La Lorraine, Manisa’da 100 milyon TL'lik fabrika kurdu!
Belçika’nın ünlü yiyecek markası La Lorraine, 100 milyon liralık yatırım yaparak Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde fabrika kurdu.
Belçika’nın ünlü yiyecek markası La Lorraine, 100 milyon liralık yatırım yaparak Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde fabrika kurdu.
Unlu mamul, pasta ve fırıncılık sektöründe Belçika’da 9 üretim tesisi bulunan ve 77 yıldır bu alanda faaliyet gösteren La Lorraine, Çek Cumhuriyeti, Romanya ve Polonya’nın ardından Türkiye’de yatırım yaptı.
Yüzde 100 Belçika sermayeli bir aile işletmesi olan La Lorraine’nin 20 bin metrekaresi kapalı 40 bin metrekarelik alana inşa edilen tesisi, törenle hizmete açıldı.
La Lorraine CEO’su Guido Vanherpe törendeki konuşmasında, Türkiye’ye fabrika yatırım kararını geçen yıl aldıklarını belirtip, 12 üretim merkeziyle bugüne kadar dünyadaki 1500 satış noktasına ulaştıklarını söyledi. Manisa’daki üretim merkeziyle birlikte 2017 yılı sonunda 5 bin satış noktasına ulaşmayı ve geçen yıl 620 milyon euro’nun üzerinde olan cirolarını ikiye katlamayı hedeflediklerini dile getirdi. Vanherpe, hedefledikleri 5 bin satış noktası içerisinde marketler, restoranlar, oteller ve kaferyaların olduğunu kaydetti.
Ekmeği şokluyor
Bu dönemde yabancı bir yatırımcının Türkiye’ye gelip özellikle bu sektörde büyük bir yatırım yapmasının diğerlerine de iyi bir örnek olacağını belirten La Lorraine Türkiye Genel Müdürü Burak Deniz, Türkiye’deki unlu mamül sektörüne canlılık ve dinamizm katacaklarını belirtti. Ürünlerle ilgili de bilgi veren Deniz, “Ekmeğimizin en büyük özelliği bütün içeriğinin hazırlanıp yüzde 80 oranında pişirildikten sonra eksi 30 derecede şoklanıp, depolanmasıdır. Bu ortamda ürünün bir yıl ömrü vardır. Bu süreç içerisinde ürün satış noktalarına gönderilir. İyi oteller, kaliteli restoranlar bu ürünü 5 dakika pişirme süresi içerisinde tüketiciye çıtır çıtır, sıcacık sunabilme imkanına sahip olur. Türkiye fabrikamızda da tamamen böyle bir üretim gerçekleştiriyor olacağız” dedi.
Kişi başı 160 kilo
Türkiye’de kişi başı yıllık unlu mamül tüketiminin 160 kilogram olduğuna dikkat çeken Deniz, şöyle devam etti:
“Tam olarak bilinmese de bu da 20 milyar dolarlık bir unlu mamül pazarı demek oluyor. Kişi başına unlu mamül tüketiminin de yüksek olması bizim açımızdan cazip bir durum. Bu ortamda deneyimlerimizden ve bilgi birikimimizden yola çıkarak kaliteli ve hijyenik ürünlerimizi ülkemiz insanı ile buluşturduk. Bu noktada pazara iyi bir giriş yaptığımızı söyleyebiliriz. Şu anda doğru zamanda doğru yerde olduğumuzu düşünüyoruz. Manisa yatırımından önce Türkiye pazarına 2014 yılında girdik ve burada unlu mamuller alanında sektöre öncülük ederek pazarı büyütmeyi hedefliyoruz.”
Milliyet