Otomobil

Lexus elektrikli SUV RZ 450e’yi ilk kez görücüye çıkardı! Lexus RZ 450e'nin fiyatı kaç lira?

Japon otomotiv devi Toyota'nın lüks premium markası Lexus, tamamen yeni elektrikli SUV modeli RZ 450e’yi ilk kez otomobil severlerin beğenisine sundu. Araç 450e, 150 kW'lık öne monte edilmiş bir elektrik motoru ve 80 kW'lık bir arka e-motor sayesinde gücüne güç katıyor.Lexus’un bütünüyle elektrikli olarak tasarlanan ilk aracı olan RZ 450e, tasarımı, performansı, teknolojisi ve sürüş keyfiyle elektrikli lüks araçlar dünyasında yeni standartları belirlemeyi hedefliyor

Lexus, tamamen yeni elektrikli SUV modeli RZ 450e’yi tanıttı. Lexus’un bütünüyle elektrikli olarak tasarlanan ilk aracı olan RZ 450e, tasarımı, performansı, teknolojisi ve sürüş keyfiyle elektrikli lüks araçlar dünyasında yeni standartları belirlemeyi hedefliyor. Aracın resmi fiyatı henüz açıklanmasa da markanın benzer özelliklere sahip NX 450h+ 4x4 Exclusive E-CVT 2494 cc modeli vergiler hariç liste fiyatı 872.881,4 ₺ yüzde 150 vergilendirilmiş fiyatı ie 2 milyon 575,000 ₺ + 7,231 ₺ KDV ile satılıyor.

313 BEYGİR GÜÇ

RZ 450e, sadece dört tekerlekten çekiş özelliği ile geliyor ve "Direct4" olarak belirtilen bir kurulum kullanıyor. Bunların yanında 450e, 150 kW'lık öne monte edilmiş bir elektrik motoru ve 80 kW'lık bir arka e-motor sayesinde gücüne güç katıyor. Her iki motor bir araya geldiğinde, toplamda 313 beygir gücü üretebiliyor. Bu da toplamda 217 beygir gücü çıkışına sahip Subaru ve dört tekerden çekişe sahip Toyota bZ4X'e göre 95'ten fazla beygir gücüne sahip olduğunu gösteriyor.

TEK ŞARJLA 400 KM'DEN FAZLA GİDİYOR

RZ geliştirilirken Lexus Sürüş İmzası’nın üç temel bileşeni olan konfor, kontrol ve yol tutuş unsurlarına odaklanılmış. RZ’nin elektrik motorları önde toplam 313 beygir güç üretiyor. Lexus’a ait özel bir teknoloji olan DIRECT4 dört tekerlek arasında güç dağılımını otomatik olarak kesintisiz bir şekilde gerçekleştiriyor.

Lexus’un batarya yönetim teknolojilerindeki büyük deneyimi sayesinde RZ’nin 10 yıllık kullanımın ardından dahi kapasitesinin yüzde 90’ından fazlasını koruması bekleniyor. RZ’nin karma WLTP tüketim standartlarına göre tek şarjla 400 kilometreden daha fazla yol alması hedefleniyor.

Boyunduruk tarzı direksiyon tasarımı ve elektronik bağlantı sistemiyle One Motion Grip dünyada ilk kez Lexus’ta yer alıyor. Hiçbir mekanik bağlantı ve direksiyon kolonunun olmamasıyla, çok daha hassas ve hızlı tepkiler elde ediliyor. Bozuk yollarda daha az direksiyon titreşimi yaşanırken direksiyon hissi virajlı yollarda da daha fazla güven veriyor. Lexus’un tam elektrikli modeli RZ de ek özelliklere sahip güncellenmiş üçüncü nesil Lexus Safety System+ ile donatılmış. Bununla birlikte RZ’de ilk kez NX modelinde yer alan e-latch elektronik kapı açma sistemi de bulunuyor.