20 / 11 / 2024

Körfez köprüsü geçişi dünyanın 5. büyük inşaatı olacak!

Körfez köprüsü geçişi dünyanın 5. büyük inşaatı olacak!

 Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye 'nin  gemi inşa sektöründe sipariş bakımından dünyada altıncılığını koruduğunu  ve İstanbul-İzmir otoyolunun da mesafeyi 3,5 saate indireceğini kaydetti




                Yıldırım, bir programa katılmak üzere geldiği Yalova 'da ilk olarak
 Altınova Belediyesini ziyaret etti. Kalabalık bir protokol tarafından karşılanan
 Yıldırım 'a Belediye Başkanı Metin Oral, bir plaket ve Hersekzade Ahmet Paşa
 Camii 'nin maketini hediye etti.

                Daha sonra, Altınova Tersaneler Bölgesi 'nde faaliyet gösteren Beşiktaş
 Tersanesi 'nde Palmali Grup 'a yaptırılan 'Gobustan' adlı nehir tankerinin suya
 indirme törenine katılan Yıldırım, yaptığı konuşmada, Türkiye 'nin gemi inşa
 kapasitesinin 2003 yılından 2008 yılına 7 kat yükseldiğini vurguladı.
                Yıldırım, Türkiye 'nin 2003 yılındaki kapasitesinin 550 bin DWT olduğunu
 dile getirerek, şöyle devam etti:

                '2008 'in sonuna gelmişiz, 3.6 milyon DWT 'e çıkmış. Yani 6-7 kat
 kapasiteyi arttırmışız. Bir bataklık alandan 6 bin kişinin çalıştığı, esasında
 30 'un üzerinde tersane alanının bulunduğu bu bölgeyi sıfırdan bu hale getirdiniz.
 Bunu başardınız. Tersane sayısı 37 'den 71 'e çıktı. 55 tane de yatırımı devam eden
 tersanemiz var. Bunlar da tamamlandığında Türkiye 'nin gemi inşa kapasitesi 7
 milyon DWT 'in üzerine çıkıyor.'
                Yaşanan krizden etkilenen sektörlerin başında gemi inşa sektörünün
 bulunduğuna dikkati çeken Yıldırım, şunları söyledi:
                'Ama krize bakıp planlarımızı yapamayız. Kriz bu kalkınma yolculuğunda
 küçük bir fasıladır. Bu da gelip geçecek ve işlerimiz artmaya, gemi inşa
 sanayimiz büyümeye devam edecek. Bu dönem içinde Deniz Ticaret Odamızla, sivil
 toplum kuruluşlarımızla, krizin etkilerini en aza indirmek için çok yakında bir
 çalışma gerçekleştirdik. Bu da kısmen de olsa ciddi bir rahatlatma sağladı. Bir
 şekilde yarım kalmış gemiler tamamlandı. şžimdi daha kapsamlı, daha uzun ömürlü
 tedbirleri konuşuyoruz. Bu konuda yine müşterek çalışmalarımız devam ediyor.'

                TÜRKİYE İNşžA SEKTÖRÜ
                Yıldırım, Türkiye 'nin gemi inşa sektöründe 23. sıradan beşinci sıraya
 yükseldiğini belirterek, gemi inşa sektöründe diğer üretici ülkelerin durumunun
 çok parlak olmadığını ifade etti.
                Uzakdoğu piyasasının benzer ölçüde olduğunu vurgulayan Yıldırım, şöyle
 konuştu:
                'Diğer piyasalar da öyle. Ağustos 2011 verilerine göre Türkiye halen
 gemi inşaatında altıncılığını koruyor, sipariş bakımından. 102 adet siparişi var.
 Unutmayalım 2003-2008 arasında 23. sıradan beşinci sıraya yükselen bir gemi inşa
 sektörümüz var. Bu geldiğimiz noktayı hiçbir zaman göz ardı etmeyeceğiz. Bu
 küresel krizin olumsuzluklarını da yine birlikte geride bırakacağız. Ülkemiz için
 stratejik öneme haiz olan, istihdam yoğun bu gemi inşa sektörünü kalkındırmaya,
 büyütmeye devam edeceğiz. Bunun için gereken ne varsa bunu yapacağız,
 başaracağız.'

                Bakan Yıldırım, 15 bin kilometre duble yol projesini tamamladıklarını,
 bölünmüş yol uzunluğunun da toplamda 21 bin 220 kilometreye eriştiğini söyledi.
                Ankara-Konya yüksek hızlı trenle bu mesafenin 3 saate indiğini belirten
 Yıldırım, 'Ankara-Konya arası git-gel 6 saat olmaktan çıktı. Bu tabir nostalji
 oldu, tarihe karıştı. şžimdi artık Konya git-gel 3 saate inmiş durumda. Gayet
 rahat, konforlu, güzel bir seyahatle Konya 'dan  Ankara  'ya bir buçuk saatte
 gidilebiliyor. 6 ay sonra da yeni tren seferiyle bir saat 15 dakikada bu seyahat
 yapılabilecek' dedi.

                KÖRFEZ GEçİşž KÖPRÜSÜ VE İSTANBUL-İZMİR OTOYOLU PROJESİ
                Geçen şžubat ayında temeli atılan İstanbul-İzmir otoyolunun da bu mesafeyi
 3,5 saate indireceğini belirten Yıldırım, şunları kaydetti:
                'Hersek Burnu 'ndan Orhangazi 'ye 9 tane viyadük, 2 tane 3,5 kilometre
 uzunluğunda tünelle oradan Bursa otoyoluna, Balıkesir, Manisa üzerinden  İzmir  'e
 inmiş olacak. Bu yılbaşından sonra da 3 bin metrelik köprünün inşaatına
 başlayacağız. şžu anda zemin çalışmaları, sondajlar, proje çalışmaları devam
 ediyor. Bu köprü dünyanın 2. büyük köprüsü ve projenin toplam bedeli 11 milyar
 lira. Kamulaştırma hariç.'
                Körfez Köprüsü ve Otoyol Projesi 'nin 30 yıldır Türkiye 'nin gündeminde
 olduğunu dile getiren Yıldırım, şöyle dedi:
                'Defalarca ihale oldu, iptal oldu. Bir türlü bu proje
 gerçekleştirilemedi. Bu projenin büyüklüğü Türkiye 'nin 1950 yılındaki milli
 gelirinden daha büyük. Bu Türkiye 'nin gücünü gösteriyor. Türkiye 'nin nereden
 nereye geldiğini gösteriyor. şžu anda dünyada başlayan 5 büyük proje arasında yer
 alıyor. Avrupa 'nın en büyük projesi. İşte Türkiye böyle bir projeyi başaracak
 güven ve istikrara sahip. Bundan hepimiz gurur duymalıyız. Bu ülkemizin,
 milletimizin başarısıdır.'
         

        Konuşmaların ardından Beşiktaş Tersanesi tarafından Palmali Grup 'a
 yapılan 'Gobustan' isimli 7 bin DWT 'lik nehir tankeri gemisinin kurdelesini
 Palmali Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mübariz Mansimov 'un eşi Ulviye Mansimov
 kesti.
                Yıldırım, Beşiktaş Tersanesi Sosyal Tesisleri 'nde verilen iftara
 katıldı.
AA


Geri Dön