Genel

'Kredi tahsis ücreti' yargıya taşınacak!

TÜSODER Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Bankaların tüketicilerden aldığı dosya masrafı mutasyona uğrayarak biraz da yasal haliyle 'kredi tahsis ücreti' oldu" dedi. Ağaoğlu, konuyu Danıştay'a taşıyacaklarını söyledi.

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, bankaların tüketicilerden aldığı dosya masrafının, "mutasyona uğrayıp" biraz da yasal haliyle "kredi tahsis ücreti" olduğunu belirterek, bu bedelin tüketici haklarına aykırılık teşkil ettiği iddiasıyla Danıştay'da dava açacaklarını söyledi.


Ağaoğlu, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK), 3 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanan "Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliği"ne göre, kredi kullananlardan alınan bedellere "tahsis ücreti" denildiğini belirtti.


Bu ücretin, kullandırılan kredi anaparasının binde 5'ini geçemeyecek şekilde yasal hale getirildiğini dile getiren Ağaoğlu, "Örneğin bir tüketici 100 bin liralık konut kredisi kullandı. Tahsis ücreti bunun binde 5'i olan 500 liranın üzerinde olamayacak" dedi.


"Dosya masrafı lekelendi"


Ağaoğlu, bankaların BDDK'ya başvurarak bu ücrete yeni bir isim verilmesi yönünde talepte bulunduğunu vurguladı.


Kurumun, dosya masrafının adını değiştirip tahsis ücreti yaptığını anımsatan Ağaoğlu, "Yani bankaların tüketicilerden aldığı dosya masrafı mutasyona uğrayarak biraz da yasal haliyle 'kredi tahsis ücreti' oldu. Çünkü dosya masrafı adı lekelendi. Dosya masrafını yasal hale getirip tepki çekmektense yeni bir isim altında aynı yöntemle tüketiciden bedel alınmaya devam edildi. Sonuçta yine tüketiciyi mağdur eden bir durum söz konusu; tüketici haklarına aykırılık teşkil ediyor" ifadesini kullandı.


Yeni Tüketici Kanunu'nda, BDDK'ya bu konuda tüketici haklarını koruması şartıyla görev verildiğini aktaran Ağaoğlu, yasanın, her türlü ücret komisyon ve masraf türlerinin, bunlara ilişkin usül ve esasların tüketiciyi koruyacak şekilde BDDK tarafından düzenleme yapılmasını öngördüğü bilgisini verdi.


Yönetmeliğin tüketiciyi korumaktan uzak kaldığını savunan Ağaoğlu, "Bu nedenle BDDK'nın yeni düzenlemesindeki tahsis ücreti başta olmak üzere tüketici aleyhine olan maddelerle ilgili yürütmenin durdurulması ve iptali için Danıştayda dava açacağız. Bu konuda derneğimizin hukuk komisyonu gerekli çalışmaları yürütüyor" dedi.


Ağaoğlu, yönetmeliğe göre tahsis ücretinin 3 Ekim'den bu yana alınabildiğine dikkati çekerek, "3 Ekim'den önce varsa alınan tahsis ücreti, dosya masrafı gibi Tüketici Hakem Heyetlerine başvurularak alınabilir. Tüketici Hakem Heyetleri de bu konudaki isim değişikliğini ve tarihi göz önünde bulundurup ona görev karar vermelidir" diye konuştu.


AA