AVM

Koronavirüs AVM sektörünü nasıl etkiledi?

Türkiye'nin önde gelen varlık yönetim şirketlerinden biri olan Esas Gayrimenkul CEO'su Cem Eric, Türkiye'de AVM sektörünün koronavirüs salgınından nasıl etkilendiğini açıkladı.

Esas Gayrimenkul Türkiye'nin önde gelen varlık yönetim şirketlerinden biri. Türkiye'de 11 alışveriş merkeziyle faaliyetlerini sürdürüyor.  Capital Dergisi'nden Nilüfer Gözütok Ünal'ın haberine göre; Anadolu'da farklı şehirlerde 7 alışveriş merkezinin yatırımcısı olan şirket, iş ortaklarına ait 4 alışveriş merkezinin varlık yönetimini üstleniyor. Bu projelere ek olarak İstanbul'da 3 ofis binası ve Bolu'da bir konut projesini hayata geçirdiklerini belirten Esas Gayrimenkul CEO'su Cem Eric, "Toplam 523 bin metrekare kiralanabilir alanda hizmet veriyoruz. 1.500 kişiye istihdam sağlıyor ve yıllık 50 milyon ziyaretçiyi ağırlıyoruz. Türkiye'de bugüne kadar hayata geçirdiğimiz yatırımların toplam değeri 600 milyon Euro'yu aştı" diyor.

 

COVID-19 pandemisinin en olumsuz etkilediği sektörlerden biri AVM'ler oldu. Eriç de yıl boyunca uygulanan tedbirler ve pandeminin ekonomi üzerindeki etkisiyle birlikte gelirlerinin çok önemli bir bölümünü kaybettiklerini açıklıyor. "Varlık yönetimi yaptığımız 11 projemizde toplam ziyaretçi sayımızda 2019'a kıyasla yüzde 45 kayıp yaşadık. Alışveriş merkezlerimizde gerçekleşen cirolar üçte bir oranında azaldı. Perakende markaları, cirolarında büyük kayıplar yaşadı. Devlet teşvikleri ve alışveriş merkezlerinin destekleriyle bu sektörler ayakta kaldı" diye konuşuyor.

Bu zorlu dönemde Esas Gayrimenkul'ün neler yaptığına gelince... Eriç, özellikle yılın ikinci yarısında projelerin dönüşüm çalışmalarına hız verdiklerini anlatıyor. Yapılanları şöyle paylaşıyor: "Tüm zorlu şartlara rağmen projelerimizde 20 bin 300 metrekarede 61 yeni kiralama işlemi gerçekleştirdik. Bu da iş ortaklarımızla dayanışmanın ve olumlu ilişkiler geliştirmemizin güzel bir sonucu oldu.”

Bu yıl Esas Gayrimenkul'ün odağında dönüşüm, dijitalleşme ve İK kaynağını geliştirme var. 2021'de, 2020'ye kıyasla ziyaretçi sayısında yüzde 36, cirolarında yüzde 40 büyüme hedeflediklerini belirten Cem Eric, büyümenin nasıl olacağını şöyle anlatıyor:

"Son dönemde Van AVM, Sanko Park, Malatya Park ve Kentplaza alışveriş merkezlerinin yönetimlerini üstlendik. Ayrıca değişen perakende trendlerine uyum sağlamak ve müşteri deneyimlerini veriye dayalı şekilde yönelebilmek için yapay zekayi merkezine alan SAS'la önemli bir yatırıma imza attık. Bu iş birliğimizin yanı sıra birlikte yapacağımız geliştirmenin önümüzdeki yıllarda SAS Türkiye'nin hizmet verdiği 17 ülkeyi de kapsayacak şekilde pazarlanması için bir iş birliği protokolü yaptık. ERP dönüşümü için global bir markayla imza atmak üzere anlaştık. Önümüzdeki yıllarda Esas Gayrimenkul'ü Türkiye'de fark yaratan, değer katan, lider, öncü bir gayrimenkul geliştirme ve varlık yönetim şirketi olarak göreceğiz. Alışveriş merkezlerimizi eşsiz müşteri deneyimleri sunan önemli platformlara dönüştürmek için çalışıyoruz."
 

Türkler, dünyanın en ünlü AVM’lerindeki mağazaları ucuza kapatıyor!