Kuzey Marmara Otobanı bölgedeki emlak fiyatlarını artırdı!
Yavuz Sultan Selim Köprüsünün bağlantı yolu olan Kuzey Marmara Otobanın giriş çıkışının, tarihi Alemdağ Beldesinin yanı başında yapılıyor olması; bölgedeki emlak fiyatlarının hızla artmasını sağladı.
Yavuz Sultan Selim Köprüsünün bağlantı yolu olan Kuzey Marmara Otobanın giriş çıkışının, tarihi Alemdağ Beldesinin yanı başında yapılıyor olması; bölgedeki emlak fiyatlarının hızla artmasını sağladı. Yolun güzergahı açıklandığında emlak fiyatları bir miktar artmıştı.Fakat yatırımcı, yol ve köprü çalışmasını gözünle görmeden bölgeye pek itibar etmemişti. Yolun hafriyat, kanal ve sanat yapılarının çalışmalarını takip eden arazi yatırımcısı, adeta bölgeye akın ediyor.
Alemdağ ve çevresini kapsayan 1/1000 ölçekli imar planı, Büyük şehir meclisinden geçmiş olmasına rağmen henüz askıya çıkarak yürürlüğe girmedi.Bu duruma rağmen 1/5000 ölçekli planda Ticari ve Konut imarlı görünen arsalara rağbet çok fazla.Alemdağ şile otobanı üzerindeki arsalar; otomobilciler ve ticari ofislerin yeni gözdesi oldu.Bu yönde ticari arsa satışları oluyor.
Bölgededeki sağlam konut stokunun azlığından, yüksek katlı bina yapımına uygun arsalara da talep var.Müteaahit genelde katkarşılığı almak istesede zaman zaman satışlar da oluyor.Villa bölgelerine talep çok az.Genelde bahçeli ev hayali olanlar, bir iki dönümlük parsellere müşteri olsada, satışlar zayıf.Müstakil evler, büyük sitelerde olursa satılabiliyor.Bahçe bakımı, otopark, havuz, güvenlik gibi giderlerin ortak karşılanması, site içindeki satışları arttırıyor.Sitelerde sosyal hayatın var olabilmesi, büyük arazilerde inşaa edilen çok sayıda ev ile mümkün olabiliyor.Belediye bu konuda arazi toplulaştırma ve geliştirme işine el atabilir.Çünki bölgede büyük arazi az.
Kuzey marmara otobanı aynı zamanda karadeniz otobanı ile birbirine bağlanıyor.
Bu sapak Hüseyinli köyünde.Bu sayede Hüseyinli, Sırapınar, Ömerli ve Koçullu köylerindeki araziler de hızla değer kazandı.Bu köylerde tarım arazilerinin dahi metrekare fiyatı 200 türk lirası civarında.
İmarlı arsalar ise çok daha yüksek.Ancak bu bölgede de yarım kalan imar planları var, bir an önce bitirilmeli.
Yapılan imar planlarında 18. madde uygulaması kararı alınan bölgeler var.Alınan şuyulandırma kararları, maalesef arsa yatırımcısını bölgeden kaçırıyor.Planlama müdürlüğü çalışanları bu uygulamanın yıllarca bitirilemeyeceğni söyleyerek, bölgeye yatırımcının gelmesini engelliyorlar.
Bir çok su istimale açık olan 18. madde uygulaması, Belediyeye çok büyük yetkiler veriyor.İyiye kulllanıldığı yerde harika bir iş çıksa da, kötü niyetli kişilerin elinde bir silaha dönüşüyor. 18. madde kullanılarak birileri zengin olurken, bazı arsa sahipleri mağdur edilebiliyor.(Belde belediye döneminde bir çok örneğini gördük)Belediyede Yeni dönemde en önemli işlerden birisi budur.
Karayolları köylerdeki istimlak fiyatlarını açıkladı.Fiyatları duyan köylü keşke otoban bizim arsamızdan geçseydi diye hayıflanıyor.Büyük devlet olma yolunda ilerleyen Ülkemizde, vatandaşını üzmeden yapılan istimlaklar köylünün yüzünü güldürüyor.Keşke 2/b mağduriyetine de böyle yaklaşılsaydı.
Kuzey marmara otobanın giriş çıkışı sayesinde Taşdelen ve Çekmeköy merkez adeta bay pas ediliyor.Trafik sorunu olmadan, dört tarafı ormanlar ile çevrili tarihi Alemdağ Beldesine her yönden ulaşım kolaylaşıyor.Arazisinin büyüklüğü, yeni dönmede kaliteli göç alacak olması, Çekmeköy merkeze uzaklığı ve insan kalitesiyle, Alemdağ önümüzdeki yıllarda ilçe olmayı hak ediyor.
Flashaber