Perakende

Kur artışı perakendeciyi doğrudan etkiliyor!

‘Eğer kur böyle giderse fiyatlarda yüzde 30 civarında artış olacak.’ Bu tespit Praktiker Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Yalçın’a ait. Yalçın, lur artışının sanayici ve perakendeciyi doğrudan etkilediğini söylüyor..

‘Eğer kur böyle giderse fiyatlarda yüzde 30 civarında artış olacak.’ Bu tespit Praktiker Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Yalçın’a ait. Kur artışının sanayici ve perakendeciyi doğrudan etkilediğini söyleyen Yalçın, doların yükselmesiyle fiyatların artacağına dikkat çekti



Kurdaki artış sanayici ve Perakendeciyi doğrudan etkiliyor. Doların yükselmesiyle fiyatların da artacağını kaydeden Praktiker Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hasan Yalçın, bu artışın AVM kiralarına da yansıyacağına dikkat çekti. Bugün TV’de Üç Nokta programına konuşan Yalçın, “Eğer kur böyle giderse yüzde 30 civarında artış olacak. Perakendenin en önemli maliyetlerinden bir tanesi kiradır. Kira sizi direkt etkiler çünkü perakendede taklit yapılamayan tek şey lokasyondur. Kiralar yukarı doğru çıkarsa ciddi bir sorun olur. Dolar arttıkça da perakendeci zarar görecek.” dedi. Kurun yükselmesiyle ithal ürünlerdeki maliyetlerin arttığını belirten Yalçın, bu durumun vatandaşı doğrudan etkileyeceğini söyledi.


Türkiye’de yapı malzemesi sektöründe market olarak yüzde 10’unda yer alındığını dile getiren Yalçın, geleneksel pazarın hâlâ yüzde 90’ı kapsadığını ifade etti. Tüketici davranışlarına ve yapı marketlerdeki tüketici beklentilerine yönelik ciddi birikim sahibi olduklarını ifade eden Yalçın, “Biz bu aşamada da franchise’mize çok güveniyoruz. Yeni konseptte franchise modeliyle bilineceğimiz için seçerken belli kriterlere dikkat ediyoruz. En önemlisi finansal gücü olsa bile kendi bölgesinde itibarı yoksa ya da sevilen saygı duyulan ve markayı taşıyabilecek ortaklar bayiler seçmeye çalışıyoruz. Bunun bizi bir adım öne götüreceğine inanıyoruz. Uluslararası markayla lokal tecrübeyi birleştirdiğinizde ciddi bir pay alacağınızı düşünüyoruz.” dedi. Küçük metrekareleri merkezden yönetmenin daha zor olduğunu söyleyen Yalçın, “Market ne kadar büyürse onu merkezden yönetmek kolaylaşır. Küçüğe doğru gidince onun yönetimi daha zordur. Biz onu lokaldeki farklılığımızda kendi ortak çıkarlarla hareket edildiği için hızlı büyüyeceğimize inanıyoruz. Tüketiciye yönelik her türlü hizmeti vereceğiz.” diye konuştu. Yeniden yapılanmaya yönelik çalışmaları olduğunu söyleyen Yalçın, tüketiciler için Praktiker atölyesi açacakları bilgisini vererek orada belli günlerde tüketiciye eğitim vereceklerini kaydetti.


Tüketiciler bilinçlendikçe organize yapı marketlerinin payı artıyor


Bilinçli tüketicinin, organize marketten alışveriş yapmaktan hoşlandığını ifade eden Yalçın, birçok bölgede hâlâ geleneksel pazarın hakim olduğunu belirtti. Tüketiciler bilinçlendikçe organize yapı marketlerinin payının arttığına değinen Yalçın, “Organize yapı market biraz ev değiştirme sektörü. Bu açıdan baktığımızda Pazar da büyüyor. Şehir hayatları arttıkça insanlar organize olmuş uluslararası tanınan markalardan alışveriş yapmak istiyor. Alışverişten sonra hem kendi sattığı ürünün hem de markasının arkasında durması satıştan sonra da alacağı hizmetlerin ve geri dönüşlerin rahat olacağı bilinciyle bunu yapıyor. Gerek Türkiye’de gerek yurtdışında tanıdığınız bir marka varsa oradan alışveriş yapmak istiyorsunuz. Marka güveni yansıtır. Yeni stratejimizde ürün bazında ciddi araştırmalar yapıyoruz. İnsanların sadece temel ihtiyaçları değil hobileri için de stantlar oluşturacağız.” diye konuştu.


Zaman