Kozmetiğe milyonlar harcıyoruz! 2022 yılı ithalatı 409,4 milyon dolara yükseldi!
Pandemide dibe vuran Türkiye’nin kozmetik ithalatı, her geçen yıl katlanarak artıyor. Kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinde ithalat şampiyonu ise parfüm oldu. Pandemi nedeniyle 2020 yılında yüzde 43 oranında düşerek 193 milyon dolara olan ithalat, maske kullanımı uygulamasının tamamen ortadan kalktığı 2022’de neredeyse iki kata ulaştı
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri ithalatı pandemide dibi gördükten sonra yıldan yıla katlanarak arttı.
Pandemi nedeniyle 2020 yılında yüzde 43 oranında düşerek 193 milyon dolara olan ithalat, maske kullanımı uygulamasının tamamen ortadan kalktığı 2022’de neredeyse iki kata ulaştı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, pandemi tedbirlerinin olduğu 2020’de ruj, parfüm, far, makyaj malzemesi türü ürünlerin yer aldığı kozmetiklerin ithalatı 2019 yılına oranlandığında yüzde 43 düştü ve 4 yılın en düşük seviyesi olan 193 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Pandemi tedbirlerinin gevşetilmesinin ardından ithalat rakamları da tırmanmaya başlayarak 2021'de 270 milyon dolara yükseldi.
PANDEMİ ÖNCESİ RAKAMLAR BİLE AŞILDI
Maske kullanımının tamamen bittiği ve hayatın normale döndüğü günlerde ise kozmetik ithalat rakamları da yükselişe geçti. Kozmetik harcamaları hızla artarken 2022 yılına gelindiğinde ithalat rakamı 409,4 milyon dolara çıktı ve 2022’den bu yana iki katına ulaşarak pandemi öncesi rakamları dahi geçti.
İçinde bulunduğumuz 2023 yılının ilk 4 aylık döneminde şimdiden ithalat rakamları 154 milyon dolar seviyesine ulaştı.
EN ÇOK PARFÜM, PUDRA VE RUJ İTHAL EDİLİYOR
İthalatı yapılan ürünlerden pandemi dönemine göre en fazla miktarı artan yüzde 176,4 ile parfüm grubu ürünler oldu. Bu ürünü pudralar yüzde 120,5 ile, dudak makyaj malzemeleri ise yüzde 106,7 oranı ile takip ediyor.
2022 yılında 253 milyon dolarlık parfüm ithalatı yapılırken, 2019'da bu rakam 210,5 milyon dolar, 2020 yılında 91,5 milyon dolar ve 2021 yılında 166 milyon dolar olarak kaydedilmişti.
Parfümden sonra en çok ithal edilen kozmetik ürünleri 59,7 milyon dolarla göz makyaj malzemeleri, 40,8 milyon dolarla deodorantlar olarak sıralandı.
Göz makyajında kullanılan ürünler pandemiden önce 51,8 milyon dolar düzeyinde gerçekleşirken Kovid-19’un yaşandığı süreçte 38,5 milyon dolara kadar düştü. 2022 yılında ise göz makyaj malzemeleri ithalatı 60 milyon dolar seviyesine, 2023’ün ilk 4 ayında 21 milyon dolara ulaştı.
İstanbul’un Haziran ayı enflasyonu açıklandı! Perakendede yıllık artış yüzde 55’i aştı!
Kırmızı et zamlarından dönerciler de etkilendi!
SGK Uzmanından çarpıcı yorum! Memura yüzde 35-45 arası zam gelebilir!