Genel

Koroplast, Koruncuk Vakfı'nın Bolluca'daki köyünü yenileyecek!

Koroplast, Koruncuk'lar için harekete geçti. Gülümseyen Gelecek programını başlatan şirket, vakfın Bolluca'daki köyünü baştan sona yenileyecek. Ayrıca beş ürünün bir yıllık cirosundan bir bölüm çocuklara gidecek...

34 yıl önce Türkiye'nin ilk çöp poşeti olarak raflarda yerini alan Koroplast, Koruncuk'lar için harekete geçti. Gülümseyen Gelecek programını başlatan şirket, vakfın Bolluca'daki köyünü baştan sona yenileyecek. Ayrıca beş ürünün bir yıllık cirosundan bir bölüm çocuklara gidecek.


Türkiye'yi 34 yıl önce markalı çöp poşeti kavramıyla tanıştıran Koroplast, bugün dünyanın alanında en büyük altyapıya sahip üç şirketinden biri. Çatısı altında bulunduğu Korozo Grubu ise Türkiye'deki 10 fabrikanın yanı sıra İngiltere, Almanya ve Fransa'daki lojistik üsleriyle de İstanbul'dan dünyayı ambalajlayan bir şirket konumunda. Koroplast, ticari anlamda yakaladığı başarılı ivmenin minnetini, bu yıl ilk kez daha stratejik projelerle topluma sunma kararı almış. Bugüne kadar birçok hayır işine imza attıklarını ancak bunları paylaşmaktan kaçındıklarını belirten Koroplast Satış ve Pazarlama Müdürü Bekir Türkoğlu, 2014'te sosyal sorumluluk projelerini bir sivil toplum kuruluşuyla farklı boyuta taşımak üzere düğmeye bastıklarını söylüyor. Koroplast'ın bu yeni döneminde ilk durağı ise Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı (Koruncuk) olmuş. Koruncuk Vakfı'nın Bolluca'da bulunan çocuk köyü, Koroplast'ın odak noktası. Bekir Türkoğlu, Gülümseyen Gelecek adını verdikleri projeyle Bolluca'daki çocuk köyünün tüm düzenlemesini üstlendiklerini belirtiyor. Türkoğlu, "Köy 1972'de yapılmış. Haliyle altyapı olarak yenilenmesi gerekiyordu. Bunları yapacak, ayrıca yeni spor tesisleri ekleyeceğiz. Bu yılın sonuna kadar köyün yeni bir çehreye kavuşmasını hedefliyoruz" diye anlattı projeyi. 


200 MİLYON LİRALIK PAZAR


Türkiye'de halen çöp torbası kavramının oturmadığına dikkat çeken Türkoğlu, torbada kullanılan plastiğin yüzde 45'inin geri kazanıldığını bu nedenle markalı poşet kullanımının daha çevreci bir tercih olduğunu anlatıyor. Türkoğlu, "200 milyon liralık yıllık hacme sahip çöp torbası pazarının yüzde 35'ini oluşturuyoruz. Bu nedenle kendimizi bu alanda bilinç oluşturmakta için sorumlu hissediyoruz. Almanya'da geri kazanım sürecinin yüzde 75'lere gelmesi için 30 yıl geçmesi gerekti. Türkiye'nin de 2005'te başladığı bu yolculukta başarılı olacağına inanıyoruz" diyor.


MARKET POŞETİ ÇEVREYE ZARAR VERİYOR


Tükkoğlu'nun verdiği bilgilere göre çöp poşetinde Türkiye'de hane penatrasyonu yüzde 23. Bu hanelerin de yıllık tüketimi 35-40 adet. Halen evlerin büyük bölümünde market poşetine çöp atıldığına dikkat çeken Bekir Türkoğlu, şunları anlatıyor: "Market poşetleri sızdırmazlık, koku yaymama ya da geri dönüşüm gibi çevreci kaygılarla üretilmiyor. Dolayısıyla bunlar mutfak atıklarının sızması yoluyla hijyen problemi yaratmasının yanında malzeme olarak da çevreye zarar veriyorlar."


TIBBİ ATIKLAR ÇEVREYE DEĞİL TORBAYA


Türkiye'nin ilk çöp torbasını üreten Koroplast, çevreyle ilgili yerel yönetimlerle de ciddi bir çalışma içinde. Bekir Türkoğlu, Türkiye'nin önemli sorunlarından olan tıbbi atıklarla ilgili bir Ar-Ge çalışması yaparak ilk tıbbi atık torbasını ürettiklerinin altını çiziyor. Türkoğlu, "Bu konuda yasal çalışmalara destek verdik. Bakanlıkla çalışmalar yaparak sağlık kuruluşlarına ücretsiz torba temin ettik" diyor.


CİRO BOLLUCA'YA GİDECEK


Bolluca çocuk köyündekilerin bir yılık beslenme, sağlık ve eğitim masraflarının karşılanması için de harekete geçtiklerini anlatan Türkoğlu, projenin bu kısmına Koroplast tüketicilerini de dahil ederek farkındalık yaratmayı hedeflerini söylüyor. Bunun için şirket CarrefourSA'yla anlaşmış. CarrefourSA zincirlerinde satılan beş Koroplast ürünü projeye dahil edilmiş. Bu ürünlerin satışından elde edilen gelir Bolluca köyündeki çocuklara ayrılmış durumda. Türkoğlu, bu şekilde Nisan 2015'e kadar 500 bin lira gibi bir bağış toplanmasını beklediklerini söylüyor.



Yasemin Salih/ Sabah