Perakende

Lee Cooper 2015 yılına kadar Türkiye’de 200 mağazaya ulaşacak!

Kipaş Holding, 98 ülkede 4 bin mağazası olan İngiliz denim markası Lee Cooper’ın Türkiye’deki haklarını aldı. Lee Cooper’ı 1 yılda 20 mağazada Türk tüketicisinin beğenisine sunan Kipaş, 2015 yılında Türkiye’de 200 mağazaya ulaşmayı hedefliyor

Şirket, birkaç hafta önce Lee Cooper ile yeni bir anlaşmaya imza attı. Kipaş, bu yeni anlaşmayla Lee Cooper’ın olmadığı ülkeler için de lisans sahibi olacak. Türkiye’de üretilen ürünlerden oluşan koleksiyonların satılacağı ülkeler içinde Almanya, İtalya, Rusya, İran, Suriye, Kazakistan gibi ülkeler olacak.


Kahramanmaraşlı Kipaş Holding, 2010 yılında 98 ülkede 4 bin mağazası olan İngiliz denim markası Lee Cooper’ın Türkiye’deki perakende, pazarlama ve üretim haklarını aldı. 1980’lerde Türk pazarına giren ancak bir süre sonra pazardan çıkmayı tercih eden Lee Cooper’ı 1 yılda 20 mağazada Türk tüketicisinin beğenisine sunan Kipaş, Boyner mağazalarıyla birlikte 50 noktada satış yapar hale geldi. 2015 yılında Türkiye’de 200 mağazaya ulaşmayı hedefleyen Kipaş, birkaç hafta önce Lee Cooper ile yeni ve daha büyük boyutlu bir anlaşmaya imza attı. Kipaş, bu yeni anlaşmayla Lee Cooper’ın olmadığı ülkeler için de lisans sahibi olacak. Türkiye’de üretilen ürünlerden oluşan koleksiyonların satılacağı ülkeler içinde Almanya, İtalya, Rusya, İran, Suriye, Kazakistan gibi ülkeler yer alıyor.


Koleksiyon hazırlayacak


Birçok firmanın bu anlaşmaya talip olduğunu ancak üretici kimliklerinden dolayı kendilerinin bir adım öne çıktığını söyleyen Kipaş Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ahmet Öksüz, “Biz Lee Cooper’i kendi markamız gibi görüyoruz. 10 yıllık bir anlaşmamazı var. Yeni anlaşmada özellikle Almanya ve İtalya bizim için çok önemli. Lee Cooper, bugüne dek Almanya’da hiç olmamış. Şimdi bizimle girecek. Ancak biz bu ülkelerde kendimiz mağaza açmayacağız, distribütörlük vereceğiz” dedi. Avrupa’ya gönderecekleri ürünlerin tamamını Türkiye’de üreteceklerini kaydeden Ahmet Öksüz, “Daha önce kendi koleksiyonumuzu hazırlıyorduk. Şimdi tek koleksiyona döndü ve bizim için daha iyi oldu. Artık koleksiyon hazırlanmasında da katkımız olacak. Merkezdeki tasarımcılarla bizim tasarımcılarımız birlikte çalışacak. İlk koleksiyon Ocak ayında Londra’da görücüye çıkacak. Bütün Avrupa’ya birlikte hazırladığımız bu koleksiyon satılacak. Koleksiyon 2013 kışından itibaren tüm Avrupa’da tüketiciyle buluşacak. Hedefimiz şimdilik Avrupa... Uzakdoğu, Çin de satış imkanımız olan pazarlar. Rusya ve Türki cumhuriyetler de bizim ürettiğimiz ürünleri giyecek. Bu konuda çok başarılı olacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.


Ahmet Öksüz, yıllık ciro hedeflerine de değinerek, “Hedefimiz 50 milyon dolar ciroya ulaşmak. Bunun yarısını Türkiye, yarısını ihracat olarak yapmayı planlıyoruz. Bu hedefimize 2014 yılında ulaşacağımızı düşünüyoruz” değerlendirmesini yaptı.


ÜRETİMİN % 95’İ TÜRKİYE’DE YAPILIYOR


Üretimlerinin yüzde 95’ini Türkiye’de ürettiklerini belirten Ahmet Öksüz, satışlarının yüzde 65’inin erkek, yüzde 35’inin kadın ürünlerinden oluştuğunu anlattı. Ürün bazında ise yüzde 60 üst, yüzde 40 alt grup ürünler satılıyor.


Milyar dolarlık ciroya bu yıl ulaşacak


KİPAŞ’IN enerji, kağıt ve çimento gibi alanlarda da yatırımları olduğunu anlatan Ahmet Öksüz, Kahramanmaraş’ta 250 milyon euroluk yatırım yapacaklarını vurguladı. Öksüz, “Çimentoda kapasite arttırımı yaptık ve devreye aldık. Enerjide yatırımlarımız devam edecek. Grup olarak ciromuzun bu yıl 1 milyar doları bulmasını öngörüyoruz” değerlendirmesini yaptı.


Hedef ilk 3 markadan biri olmak


AHMET Öksüz, Lee Cooper’ın Türkiye’deki ilk yılını öğrenme süreci olarak nitelendirdi. Boyner mağazalarındaki satış noktalarıyla birlikte 20’si mağaza olmak üzere 50 noktadan tüketiciye ulaştıklarını kaydetti. Bayilik vermeye başladıklarını anlatan Öksüz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kısa vadede hedefimiz toptan ağımızı geliştirmek. Anadolu’dan çok talep var. İstanbul’da birkaç lokasyonda arayışımız var. Mutlaka İstiklal Caddesi’nde bir mağazamız olsun istiyoruz. Çünkü amiral gemisi niteliğinde bir mağazamızın olması gerekiyor. 2015 yılında 200 mağazaya ulaşma hedefimiz var. Sektörde marka olarak kendimizi kanıtlamış olduğumuz için denimde de ilk 3’te olmak istiyoruz.”

Necla DALAN/VATAN