Körfez Geçiş Projesi ile yollar kısalacak!
İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçiş Köprüsü Projesi"nin çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirme Toplantısı, Yalova"nın çiftlikköy ilçesine bağlı Kılıçköy"de yapıldı
Otoyol Yatırım ve İşletme A.ş firma temsilcisi İsa Gözek, İstanbul;İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü
Projesi ile İstanbul"dan Bursaya ulaşımın 1, İzmir"e ulaşımın 3,5-4 ve
Eskişehir"e ulaşımın 2-2,5 saate ineceğini belirterek,'Planlanan köprü ile
körfezi geçmek 6 dakika sürecek. Köprü, ülkenin en uzun köprüsü olacak ' dedi.
İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçiş Köprüsü Projesi"nin çevresel
ve Sosyal Etki Değerlendirme Toplantısı, Yalova"nın çiftlikköy ilçesine bağlı
Kılıçköy"de yapıldı.
İsa Gözek, Kılıçköy İlköğretim Okulu"nda düzenlenen halkın katılımı
toplantısında, Gebze"den başlayacak projenin, Bursa, Balıkesir ve Manisa
illerinden geçerek İzmir"e ulaşan bir güzergah olacağını ve Türkiye"nin iki büyük
ilinin doğrudan bağlantısını sağlayacağını söyledi.
Projenin özelliği açısından birçok ilki barındırdığını ifade eden Gözek,
şunları söyledi:
'377 kilometrelik ana hattı, 42 kilometrelik bağlantı yollarıyla kuzey
güney doğrultusunda bu standartta ve uzunlukta tek seferde ihale edilip yapılacak
ilk karayolu projesidir. Yap;işle ;devret modeliyle bu büyüklükte
yapılacak ülkemizdeki ilk proje olacaktır. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü, ülkenin
en uzun köprüsü olacak, dünyanın ise sayılı köprüleri arasında yer alacaktır.'
Gözek, Balıkesir ve Manisa"nın, İstanbul ve Bursa çevresindeki bölge
kapasitesinin üzerine çıkmış olan sanayi yatırımlarının yeni çekim alanı
olacağını anlattı.
Projeyle Marmara ve Ege Bölgesi"nin otoyol ağıyla birbirine bağlanacağına
dikkati çeken Gözek, yapılacak köprüyle İzmit Körfezi geçişinin de süresinin
kısalacağını söyledi.
Gözek, ulaşım alternatiflerine göre körfezi geçiş süreleri
değerlendirildiğinde, otomobille körfezi dolaşarak geçmenin 1 saat 10 dakika
sürdüğünü belirterek, 'Feribotla geçmek 60 dakika iken planlanan köprü ile
geçmek 6 dakika sürecek' dedi.
Projenin yapılacağı mevcut güzergahta ulaşımın 140 kilometre kısalacağını
anlatan Gözek, şöyle devam etti:
'Halen İstanbul"dan 2,5-3 saat olan Bursa ulaşımı 1 saate, İstanbul"dan
8-10 saat olan İzmir 3,5-4 saate ve Eskişehir ise 2-2,5 saate inecektir. Proje
tamamlandığında özellikle, büyük turizm potansiyeli olan Antalya ulaşımı, Körfez
Köprüsü"nden sonra, Bursa güzergahını takip ederek Sakarya üzerinden gelen
güzergah ile Bozüyük"te kesişecektir. Proje ile Anadolu"ya açılan mevcut
Gebze;İzmit aksının trafik yükü yüzde 30 nispetinde azalacaktır.'
Toplam 22 yıl 4 aylık işletme süresinin 27 Eylül 2010 tarihinde imzalanan
sözleşmeyle başladığını dile getiren Gözek, 'Yapılan çalışmaların sonucunda,
sözleşme kapsamında 7 yıl olarak belirlenmiş inşaat süresini kısaltmak ve bir an
önce ülke ekonomisine kazandırmak amaçlanmaktadır' diye konuştu.
-FAY HATTININ GEçTİÄİ BÖLGELERDE SİSMİK ARAşTIRMALAR
Toplantıda Vatandaşlar özellikle otoyol nedeniyle yapılacak
kamulaştırmalar hakkında sorular yöneltirken, Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü
Kamulaştırma, Emlak ve Envanter mühendisi Veysel Aksu, kamulaştırmaların 4-5 ay
önce başladığını bildirdi.
Aksu, tüm parsellerin tespitinin yapıldığını ve onay aşamasında
olduklarını ifade ederek, 'Kamulaştırmalar için parsel bazında değerlendirmeler
yapılıyor. şubat ayı sonunda bu değerler onaylanacak. Ondan sonra adrese teslim
tebligatlar yapılarak anlaşma yolu sağlanacak. Vatandaşlardan arazinin tamamı
alınmayabilir, kısmi kamulaştırmalar yapılabilir' dedi.
Aksu, otoyol güzergahının sınırlarında herhangi bir değişiklik
olmayacağını kaydetti.
Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü Otoyol Proje Baş Mühendisi Metin
Küçükoğlu da köprünün geçtiği bölgede Kuzey Anadolu Fay Hattı"nın bulunmasından
dolayı çok detaylı bir çalışma yaptıklarını belirterek, 'Dünyada yapılabilecek
en detaylı çalışmayı yaptık. Köprünün 5 kilometre çapını didik didik ettik. Fay
hattının geçtiği bölgelerde sismik araştırmalar yaptık. Köprüyü 1. sınıf deprem
yönetmeliklerine göre inşa edeceğiz' diye konuştu.
AA