Kent Haberleri

Kubilay Kaptan: Boğaziçi Köprüsü maratona hazır değil!

İstanbul Boğaziçi Köprüsü' nün Ortaköy Viyadüğü’ nden dün bazı beton parçalarının dökülmesinin, iki hafta sonra yapılacak Geleneksel Avrasya Maratonu’ nda büyük sorunlar yaratabileceği iddia edildi...


İstanbul Boğaziçi Köprüsünün Ortaköy Viyadüğü’nden dün bazı beton parçalarının dökülmesi dikkatleri 17 Kasım’da yapılacak geleneksel Avrasya maratonuna çekti. İstanbul Aydın Üniversitesi Afet Eğitimi, Uygulama ve Araştırma Bölümü Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Kubilay Kaptan, Boğaziçi köprüsünün yapımının bile ihmallerle dolu olduğunu iddia ederken matematiksel hesapların aynı anda en fazla 35-40 bin kişinin yaya olarak geçişini uygun gördüğünü söyledi. Kaptan, her yıl katılan insan sayısının arttığı maraton nedeniyle 70-80 bin kişinin aynı anda köprüden geçmesinin büyük sorunlar yaratacağını vurguladı.


Önceki gün köprünün Ortaköy ayağından yere düşen beton parçaları vatandaşları korkutmuştu. Kaptan, “ Boğaziçi Köprüsü’nün 1 metresinin ağırlığı 14,5 tondur. Toplam ağırlığı ise ayakları hariç 15 bin 600 ton. Bu ağırlığı ana kablolar ayakta tutuyor. Yani kablolar 11 bin 600 ton kuvvet çekiyor. Kabloların eğimi ile toplam 14 bin ton kaldıracağı hesaplanıyor. Yani köprünün üstünde en fazla yük 2 bin 400 ton olmalı. Bunu geçerse köprü zorlanır. İnsan sayısı olarak 35 bin kişi eder. Oysa her maratonda 70-80 bin kişi aynı anda köprüden yaya olarak geçiyor. Bu bakımları yapılmamış bir köprü için tehlikeli demek. Bu yıl yetkililerin çok dikkat etmesi gerekiyor” dedi.


‘Araç yoğunluğu da etkiler’


Kaptan, “ Bu tür asma köprüler çok iyi bakılırsa 200 yıl görevini sürdürür. Ama köprünün büyük bakımı yapılmadı. Yaya sayısı kadar araç trafiği de köprünün güvenliğini tehdit ediyor. Tampon tampona duran araçların toplam ağırlığının 2 bin 400 tonu geçmemesi gerekiyor. Buna bir de esen şiddetli rüzgarı hesap ettiğinizde köprünün tehlikeli olduğunu söyleyebiliriz. Kaptan, “Büyük bakımı yapılmadığı için Boğaziçi Köprüsü, artık tehlike sinyalleri veriyor” dedi.


Gökhan Karakaş/Milliyet