Perakende

Lavazza, 2014'te mağaza sayısını ikiye katlamayı hedefliyor!

Lavazza Türkiye Ceo’su Sertaç Akyüzol; Bu yılki satış hedefimiz ise 35 milyon lira. 2013’ü 42 mağaza ile kapattık. Birkaç zincir ile görüşmelerimiz sürüyor. Mağaza sayımızı da 2014’te ikiye katlamak istiyoruz, dedi

20 ülkede çekirdek ve filtre kahve satışı gerçekleştiren Lavazza’nın, Türkiye’deki şirketi halka açılıyor.


14 aydır halka arz için hazırlık yaptıklarını ifade eden Lavazza Türkiye Ceo’su Sertaç Akyüzol, SPK’dan son onayı beklediklerini söyledi. Şirketin yüzde 20’sinin halka açılacağını belirten Akyüzol, halka arzdan elde edilecek gelirle yatırım yapacaklarını söyledi. 2013’te 200 ton kahve sattıklarını, bu yıl 270 ton hedeflediklerini anlatan Akyüzol, Lavazza’nın franchiselarla birlikte 500 kişiye istihdam sağladığını, bu rakamı 850’ye çıkarmak istediklerini anlattı. Akyüzol, Türkiye kahve pazarıyla ilgili de, “Türkiye kahve pazarı büyümeye devam ediyor. Ancak hâlâ bir çay ülkesiyiz. Önümüzdeki 5 yıl daha kahve pazarında hızlı büyüme olacak” dedi. 2007’den beri Lavazza Türkiye distribütörlüğüne sahip olduklarını dile getiren Akyüzol, şirketlere kahve makineleri de tedarik ettiklerini belirterek şöyle konuştu: “2013’te 24 milyon liraya yakın ciro yaptık. Bu yılki satış hedefimiz ise 35 milyon lira. 2013’ü 42 mağaza ile kapattık. Birkaç zincir ile görüşmelerimiz sürüyor. Mağaza sayımızı da 2014’te ikiye katlamak istiyoruz. 7 mağazamız dışındaki tüm mağazalarımız İstanbul’da. Anadolu’da da büyüme potansiyelimiz çok yüksek.


Kahve sosyalleştiriyor


ARTIK her şehirde kahve zincirlerinin oluştuğunu ifade eden Sertaç Akyüzol, “Kahve zincirleri yeni sosyalleşme mekânları. Tüketiciye, hafif yemeklerde veriyorlar” dedi ve, yeni bir sıcak çikolata ile tüketicileri buluşturmak için çalıştıklarını da ifade etti. 

Hürriyet