Genel

Leoni Kablo, 2014'te ihracat ağına Sırbistanı'da ekliyor!

Üretiminin yüzde 90'ını 15 ülkeye ihraç eden Leoni Türkiye, bu yıl ihracat ağına Sırbistan'ı da ekliyor. Şirket, yıllık 10 milyon euro'luk ihracat potansiyeli bulunan bu pazarın ardından, 2015'te Moldova'ya açılacak...

Üretiminin yüzde 90'ını 15 ülkeye ihraç eden Leoni Türkiye, bu yıl ihracat ağına Sırbistan'ı da ekliyor. 


Şirket, yıllık 10 milyon euro'luk ihracat potansiyeli bulunan bu pazarın ardından, 2015'te Moldova'ya açılacak. Genel Müdür Şükrü Erdem, Türkiye üzerinden 15 ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek, "Bu yıl, yeni gelişen pazarlardaki müşterilerimizi artırma gayreti içindeyiz. Sırbistan, AB'ye girmemiş, işçiliğin ucuz olduğu önemli bir lokasyon. İtalya ve İsviçre'ye yakınlığı nedeniyle lojistikte de sorun teşkil etmeyen bir bölge. Dolayısıyla oradan tüm Avrupa'ya ürün göndermek çok kolay" diye konuştu. 


Dünya genelinde 32 lokasyonda, 65 fabrikası ile faaliyet gösteren ve 60 binin üzerinde istihdam sağlayan Leoni AG, Leoni Türkiye ile ihracat ağını güçlendiriyor. 


Almanya'da daha büyük ölçekli iş projelerine kanalize olan Leoni, üretimin yüzde 90'ını otomotiv sektörüne yönlendiriyor. Firma, otomotiv dışı çalışmalarında özellikle Çin ve Amerika'da ciroyu katlayacak yeni bir stratejik hedefler belirledi. 

Leoııi'nin yıl sonu hedefi ise 4 milyar euro ciro. 2000 yılında Leoni Kablo ve Teknolojileri adı ile Mudanya'da, 2005 itibarıyla da Bursa Serbest Bölge'de var olan Leoni, Türkiye'de üretimin yüzde 10'unu beyaz eşya sektörüne yönlendiriyor. 


Üretimin yüzde 90'ını ihracata kanalize eden Leoni Türkiye, bu yıl ilk kez Sırbistan pazarına girecek. Her yıl yaklaşık 10 milyon euro'luk ihracat potansiyelinin bulunduğu pazarda uzun soluklu var olmayı hedefliyor. Bu rakamın, toplam ihracatın yüzde 10'unu oluşturacağını belirten Leoni Kablo Genel Müdürü Şükrü Erdem, gelecek yıllar içinse Moldova pazarında mercek altına aldıklarını ifade etti. Türkiye'den toplamda 15 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerinin bilgisini veren Erdem, şöyle devam etti: "Bu yıl, yeni gelişen pazarlardaki müşterilerimizi artırma gayreti içindeyiz. Sırbistan artık, Avrupa'nın göbeğinde, Avrupa Birliği'ne girmemiş, işçiliğin ucuz olduğu önemli bir lokasyon. İtalya'ya, İsviçre'ye yakınlığı nedeniyle lojistikte de sorun teşkil etmeyen bir bölge. Dolayısıyla oradan Avrupa'ya, Almanya,'ya, Fransa'ya, İtalya'ya ürün göndermek çok kolay. Bunun dışında Bulgaristan ve Romanya halihazırda müşterimiz. Bu üçlü grupta önümüzdeki senelerde Moldova'yı da dahil edeceğiz. Bu yıl ayrıca Fas pazarında genişlemeye gideceğiz." Sırbistan pazarının mevcut ihracat pazarlarından Mısır'da olan müşterilerinin bir kısmının o bölgeye geçmesiyle açıldığını ifade eden Erdem, "Sırbistan'a önümüzdeki yıl itibarıyla her yıl ortalama 8 ila 10 milyon euro civarında ihracat potansiyelimiz olacak. Bu toplam ihracatın yaklaşık yüzde 10'una tekabül edecek" aktarımını yaptı. 


