29 / 05 / 2024

Kültür ve Turizm Bakanlığı reklam kampanyası için turizm afişleri hazırlıyor!

Kültür ve Turizm Bakanlığı reklam kampanyası için turizm afişleri hazırlıyor!

Kültür ve Turizm Bakanlığı bu yılki reklam kampanyasında Türkiye'nin “deniz, kum ve güneş” ile sınırlı olmadığını vurguladı. Yeni afişler arasında Akdamar Kilisesi de, Yorgun Herkül de var...



 

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca bu yıl gerçekleştirilecek reklam kampanyasında, Türkiye’nin turizm çeşitliliğine, kültürel ve tarihi unsurlara geniş yer veriliyor. Türkiye’de tatilin “deniz, güneş, kum” üçlüsünden ibaret olmadığı vurgulanan görsellerde, Van Akdamar Kilisesi, Gaziantep Zeugma Müzesi, Şanlıurfa Göbekli Tepe Höyüğü gibi tarihi unsurlar dikkati çekiyor. Görseller arasında geçen yıl Türkiye’ye getirilen Hitit dönemine ait Boğazköy Sfenksi ve geçen yıl Türkiye’ye kazandırılan Yorgun Herkül heykeli de yer alıyor. Kapadokya, Nemrut Dağı ve Pamukkale bu yılki kampanyada da yer buldu.   İlk görüşte aşk! Yeni reklam afişlerinde dikkat çeken görseller ve sloganları ise şöyle: - ABD, Rusya ve Türk Cumhuriyetlerinde bu yıl Pamukkale, bu yıl “Endişelerinizden arının” sloganı ile ziyaretçi çağıracak. - Antalya’daki mavi bayraklı plajlara vurgu yapılan görsellerde aile ögesi işleniyor. - İstanbul’un tarihi mekanlarından Ayasofya Müzesi ile Kız Kulesi de bu ülkelerde kullanılacak görseller arasında. Alışveriş tutkunlarına İstanbul Nişantaşı ile davet yapılıyor. - Türk lokumu da “ilk görüşte aşk” sloganı ve mutlu turist görseli ile sunuluyor. - Ayrıca bu yıl ABD’de “Noel Kampanyası” düzenlenirken kampanya sloganı olarak “Gelecek yıl Noel Babayı ziyaret edin” dikkat çekti. - Orta ve Güney Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Japonya ve Hindistan’da yürütülecek reklam kampanyasında, İstanbul; Eminönü, Ortaköy gibi meydanların yanı sıra tarihi mekanlarla tanıtılıyor. - Alanya Kızıl Kule ve Aspendos bu ülkelerdeki görseller arasında bulunuyor. - İzmirse, “Saat Kulesi” ve Şirince köyü ile yer alıyor.   Türkiye’ye 31 milyon yabancı turist geldi Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı  verilere göre 2011 yılının tümünde yabancı ziyaretçi sayısı önceki yıla göre yüzde 9.86 artışla 31.46 milyon kişi oldu. 2011 yılı Ocak-Aralık döneminde ise Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Almanya 4 milyon 826 binle birinci, Rusya 3 milyon 468 binle ikinci, İngiltere 2 milyon 582 binle üçüncü sırada yer aldı. Öte yandan Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısı Aralık ayında önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2.47 artışla 1.19 milyon kişi olarak gerçekleşti. Aralık ayında en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Almanya yüzde 12.96 ile birinci, Bulgaristan yüzde 9.35 ile ikinci, İran yüzde 8.19 ile üçüncü sırada yer aldı.   Hitit Sfenksi de afişlerde Bu yıl ki reklam görsellerinde tarihi ve kültür ögeleri oldukça geniş yer alıyor. Trabzon’daki Sümela Manastırı ile Şanlıurfa’daki Göbekli Tepe Gaziantep’teki Zeugma Müzesi ile Mardin, Van Akdamar Kilisesi’nin yanı sıra Boğazköy Sfenksi ile Yorgun Herkül heykeli görseller arasında. UNESCO tarafından Dünya Mirası Listesi’ne dahil edilen Selimiye Camii ve Külliyesi, Nemrut Dağı, Troya, Kapadokya, Sivas’ın Divriği ilçesindeki Ulucami ve Darüşşifası, Pamukkale, Çorum Hattuşa, Safranbolu kampanyadaki görsellerde kullanılıyor. Milliyet

Geri Dön