Körfez Köprüsü'nde ayak yüksekliği 252 metreye ulaştı!
Gebze Orhangazi Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan Körfez Köprüsü'nde ayak yüksekliği planlandığı gibi yılsonu itibarıyla 252 metreye ulaştı..
Gebze Orhangazi Otoyolu Projesi'nin en önemli geçiş noktası olan Körfez Köprüsü'nde ayak yüksekliği planlandığı gibi yılsonu itibarıyla 252 metreye ulaştı. Yeni yılla birlikte İzmit Körfezi'nin iki yakasını birleştirecek köprüde halatlar çekilmeye başlanacak. Programda aksama olmazsa köprü silüeti Mayıs ayında ortaya çıkacak. Önümüzdeki yıl Aralık ayında da araç trafiğine açılacak.
YENİ YILDA HALATLAR ÇEKİLECEK
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'nin en hassas geçiş noktası olan körfez Köprüsü, Kocaeli'nin dilovası İlçesi'ndeki Dilburnu ile Yalova'nın Altınova İlçesi'ne bağlı Hersek burunları arasında yapılıyor. Daha önce planlandığı gibi her iki yakadaki ayakların yüksekliği yılsonu itibarıyla 252 metreye ulaştı. Ayakların üst noktalarında bugünlerde son çalışmalar yapılan köprüde, yeni yılla birlikte iki yakayı birleştirecek halatların çekimine başlanacak.
HAZİRAN'DA YÜRÜYEREK GEÇİLEBİLECEK
Bir süre önce burada incelemelerde bulunan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfü Elvan'ın açıkladığı gibi, programda beklenmedik bir aksama olmadığı takdirde, köprüdeki halat çekim çalışmaları Şubat ayında tamamlanacak, Mayıs ayında da betonlar dökülerek köprünün silüeti ortaya çıkacak. Haziran ayında köprüden yürüyerek geçmek mümkün olacak. Ancak köprü araç trafiğine 2015 yılı Aralık ayında açılacak.
6 DAKİKADA KARŞIYA GEÇİLECEK
Körfez Köprüsü tamamlandığında, 2 bin 682 metre uzunluğuyla dünyanın dördüncü büyük asma köprüsü ünvanını alacak. Köprü sayesinde, daha önce İzmit Körfezi'ni yaklaşık bir saatte dolaşan veya 45 dakikada feribotla karşıya geçen bir araç, 6 dakikada karşıya geçmiş olacak.
Gebze-Orhangazi İzmir Otoyol Projesi, köprüyle birlikte Bursa'nın Orhangazi ve Gemlik yakınlarından devam edip Ovaakça kavşağı ile Bursa Çevre yoluna bağlanacak. Yeni otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra Bursa – Karacabey kavşağından yeniden başyayıp Susurluk’un kuzeyinden geçerek Balıkesir’e ulaşıyor. Otoyol buradan da Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınından geçip Turgutlu'dan da İzmir – Uşak devlet yoluna paralel ilerleyacak. Uzunluğu 384 kilometre olan otoyol projesi, ayrıca 43 kilometre bağlantı yolu ile birlikte 427 kilometre uzunluğa ulaşıyor. Projenin tamamı bittiğinde ise, İstanbul'dan çıkan bir araç normalde 7 saat olan İzmir'e 3,5 saatte gidebilecek. Köprü ayrıca, özellikle yaz aylarında ve bayram tatillerinde sürücüleri çileden çıkarak yoğunluk yaşanan TEM ve D-100 Karayolu'nun İstanbul-İzmit geçişini de rahatlatacak.
Milliyet