Ticari

Kuzu Deri, Türkiye'nin ilk deri AVM'sini acacak!

175 gramlık deri ceketlerle ihracatlarını artırdıklarını belirten KuZu Deri Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Yılmaz, 2015'e kadar 25 milyonluk yatırım planladıklarını söyledi. Yılmaz, "Marmaris'e de sadece deri ürünleri üzerine bir AVM açarak T

Remzi Yılmaz tarafından 1960 yılında bir aile şirketi olarak kurulan KuZu, şimdi ailenin ikinci nesil yöneticisi Yücel Yılmaz tarafından, kendi markasıyla Türk deri ve kürk endüstrisini tüm dünyaya açıyor. Uzun yıllar Versace ve Ted Baker gibi dünyaca ünlü markalara fason üretim yaptıklarını söyleyen KuZu Deri Yönetim Kurulu Başkanı Yücel Yılmaz, şimdi sadece KuZu markasına yatırım yaparak büyüdüklerine dikkat çekti.

Kuzu Deri olarak 2011'i nasıl tamamladınız

2011 yılı, bizim açımızdan iyi bir seneydi, bir önceki seneyle kıyaslandığında yüzde 30'luk bir artış gördük satışlarımızda. Ancak artan hammadde maliyetleri herkesi olduğu gibi bizi de derinden etkiliyor. Kalite, Kuzu'nun baş prensibi ve kaliteden ödün vermeden üretim yapmak zorundayız. Tabii ki bu durum karlılığımızı yüksek oranda etkileyen bir faktör.

Peki artan hammadde maliyetleri sizi ne şekilde etkiliyor

Deri ve deri mamülleri olarak 4 ve 5 milyar dolar civarı bir rakamdan bahsedebiliriz. Bu rakamlar kimsenin ilgisini çekmeyebilir. Ama konuya şöyle bakarsak, biz çöpten bir varlığı alıp katma değeri yüksek bir varlık haline dönüştürüp bunu ülkenin içinde bıraktığımız bir değer ihraç kaydına dönüştürüyoruz. Ham deriyi dışarıdan almış olsak bile, kabaca şöyle hesap yaparsak on deriden bir ceket yapıyoruz varsayalım. 10 deriye 100 dolar ödedik. Peki bir deri ceketin yurtdışı ihracatı 200 dolar varsayalım. şžimdi biz burada 100 dolara ürettik. Emeğimizen dolayı ürettiğimiz bir değerden bahsediyoruz. Ülkenin içinde bıraktığımız birikim, her ceketten dolayı 100 dolar koyduk bu rakamın içerisine. şžimdi daha da katmadeğeri yüksek bir ürün yaparsak biz, bu ürünümüzü 400- 500'lere kadar satabiliyorsak, o zaman ülkemize para kazandırabiliyoruz demektir...

A+ MÜşžTERİYE YÖNELİK STRATEJİ

Bu yılı için hedefleriniz nelerdir

Bu yıldan itibaren 'A+ müşteriye' hitap edeceğiz. En kısa sürede Tarihi Tayyare evleri ve Nur-u Osmaniye mağazalarımızın yanı sıra İstanbul içerisinde 5 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Antalya ve Antakya'da yeni yapılan önemli alışveriş merkezlerinin içerisinde mağazalarımız hazırlanıyor. 2012 hedefimiz, 2011 yılı ciromuzu ikiye katlamak diyebilirim. 2012'de Türkiye'deki mağazalaşma projemize ağırlık vereceğiz. İharacata hız kesmeden devam ederek, iç pazarda da aynı oranda büyümek istiyoruz.

Paris'in en önemli noktasına şube

Yatırım politikanız nasıl

5 yıl içinde yaklaşık 25 milyon dolarlık yatırım ile Türkiye'deki mağazalarımızı 50'ye çıkarmayı ve bu sürede 200 kişiye istihdam alanı sağlamayı hedeflemekteyiz. Kuşadası'nda cruise turizmine yönelik 5 bin metrekare alan üzerine kurulu KuZu adı altında deri ürünlerine yönelik bir alışveriş merkezi kurmayı planlıyoruz. Bu konsept Türkiye'de ilk olacak. Burada 200 kişiye istihdam sağlayabileceğiz.

İhracat hedeflerinize de değinir misiniz

Tüm dünyada ve Türkiye'de toplam 400 satış noktasıyla KuZu markası olarak varlık gösteriyoruz. İhracatımızın büyük bir çoğunluğu iklim koşulları nedeniyle kuzey ülkelerine gerçekleşse de, deri ve kürk üst segment bir gruba hitap ettiğinden dolayı, dünyanın her yeri bizim açımızdan çok önemli. Ancak az önce de bahsettiğim üzere biz KuZu olarak hiç bir pazara yüzde 20'den büyük oranda hizmet vermemeye özen gösteriyoruz. Özellikle Fransa bizim için çok önemli bir pazar. Paris'in en önemli alışveriş lokasyonlarından St. Honore'de yer alan flag ship mağazamızdan burada bir kez daha bahsetmek isterim.

Deri de sizinle birlikte yaşlanır

Müşteri deri ürün alırken nelere dikkat etmeli

Derinin şöyle bir özelliği var ki, deri sizinle birlikte yaşar. Kullanıldıkça, sizin vücut formunuza uyum sağlar, eskimez fakat sizinle birlikte yaşlanır. Bu anlamda, çok uzun yıllar kullanılabilir. Dolayısıyla tüketici, deri alırken kalite arıyor ve uzun yıllar taşımak istiyor. Son yıllarda, tasarımın ön plana çıkması ile kalitenin yanına fark yaratan bir ürün olma zorunluluğu da eklendi. Ancak bu konuda, söylemek istediğim çok önemli bir nokta var, şu an piyasada satılan deri ürünlerin bir çoğu çin'den veya Uzakdoğudan ithal edilen deriler ile üretiliyor, bu yüzden fiyat olarak son derece makul gözüksede, biraz önce söylediğim gibi maalesef uzun yıllar kullanılabilecek kalitede değil.

2 mikron incelikte ürünler

Deriyi kullanarak çok çeşitli formda ürünleriniz var. Bunlara değinir misiniz

Ürün yelpazemiz ağırlıklı olarak deri ve kürkten üretilmiş ceket ve paltolardan oluşuyor, ancak deri pantolon, etek ve elbise gibi alışılmışın dışında deri ürünleri de son yıllarda çok talep gören ürünler haline geldi. Özellikle dünyada ilk kez KuZu tarafından geliştirilen, 2-3 mikron kalınlığında derilerden üretilen gömlek inceliğinde deri ceketler ve elbiseler inanılmaz ses getirdi. AR-GE bizim en önem verdiğimiz konulardan biri. Bu çalışmaların sonucunda dünyada ilk defa bizim ürettiğimiz 175 gramlık deri ceketlerler, ihracatımız da yüzde 30 arttı.

Yeni şžafak