Dış Piyasalar

Koronavirüs dünyanın en pahalı şehirleri sıralamasını değiştirebilir!

Koronavirüs salgınının tam anlamıyla etkisini göstermesinden sonra dünyanın en pahalı şehirleri sıralaması da değişebilir...

Hong Kong, Singapur ve Osaka, daha yeni dünyanın en pahalı kentleri olarak belirlendi. Ancak koronavirüs salgınının tam anlamıyla etkisini göstermesinden sonra bu durum değişebilir.

BBC'de yer alan habere göre, gelirlerinin büyük kısmını turizmden sağlayan şehirler, ekonomilerinin küçülmesi ve fiyatlarının aşağı inmesiyle daha da ucuzlayabilir.

Bu tahmin dünya çapında yaşam maliyetlerini izleyen Economist İntelligence Unit'in (EIU) tahmini. EIU'nun 2020 Dünya Çapında Yaşam Maliyeti Araştırması, geçen senenin Kasım ayında koronavirüs salgınının pandemi ilan edilmesinden önce derlendi. Bir sonraki araştırmaları çok daha farklı olabilir.

EIU'nun baş ekonomisti Simon Baptist, ''Turizmle geçinen şehirler fiyatlar üzerinde aşağı yönlü bir baskı görebilir. Yani Singapur ve Hong Kong ilk sıralardaki yerlerini koruyamayabilir. Başka bir şehri sıralamanın başında görebiliriz.'' diye konuştu.

Koronavirüs salgını, dünya ekonomisini de derinden sarstı. En ağır darbeler alanlar arasında seyahat ve turizm sektörleri bulunuyor.

Hong Kong ve Singapur eğlence sektörü, restoranları ve konaklama tesislerine talep düştükçe, gelirlerinde büyük bir azalma görülebilecek iki şehir arasında.

Düşük talep ucuzlatabilir


Bu daha düşük talep, fiyatları indirip, kentleri sakinleri için ucuzlatabilir. Japonya'nın üçüncü büyük kenti Osaka, Yen'in değerinin artmasıyla, daha da pahalanıp, EUI sıralamasında Paris'i en pahalı üç şehir arasından çıkartmıştı.

Araştırmacılar 160 ürün ve hizmet üzerinden 400'den fazla fiyata da baktı. Bunlar arasında, Çin'deki büyük tedarik zincirinde sorunlar yaşayan otomotiv elektronik ürünler de bulunuyordu.

Otomotiv endüstrisinde, Çin'de Ocak ve Şubat aylarındaki fabrika kapanmalarından olumsuz etkilenmesine rağmen, üretim düzeyleri yavaş da olsa koronavirüs öncesi haline geliyor.

Bu da üreticilerin ve satıcıların daha ellerinde daha fazla stok kalmasından ötürü, araç fiyatlarının ucuzlaması anlamı taşıyabilir.

EIU'da endüstri yöneticisi olarak çalışan Ana Nicholls, ''Talep geri gelmeye başladığında, otomobil üreticileri ve satıcılar bazı kayıplarını geri kazanmaya çalışırken, araç fiyatlarının genellikle daha yüksek değil, daha düşük olmasını bekleriz. Otomobilin önemli bir sektör olduğu bazı ülkelerde veya bölgelerde, devlet yardımları da fiyatların düşmesine yardımcı olacaktır.'' şeklinde konuştu.

Nicholls sözlerini "Tüketiciler daha güçlü tedarik zinciri ve daha az kesintiye sahip araba markalarına geçebilir" şeklinde tamamladı.

 

İstanbul dünyanın en pahalı 154’üncü kenti oldu!

Koronavirüs ev ilanlarına sıçradı!

Corona virüsünün yayılması ekonomide tüm ezberleri bozacak!