Leoni Türkiye olarak, otomotiv sektöründeki iş hacmini doldurduklarını, dolayısıyla yeni iş kollarına odaklandıklarını aktaran Şükrü Erdem, "Otomotiv tarafında gelebileceğimiz noktaya geldik. Çünkü civarımızda müşteri yok. Bu sebeple biz de farklı iş kollarına yönelmeyi planlıyoruz. Leoni'nin petrokimya ve enerji sektörüne yönelik özel kabloları var. Boru hatlarının sinyalizasyon kabloları, petrol rafinelerindeki offshore dedikleri deniz üzerindeki, adalardaki çok dayanıldı kablolar. Bu konularda Irak'ta Türkiye'deki büyük inşaat firmaları üe ortak projeler gerçekleştiriyoruz. 


Leoni'nin bu çalışmalarına Türkiye olarak da dahil olmanın yollarım arıyoruz. Türkiye kendi içinde bu iş için çok büyük olmasa da coğrafi yapısına baktığımızda gelişecek olan Suriye, Irak ve İran gibi pazarlarda etkin olan büyük müteahhit ve kuruluşlarımıza partnerlik yapma düşüncemiz var" diye konuştu. 

Şükrü Erdem, bu hedef doğrultusunda ilk çalışmayı Türkiye'nin büyük kuruluşlarından birinin Kuzey-Irak projelerinde 2 milyon euro civarı kablo satışı ile gerçekleştirdiklerini ifade ederek, "Yalnızca aracı alım-satım yapıyoruz. Ancak hedefimiz işimizi büyütüp, bu projeleri de Almanya'dan Türkiye'ye getirebilmek" şeklinde konuştu. Deniz altı, marin, tank savar ve uçaklarda kullanılan özel kablo ürünleriyle de savunma sanayü sektörüne hitap ettiklerini kaydeden Erdem, diğer yandan üretimini gerçekleştirdikleri özel havaalanları, demiryolları tipi kabloları ile de otomotiv dışı çalışmaları çeşitlendireceklerinin bilgisini verdi. 


"İlk beş ayda yüzde 10 büyüdük" Geçen yıl ciroda 97 milyon euro'ya ulaştıklarını kaydeden Şükrü Erdem, "1994 yılında 3 milyon euro olan ciromuzu 20 senede yaklaşık 100 milyon euro'ya çıkardık. Bu yılın ilk beş ayında, geçen senenin aynı dönemine göre, daralan pazarda yüzde 10 mertebesinde büyüdük. Yıl sonunda ise 100 milyon euro'nun üzerinde ciro bekliyoruz" şeklinde konuştu. Leoni AG'nin ise geçen yılın ilk beş ayma göre bu yıl yüzde 5.6 oranlarında büyüdüğünü kaydeden Erdem, yıl sonu hedefinin ise 4 milyar euro ciro olduğunu açıkladı. 


Geçtiğimiz yıl yapüan ek bina ve üretim hattı yatırımlarıyla üretimini 10 bin metrekare kapalı alana ulaştırdıklarını belirten Şükrü Erdem, 2013'te 5 milyon dolarlık, bu yıl ise 1.5 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdiklerini açıkladı. Erdem, 2015 ve 2016 yıllarında da makine revize ve kapasite artırımına yönelik 5 milyon dolar civarı yatırım planladıklarını kaydetti. Erdem, Leoni AG olarak 62 bin çalışana sahip olduklarım, yıl sonunda ise bu rakamı 64 bine çıkaracaklarını açıkladı. Ar-Ge projelerinin ağırlıklı Almanya'da gerçekleştiğini; ancak şirket olarak kendi bünyelerinde de Ar-Ge çalışmaları yürüttüklerini söyleyen Erdem, "Almanya'nın desteklediği ve onlarla ortak yaptığımız birprojemiz var. Otomotiv sektörüne yönelik, yeni bir kablo dizaynı üzerinde çalışıyoruz. Prototiplerini burada yaptık. Seri üretimine hazırlanıyoruz. Bir OEM'in projelerinde kullanacağız. Bunun dışında kendi bünyemizde proses iyileştirme çalışmaları yürütüyoruz. Merkezimiz toplam cironun yaklaşık yüzde 1.6'sını Ar-Ge'ye ayırıyor" dedi. 


Dünya Kablo Sanayii