Genel

'Körfez Tüp Geçiş Projesi iyi incelensin'!

İzmir'in iki yakasını buluşturacak Körfez Tüp Geçiş Projesi’yle ilgili iş dünyası temsilcileri 2017-2022 arasındaki beş yıllık inşaat süresinin öne çekilmesini, çok iyi inceleme gerektiğini söylüyor...

İzmir'in iki yakasını buluşturmayı amaçlayan Körfez Tüp Geçiş Projesi’yle ilgili görüşlerin açıklanması sürdü. İş dünyası temsilcileri 2017-2022 arasındaki beş yıllık inşaat süresinin öne çekilmesini isterken, çok iyi inceleme gerektiği de vurgulandı.


2022’e bırakılmasın


EBSO Meclisi Başkanı Salih Esen projenin İzmir’e çağ atlatacağını savundu. İstanbul Otoyol Projesi’nin de bitimiyle İzmir’in önünün açılacağını, Türkiye çapında çok daha önemli hale geleceğini savunan Esen, “Körfez Tüp Geçiş Projesi başladığında pek çok sektöre istihdam sağlayacak olması da konunun önemini artırıyor. Bence 2022’lere bırakılmadan hayata geçirilmesi gerekir” dedi.


Geç bile kalındı


Müteahhitler Federasyonu Başkanı Necip Nasır, projede geç bile kalındığını belirterek, “İnşaatın bir an önce başlamasının ve 2022’den önce bitirilmiş olmasının faydalı olacağını düşünüyorum” dedi. İnşaatın 200 yan sektöre de katkı sağladığını, bu gibi büyük yatırımlarla kente önemli katma değer geleceğini ifade eden Nasır, İzmir’in en büyük sorunlarından biri olan işsizliğe de önemli çare olacağını kaydetti.

 


Bir an önce yapılsın


Projenin kentteki ulaşım damarlarını açacağını söyleyen MÜSİAD Şube Başkanı Ümit Ülkü, “Proje, İzmir’in uluslararası imajına büyük katkı olacaktır. Mesela EXPO gibi uluslararası organizasyonlar için şansımız artacaktır” dedi. İzmir trafik sıkıntısının her geçen gün arttığını aktaran Ülkü, “Ana arterlerin gün geçtikçe tıkandığı İzmir’ de artık yapılması gerekenlerin bir an önce yapılması elzem bir durumdur” diye konuştu.


Fayda-maliyet analizi


Yatırımın öne alınmasından çok, fayda-maliyet analizi gerektiğini vurgulayan BASİFED Başkanı Levent Akgerman, şunları söyledi:

“Belediye başkanımızın açıklaması net. Ekolojik soruna neden olmayacak altyapı lazım. Bu yatırımın ne kazandıracağı da çok önemli. 3.5 milyar gibi parayla belki kente daha acil yatırım yapılabilir. Mesela raylı sistemlerin geliştirilmesi de ihtiyaç. Konunun bilimsel uzmanları, bu konuda eğitim görmüş şehir plancılarının görüşü paralelinde yerel yönetimler de en doğru kararı verecektir.”


Kulağa hoş geliyor ama


ESİAD Başkanı Mustafa Güçlü de yatırımın ciddi bir iş olduğunu vurguladı, şöyle dedi:

“Bizde maalesef bir proje ortaya atıldı mı farklı görüş ileri sürmek çok ayıplanıyor. Adeta vatan hainliği ya da o kente karşı kusur gibi algılanıyor. Bunu terk etmemiz lazım. Bunlar ciddi, büyük, kentin genel dokusunu ilgilendiren yatırımlar. ‘Yapalım canım iyi görünüyor’ demek kulağa hoş geliyor. Herkes mutlu olur İnciraltı’ndan 3-5 dakikada karşıya geçmeye. Ama işin teknik boyutu, şehircilik yanı var. Körfez’in doğru sirküle edilmesi bakımından da olası olumsuz etkilerin dikkate alınması gerekiyor. Ben ‘evet’ ya da ‘hayır’ demek yerine, ‘Tüm yönleriyle incelenip ondan sonra karar verilmelidir’ diyorum. Kentin bir çok ihtiyacı var. Öncelikler içinde bu yatırım gerçek bir önceliğe sahip mi, bu yönüyle de düşünülmeli. Bunlar masa başından karar verilecek şeyler değil.”



Hürriyet Ege