Kuzey Marmara Otoyolu'nun geçiş ücreti TBMM'de!
Kuzey Marmara Otoyolu'nun geçiş ücreti mecliste konu oldu. İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal, konu ile ilgili olarak soru önergesi hazırladı. Tanal sorularını, Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a iletti.
Kuzey Marmara Otoyolu'nun geçiş ücreti mecliste konu oldu. İstanbul Milletvekili Mahmut Tanal, konu ile ilgili olarak soru önergesi hazırladı. Tanal sorularını, Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a iletti.
"Bilindiği üzere; Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Asya kısmı (Kurtköy-Akyazı kesimi) için yapılan ihaleyi Limak - Cengiz Ortak Girişim Grubu, yolun Avrupa kısmını ise Kolin - Kalyon İnşaat ve Hasen Yapı A.Ş Ortak girişim gurubu kazanmıştır." diyen Tanal, "Otoyolu projesinin Asya kısmının yapımını kazanan şirketin verdiği işletme süresi 6 yıl 9 ay 13 gün; Avrupa kısmının yapımını üstlenen şirketlerin verdiği işletme süresi ise 7 yıl 9 ay 10 gündür. İki ihalenin toplam bedeli 7.2 milyar liradır. Dört ayrı geçiş noktasında uygulanacak otoyol geçiş ücretinin; Asya kısmı için 44 TL+KDV, Avrupa kısmı için ise 62.5TL+KDV olacağı belirtilmiştir." diyerek 6 soru sordu.
Tanal'ın soruları
1- Kuzey Marmara Otoyolunun 4 ayrı noktasından alınması planlanan, otoyol geçiş ücretleri; Sosyal Devlet Anlayışına aykırılık göstermekte midir? Halkın gelir durumu göz önünde bulundurularak mı bu ücret tespiti yapılmıştır? Asya kısmı için 44 TL+KDV, AVRUPA KISMI İÇİN 62.5 TL+KDV tutarındaki ücretler toplumun hangi kısmı için karşılanabilir niteliktedir? Halkımızın sırtına yüklenen bu yükün azaltılması yönündeki önlem ve düşünceleriniz nelerdir?
2- Otoyol yapımını üstlenen şirketlerin, verdiği işletme süreleri içerisinde; elde edilmesi beklenen otoyol geçiş ücretlerinin ( Asya ve Avrupa kısmında), öngörülen toplam tutarı ne kadardır?
3- Kuzey Marmara Otoyolunun Devlet tarafından işletilmesi sonucu; bütçemize daha fazla gelir sağlanacağı konusu, tarafınızdan değerlendirmeye alınmış mıdır?
4- Otoyol geçiş ücretleri ülkelere göre kıyaslandığında; Ülkemiz, Avrupa ve Dünyada kaçıncı sırada yer almaktadır?
5- Yüklenici şirketlerin; yıllar itibariyle amaçladıkları otoyol geçiş ücreti tutarlarına ulaşamamaları durumunda; hâzinece verilen güvence var mıdır? Yoksa sözleşme kapsamında geçiş ücretleri sonradan artırılabilecek midir? Verilen güvence söz konusu ise mahiyeti ve kapsamı nedir?
6-Başta İstanbul'un Kuzey Ormanları olmak üzere, tüm Marmara'nın canlı hayatına zarar veren ve 3.köprüyü de içeren otoyolun yapımında; olası çevre tahribatının en aza indirilmesiyle ilgili önlemlerinizi açıklar mısınız?