Perakende

Little Caesars 2015'te 20 yeni şube açacak!

Amerika’da bir aile işletmesi olarak kurulan ve 5 bin noktaya ulaşan pizzacı Little Caesars Türkiye’de hızlı büyüme kararı aldı. Little Caesars, yeni yılda 20 şube daha açarak 100’ü yakalamayı planlıyor.

Tüm dünyada en çok tercih edilen ilk üç pizza zincirinden biri olan dünyada 5 binden fazla noktada hizmet veren ABD’li Little Caesars, yeni yılda 20 şube açarak 100’ü yakalamayı planlıyor. Çelebi Holding bünyesinde faaliyet gösteren ve 1996 yılında girdiği Türkiye pazarında 80 şubeye ulaşan Little Caesar’s yeni yılda 20 şube daha açacak. Little Caesar’s Genel Müdürü Banu Arıduru “2015 yılında; faaliyet gösterdiğimiz mevcut illerin dışında Kocaeli, Tekirdağ, Edirne, Adapazarı, Eskişehir  ve Marmaris’te de 20 yeni şube daha açmayı hedefliyoruz” dedi. “Şu an 1.500 çalışanımız var. Her mağazada 13-14 kişi çalışıyor” diyen Arıduru gelecek yıl istihdamda 300 kişilik bir artış öngördüklerini de söyledi. Arıduru çalışanların yaş ortalamasının 25 olduğunu da belirterek motorculuktan yükselerek şube açanların bile olduğunu belirterek “Hatta 2-3 şubesi olan motorcular bile var” dedi.


Franchise için en fazla talebin tekstilcilerden geldiğini de anlatan Arıduru “Ayrıca profesyonel yatırımcılar da bu işe giriyor. Bu işletmelerde aile fertleriyle birlikte çalışanların oranı gittikçe artmakta. Abi-kardeş, karı-koca, baba-oğul olarak çalışan franchiserlerimizin sayısı yüzde 70 oranında. Little Caesars’ın Türkiye haklarının sahibi olan Çelebi Holding de aile işletmeciliğinin en güzel ve uyumlu örneklerinden birisi” dedi. “Son 1 yıl içinde franchise restoran adedini 4 katına çıkardık” diyen Arıduru franchise şartları konusunda ise “120-180 metrekare yer için 220 bin TL +KDV talep ediyoruz” dedi.


Şirketlere ‘pizza baskını’ yapıyor


Türkiye’de hazır gıda pazarının 30 milyar dolar olduğunu da belirten Arıduru şunları söyledi: “Bunun 900 milyonu pizza pazarı. Sektör yüzde 8 büyürken biz bu yıl 6 ayda yüzde 32 büyüdük. En çok satış yapan 5 ülkeden biri olduk. Şirketin son bir yılda geçirdiği yeniden yapılanma süreci ve franchise atakları bu başarıdaki birinci etken. Çok deneyimli bir satış ve pazarlama ekibi oluşturduk. İkinci etken ise yaptığımız pazarlama yatırımları. Şu an yüzde 10 oranında bir pazarlama harcaması yapmaktayız. Yaptığımız ‘müşteriye teşekkür günleri’ ile çok uygun fiyatlı kampanyalar ya da ‘şirket baskınları’ düzenleyerek daha çok kişinin pizzamızı tatmasını sağlıyoruz. Özellikle ‘Nefis Kenar’ ürünümüz en çok tercih edilen ve farklığımızı ortaya koyan bir lezzet oldu. ‘Nefis Kenar’ı yapan pizzacı’ diye anılmaya başlandık. Ayrıca Türkiye pazarına özel tahinli-pekmezli tatlı ve sufle yaptık. Yeni ürünlerle ilgili Ar-Ge çalışmalarımız da sürüyor.”


 Yaşar Kızılbağ-Star