Körfez Köprüsü'nün geçiş ücreti açılmadan 2 kat zamlandı!
Zaman'ın haberine göre; İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Körfez Köprüsü'nün geçiş ücretine daha açılmadan 2 kat zam geldi.
Köprünün 2010'da temeli atılırken geçiş ücreti 35 dolar+KDV olarak açıklanmıştı. Kur o tarihte 1.43 iken 60 lira olan geçiş ücreti, bugün dolar 2.79 olunca ikiye katlandı. 2016'nın mart ayında açılması planlanan köprünün geçiş ücreti, dolar kurunun yükselişine bakılırsa daha da artacağı düşünülüyor.
Dolar kuru 1.43'tü
Köprünün temel atma töreni 29 Ekim 2010 tarihinde gerçekleştirildi. O dönem köprünün geçiş ücreti 35 dolar+KDV olarak açıklanmıştı. Köprünün geçiş ücreti halen 35 dolar; fakat geçiş fiyatı açıklandığında dolar kuru 1.43 iken, bugün ise 2.80 TL'ye dayanmış durumda. Temel atılırken Türk Lirası olarak 50 TL+KDV olan köprü ücreti bugünkü dolar kuruyla 98 TL+KDV rakamına tekabül ediyor.
Mart ayında açılacak
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, yapımı devam eden İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde, kısa süre önce incelemelerde bulunmuştu. Işık, 2016 Mart ayının sonunda köprüden geçiş yapılmasının planlandığını söylemişti. Köprünün kuleleri arasındaki kopan 'kedi yolu' halatlarının yenilenmesi çalışmalarının sürdüğünü belirten Işık, halatların Japonya'dan getirilerek yenilendiğini, çalışmaların 15 Ağustos'ta tamamlanmasının planlandığını kaydetmişti.
Çalışmalar sürüyor
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolu Projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Bu projenin en önemli ayaklarından biri olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor.
Köprü kulelerinin tamamlanmasının ardından iki yaka arasında ana kablo döşenmesi için çalışmalar geçen Şubat ayında başlamıştı. Kılavuz kablo çekilmesinin ardından ana kablo döşenmesi için kurulan kedi yolu, geçen Mart ayında meydana gelen kaza nedeniyle kopmuş ve İzmit Körfezi'nin bir süre gemi trafiğine kapatılmasına neden olmuştu. Japonya'dan gelen uzmanlar tarafından kopan kedi yolu yerinden indirilmişti.
Kazaya neden olan köprü kuleleri üzerinde parçaların yurt dışında tekrar yapılarak yerlerine yerleştirilmesinin ardından kedi yolunun yapımına başlandı. Şu anda her iki yakada 50'şer metreyi geçen kedi yolunun önümüzdeki günlerde tamamlanması bekleniyor. Tamamlanmasının ardından 330 bin kablodan oluşan ana kablonun yapımına başlanacağı belirtildi.
Tamamlandığında, 3 gidiş ve 3 geliş toplam 6 şeritle hizmet verecek olan köprü, aynı zamanda dünyanın 4'üncü büyük asma köprüsü unvanını alacak. Köprü, İstanbul-İzmir otoyolunu 3,5 saate, Gebze-Orhangazi yolunu en kısa süreye indirmiş olacak. Aynı zamanda özellikle yaz ayları ile bayram tatillerinde, tatili İstanbul dışında geçirmek isteyenlerin kara yolları ile feribot iskelelerinde izdihamı biraz daha azalacak.
Milliyet