenlenen halkın katılımı
 toplantısında, Gebze"den başlayacak projenin, Bursa, Balıkesir ve Manisa
 illerinden geçerek İzmir"e ulaşan bir güzergah olacağını ve Türkiye"nin iki büyük
 ilinin doğrudan bağlantısını sağlayacağını söyledi.
                Projenin özelliği açısından birçok ilki barındırdığını ifade eden Gözek,
 şunları söyledi:
                '377 kilometrelik ana hattı, 42 kilometrelik bağlantı yollarıyla kuzey
 güney doğrultusunda bu standartta ve uzunlukta tek seferde ihale edilip yapılacak
 ilk karayolu projesidir. Yap;işle ;devret modeliyle bu büyüklükte
 yapılacak ülkemizdeki ilk proje olacaktır. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü, ülkenin
 en uzun köprüsü olacak, dünyanın ise sayılı köprüleri arasında yer alacaktır.'
                Gözek, Balıkesir ve Manisa"nın, İstanbul ve Bursa çevresindeki bölge
 kapasitesinin üzerine çıkmış olan sanayi yatırımlarının yeni çekim alanı
 olacağını anlattı.
                Projeyle Marmara ve Ege Bölgesi"nin otoyol ağıyla birbirine bağlanacağına
 dikkati çeken Gözek, yapılacak köprüyle İzmit Körfezi geçişinin de süresinin
 kısalacağını söyledi.
                Gözek, ulaşım alternatiflerine göre körfezi geçiş süreleri
 değerlendirildiğinde, otomobille körfezi dolaşarak geçmenin 1 saat 10 dakika
 sürdüğünü belirterek, 'Feribotla geçmek 60 dakika iken planlanan köprü ile
 geçmek 6 dakika sürecek' dedi.
                Projenin yapılacağı mevcut güzergahta ulaşımın 140 kilometre kısalacağını
 anlatan Gözek, şöyle devam etti:
                'Halen İstanbul"dan 2,5-3 saat olan Bursa ulaşımı 1 saate, İstanbul"dan
 8-10 saat olan  İzmir  3,5-4 saate ve Eskişehir ise 2-2,5 saate inecektir. Proje
 tamamlandığında özellikle, büyük turizm potansiyeli olan Antalya ulaşımı, Körfez
 Köprüsü"nden sonra, Bursa güzergahını takip ederek Sakarya üzerinden gelen
 güzergah ile Bozüyük"te kesişecektir. Proje ile Anadolu"ya açılan mevcut
 Gebze;İzmit aksının trafik yükü yüzde 30 nispetinde azalacaktır.'
                Toplam 22 yıl 4 aylık işletme süresinin 27 Eylül 2010 tarihinde imzalanan
 sözleşmeyle başladığını dile getiren Gözek, 'Yapılan çalışmaların sonucunda,
 sözleşme kapsamında 7 yıl olarak belirlenmiş inşaat süresini kısaltmak ve bir an
 önce ülke ekonomisine kazandırmak amaçlanmaktadır' diye konuştu.
                -FAY HATTININ GEçTİÄžİ BÖLGELERDE SİSMİK ARAşžTIRMALAR
                Toplantıda Vatandaşlar özellikle otoyol nedeniyle yapılacak
 kamulaştırmalar hakkında sorular yöneltirken, Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü
 Kamulaştırma, Emlak ve Envanter mühendisi Veysel Aksu, kamulaştırmaların 4-5 ay
 önce başladığını bildirdi.
                Aksu, tüm parsellerin tespitinin yapıldığını ve onay aşamasında
 olduklarını ifade ederek, 'Kamulaştırmalar için parsel bazında değerlendirmeler
 yapılıyor. şžubat ayı sonunda bu değerler onaylanacak. Ondan sonra adrese teslim
 tebligatlar yapılarak anlaşma yolu sağlanacak. Vatandaşlardan arazinin tamamı
 alınmayabilir, kısmi kamulaştırmalar yapılabilir' dedi.
                Aksu, otoyol güzergahının sınırlarında herhangi bir değişiklik
 olmayacağını kaydetti.
                Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü Otoyol Proje Baş Mühendisi Metin
 Küçükoğlu da köprünün geçtiği bölgede Kuzey Anadolu Fay Hattı"nın bulunmasından
 dolayı çok detaylı bir çalışma yaptıklarını belirterek, 'Dünyada yapılabilecek
 en detaylı çalışmayı yaptık. Köprünün 5 kilometre çapını didik didik ettik. Fay
 hattının geçtiği bölgelerde sismik araştırmalar yaptık. Köprüyü 1. sınıf deprem
 yönetmeliklerine göre inşa edeceğiz' diye konuştu.
AA


Geri Dön