Kredi kart sahiplerine müjdeli haber! Yüksek mahkeme öyle bir karar verdi ki, herkes yararlanacak!
Yıllardır yılan hikayesine dönen kredi kart aidatlarının iadesi konusunda bu defa çok önemli bir gelişme yaşandı. Davaya bakan yüksek mahkeme kart sahipleri lehine karar verdi. Kart aidatınızı almak için ne yapacaksınız? Hemen bakın!Ancak bu defa tüm kart sahipleri için bağlayıcı olan bir karar alındı
Bankaların kredi kartlarından aldığı yıllık fahiş aidat bedelleri yıllardır sorun olmaya devam ediyor. Ancak bu defa tüm kart sahipleri için bağlayıcı olan bir karar alındı. Yüksek mahkeme, aidat konusunda yaşanan bir dava ile ilgili kararında bankayı haksız bularak aidatın iadesine hüküm verdi. Bu mahkeme kararı tüm kredi kartı sahibi vatandaşlar için emsal olacak.
Milliyet'te yer alan habere göre bu kararın alınmasındaki süreç şöyle yaşandı: Feyyaz Bulut Gürbüzer isimli vatandaş, kredi kartından tahsil edilen 189 TL’lik yıllık kart aidat bedelinin iadesi için Yenimahalle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuru yaptı.
Konuyu değerlendiren hakem heyeti, kartı kullanan vatandaşı haklı bularak, bankanın kendisinden tahsil ettiği 189 TL’nin geri ödemesine karar verdi.
Fakat banka bu karara itiraz ederek, 2. Tüketici Mahkemesi’nde kararın iptali istemiyle karşı bir dava açtı.
Bankanın dava dilekçesinde şu konulara dikkat çekerek, kişinin Bankacılık Hizmet Sözleşmesi’ni imzalayarak kart aidatı ödemeyi kabul ettiği, gönderilen hesap özetlerinde müşteriye kart aidatının önceden bildirildiği, ücretsiz kredi kart seçeneği olmasına rağmen müşterinin bankadan böyle bir talepte bulunmadığı, müşterinin yıllardır zaten itiraz etmeden kredi kartı aidatı ödediği, aidat var diye kredi kartının kapatılmasını istemediği, müşterinin kartın özelliklerini kullanarak, nakit vermeden harcama yapabilme, taksitlendirme, bonus ve mil kazanma gibi birçok hizmetten faydalandığı ifade edildi.
Sonuç itibariyle dilekçede tüm bu kart avantajları nedeniyle aidat bedelinin alınmasının hakkaniyet ölçülerinde olduğu belirtildi.
TÜKETİCİ İLE TARTIŞILDIĞI İSPATLANAMADI
İtirazı değerlendiren Mahkeme ise bu tür sözleşmelerin imzalanmasında tarafların karşılıklı müzakere yapmadıklarına dikkat çekerek, satıcı veya hizmet sağlayıcının tüketiciyle yeterine konuyu müzakere etmeden tek taraflı sözleşmeye koyduğu koşulların Tüketicinin Korunması Kanunu ve Avrupa Konseyi’nin kararı uyarınca haksız şart niteliğinde olduğu belirtildi.
Mahkeme verdiği kararda, “Sözleşmede yer alan konuların tüketiciyle yeterince tartışıldığı, anlatıldığı ispat edilemediği için dava reddedilmiştir” denildi.
TÜKETİCİYE TAZMİNAT HAKKI TANINMALI
Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu ise konuyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
“Artık şu konu iyice kesinleşti. Bankalar kart aidatı konusunda müşterisi ile çok iyi müzakere yapmalıdır. Bu süreç banka kart aidatı istediğinde başlar. Yasa gereği öncelikle bankalar müşterisine ücretsiz kredi kartı seçeneğini sunmak zorunda. Ücretli kart konusunda ise müşterisini açık şekilde bilgilendirmelidir. Bunu yapmadan talep edilen ücret haksızdır. Bazen tüketici heyetleri vatandaş aleyhinde karar verebiliyor. Karara yüksek mahkemede itiraz etmek lazım. Ancak tüketici dava için yatırılması gereken harçtan kaçınabiliyor. Bunu önlemek için tüketiciye manevi tazminat talep hakkı da tanınmalıdır. Yaşanan süreç sonuçta hem maddi hem de manevi olarak yıpratıcı oluyor.”