Turizm

Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan turizmde yeni teknoloji!

2000 yılından bu yana dünyadaki tanıtım aktivitelerini ilk kez değiştirme kararı alan Kültür ve Turizm Bakanlığı, " Turkey:Home " kampanyasının değerlendirmesini açıklad ı.

2000 yılından bu yana dünyadaki tanıtım aktivitelerini ilk kez değiştirme kararı alan Kültür ve Turizm Bakanlığı, 'Turkey: Home' kampanyasının değerlendirmesini açıkladı. Dünyanın önde gelen seyahat sitesi Expedia ile işbirliğine giden bakanlık, daha önce hiçbir ülke tarafından kullanılmayan 'augmented reality (artırılmış gerçeklik) teknolojisini kullanacak. 


Bu sayede yurtdışındaki tanıtımlarda yabancılara Kapadokya, Boğaz, Topkapı Sarayı gibi turistik noktalardaymış gibi tanıtım yapılacak. 


'ORADAYMIŞ HİSSİ VERECEĞİZ' 


Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü İrfan önal, artırılmış gerçeklik platformunu bütün turizm fuarlarına götüreceklerini, bu sayede tanıtımda teknolojiden de faydalanacaklarını belirtti. 

Önal, "Platform öncelikle fuarlardaki stantlarımızın ortasında yer alacak. Burada Türkiye'nin önemli yerlerini gösterip, insanlara oradaymışlar hissi vereceğiz. Bundan daha sonra ise fuar için gidilen ülkenin önemli noktalarında birkaç gün de gösterişe sunacağız" diye konuştu. 




SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA 5'İNCİ OLDUK 


Tanıtım faaliyetlerinde sosyal medyadan daha fazla yararlanmayı gözleyen bakanlık, home kampanyasıyla Facebook, Twitter, Instagram gibi programlarda kısa sürede önemli kullanıcı rakamlarına ulaştı. Sosyal mecralar dünya sıralamasında 2008'den beri sosyal medya hesaplarını kullanan Avustralya 9.1 milyon takipçisiyle birinci sırada yer alırken, Türkiye 10 aylık sürede 1.6 milyonluk takipçiye ulaştı. 


Habertürk