LC Waikiki'nin 2013 mağaza hedefi 500!
12 yıl önce tüm haklarını satın aldığı Fransız LC Waikiki'yi dev bir Türk markası haline getiren Tema, yurtdışı açılımıyla LCW'yi yeniden dünya markası yaptı
Fransa'nın batık markası LC Waikiki'yi alıp Türkiye'de mağaza ve ciroda birinci lige taşıyan Tema ve Taha Tekstil, yeniden Avrupa'ya dönüyor. Arnavutluk, Romanya, Bulgaristan'ın ardından komşu ülkeler Suriye ve Kuzey Irak'ta da mağaza açan LC Waikiki, Romanya ve Almanya pazarlarını yakın markaja aldı. Krizin en az etkilediği Avrupa ülkeleri Almanya ve Polonya'da mağaza açmak için araştırma yaptıklarını dile getiren Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Avrupa'nın içinde bulunduğu zor durumun kendileri için bir dezavantaj yaratmadığını söyledi. "Krizler bazen fırsatlar yaratabilir. Biz de krizi fırsata çevirmeye çalışacağız" diyen Küçük, fırsat olursa zincir mağaza satın alabileceklerini söyledi. Küçük, Almanya ya da Polonya'ya 5 - 10 mağaza ile birden girmek istediklerini söyledi.
AVRUPA'DA HEDEF İLK ÜÇ
LC Waikiki yeni aldığı kararla bin 500 metrekareden az alanlara mağaza açmıyor. Bu yüzden gireceği pazarlarda geniş metrekareli mağaza alanı bulmak da kolay olmuyor. Polonya pazarı için Jones Lang La Salle ile anlaştı. Almanya için de gayrimenkul danışmanları ile hareket eden marka 2020'de 10 milyar dolar ciro ile Avrupa'da ilk üçe girmeyi hedefliyor. Markanın 2013 mağaza hedefi ise 500. Markanın Avrupa pazarı ile ilgili çalışmaları yurtdışında da haber konusu oldu. Property Magazine'in haberine göre LC Waikiki Polonya'nın ana caddeleri ile alışverişlerin yoğun yapıldığı bölgelerde mağaza kiralamak için görüşüyor.
Üretim yaptığı markayı satın alıp devleştirdi
1985 yılında Fransız tasarımcı George Amoual ve ortağı tarafından kurulan marka, adını ünlü Waikiki plajı ve Fransızca 'arkadaşlar' anlamına gelen 'Les Copains' kelimelerinin baş harflerinden oluşan "LC" kısaltmasının eklenmesiyle aldı. Mağazacılık alanında faaliyet göstermek için 1991'de Tema Tekstil'i kuran Taha Tekstil, 1997'de markanın bütün haklarını satın aldı. 21 mağaza ile başlayan perakende ağını genişleten grubun üretimini Taha Holding, marka stratejisini de Tema Holding belirliyor.
Sabah