Ticari

Lazzoni New York'a ikinci, New Jersey'e ilk mağazasını açacak!

Temellerini Osman Kababulut’un küçük bir atölyede attığı Lazzoni, bugün ABD’de de mağaza açacak kadar ileriye giden ve üstelik markalaşmayı başarmış bir firma

 

Şu anda Yaşar Kababulut tarafından yönetilen şirketin markalaşma serüvenindeki en önemli tarihler, kurulduğu 1950’li yıllar, modüler mutfak üretimine başladığı 1960’lı yıllar ve üretim bandını yenilediği 1990’lı yılların başlangıcı, ev mobilyası üretimine başladığı 2000’li yılların başları. Aslında bu tarihlerin yanma bir de markanın yurtdışı atağını gösteren dönemi de eklemek gerekiyor.     NICOLETTİ HOME İLE ORTAK FABRİKA Yaşar Kababulut da tam bu noktaya dikkat çekiyor. ABD ve Dakar’daki mağazalara işaret eden Karabulut, global bir marka olma yolundaki en önemli enstrümanlardan biri olarak mağazalaşmaya işaret ederek, New York’ta ikinci ve New Jersey’de ilk mağazalarını açacaklarını söylüyor. Planlamalar bununla sınırlı değil. Nicoletti Home ortaklığı ile faaliyete geçirecekleri deri koltuk fabrikası bir diğer önemli yatırım planı. Deri koltuk üretiminde ihracat merkeze alınmış. Yaşar Kababulut, ürünü, ABD ve Ortadoğu başta olmak üzere tüm dünyaya ihraç etmeyi planladıklarım söylüyor. Bu arada Lazzoni markasıyla ABD, İsrail, Ortadoğu ve Avrupa’ya ihracatlarının da süreceğini belirtmeyi ihmal etmeyen Kababulut’un uluslararası adımlarından bir diğeri de tasarımı konu alıyor. ABD’nin genç ve başarılı içi mimarlarından Joyce Elizabeth’in adım taşıyan yeni koleksiyonu, markanın mağazalarında bulmak mümkün.   İLK 500 KARARLILIĞI Tüm bu ileri adımlarla markanın ihracatta ulaşmayı planladığı miktar, üretim kapasitesinin yüzde 50’lik dilimini ihracata dönüştürmek. Ortaya koyacakları bu performansla 2015 yılında Türkiye’nin en büyük ilk 500 şirketi arasında olmayı temel hedeflerden biri olarak belirlediklerini belirten Kababulut’un anlattıkları, 1950’li yıllarda başlayan bu üretim hikâyesini dünyanın da okumaya başlayacağını gösteriyor. Milliyet Business