Ekonomi

Kurumsal hesaplarınızı bu yöntemlerle koruyun! İşte en etkili yollar

Kurumsal sosyal medya hesapları her zaman olduğu gibi yine siber tehditlerden dolayı başı dertte. Neredeyse bütün ticaretin internet üzerinden sosyal ağlarda döndüğü için emniyette önem arz ediyor. Bu haberde alınacak bazı önlemlere deyinildi. İşte detaylarBazen,  konuşmalar esnasında kişisel veya finansal bilgiler de paylaşılıyor ve bunlar etkileşimden çok sonra bile mesajlar klasöründe olabiliyor

Direkt mesajlar ve taslaklar klasörü hususunda dikkat edin, eski ve alakasız bilgileri silin

Şirketlerin mahrem bilgilerini mesaj kutularında gizleme konusunda dikkatli olmaları gerekiyor. Bazen,  konuşmalar esnasında kişisel veya finansal bilgiler de paylaşılıyor ve bunlar etkileşimden çok sonra bile mesajlar klasöründe olabiliyor.Bu riskten korunmak için, muhattabiyet sona erdiğinde ve içerdiği bilgiler artık ilgili 
olmadığında ilgisiz mesajları silmeyi faydalı bir alışkanlık haline getirin. Aynısı gönderiler için de geçerli.

İtibar rizikolarını en aza indirmek için eski gönderileri kontrol edin

“İtibar” giderek kuvvetini yükseliyor; kullanılan her kelime, eylem veya karar, şirketin itibarına yardımcı olabildiği gibi zarar da verebilecek bir sebep olabilir. Online yayınlanan her şey, siber emniyet bakımından da büyük önem arz ediyor; evvelden yayınlanmış gönderileri kontrol etmek için biraz vakit ayırmanızda çok yarar var çünkü dün normal olan bir paylaşım, bugün olumsuz tepkisiye neden olabilir.


 
Başarı hikayelerinizi paylaşırken dikkatli olun

Karlı bir sözleşme imzaladıktan veya bir anlaşmanın akabinde, olabildğince çok kişiye başarımızdan bahsetmek ve sosyal medyada yayınlamak isteriz ancak bu yöntemi yaptığımızda siber suçluların ilgisini çektiğimizin de bilincinde olmamız gerekiyor. Ayrıca şirketinizin yapısını ve çalışma usüllerini sosyal medyaya ne kadar çok yansıtırsanız, faillerin saldırı yapması da o kadar kolaylaşıyor. İşe yeni başlayanların sosyal medyadaki rizikolar konusunda uyarın

İnsanlar yeni bir işe başladıktan sonra hemen hemen her zaman haberleri sosyal medya hesaplarında paylaşırlar ancak bu şirkette kimlik tespitinin nasıl işlediği veya mahrem verileri kiminle paylaşabilecekleri gibi siber emniyet süreçlerinin nasıl oluşturulduğunu henüz anlayamazlar;  Bu sebeple, yeni işe başlayan bir çalışan siber saldırılara karşı daha emniyetsizdir.

Rizikoyu azaltmak için, yeni başlayan işçilere bilgi emniyeti hakkında bir kurs vermenizi ve onlara yeni işleri hakkında bilgiler paylaşırken çok dikkatli olmalarını söylemenizi öneriyoruz.

 

İki faktörlü kimlik doğrulaması kullanın

Bir sosyal ağdaki herhangi bir hesap gibi kurumsal hesaplar da en olması gereken haliyle muhafaza edilmelidir. İki faktörlü kimlik doğrulama da her tür hesaplar için mutlaka gerekli bir fonksiyondur.

Çalışanlarınıza kimlik avına karşı bilinçlendirin

Sosyal medya ağlarındaki siber rizikoları azaltmak için firmanızın hesabını teknik olarak muhafaza etmek yetersiz.  Çalışanlara bilgi güvenliği, çeşitli kimlik avı türleri ve diğer tehditler hakkında özel eğitimler vermek de adil miktarda önemlidir.
 

Yazarlar: Anna Larkina / Kaspersky Web İçerik Analizi Izmanı,  Roman Dedenok / Kaspersky Spam Analizi Uzmanı

 

TÜİK geçen yılın konut satışlarını açıkladı! Zirvede hangi ülke var?

Fitch o şirketin kredi notunu değiştirdi! Yaklaşık 4 kat düştü

Dünya krizle boğuşuyor! Onlar paraya para demiyor