Perakende

Loda Mobilya yıl sonuna kadar 2 mağaza açacak!

Taleplerde yaşanan artış nedeniyle mağaza sayısını artırmayı planladıklarını kaydeden Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak, yıl sonuna kadar 2 mağaza açmak istediklerini belirtti.

Hedef kitlesi olarak tasarım mobilya tercih eden tüketicileri belirleyen Loda Mobilya, yıl sonuna kadar büyümede yüzde 25'in üzerine çıkmayı hedefliyor. Taleplerde yaşanan artış nedeniyle mağaza sayısını artırmayı planladıklarını kaydeden Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak, yıl sonuna kadar 2 mağaza açmak istediklerini belirtti. Şirket, İstanbul dışında da yurt geneline yayılan mağazalar zinciri için çalışmalarını sürdürüyor. İlk mağazasını 2013 yılında İstanbul Modoko'da açan şirketin, İstanbul'da; Modoko, Masko, Bostancı ve Azerbaycan Bakü'de showroomları bulunuyor. Loda Mobilya, 12 bin metrekare olan İstanbul Ümraniye'deki fabrikasında ürünlerinin yüzde 100'ünü kendisi üretiyor. Müşterilere projelendirme hizmeti de verdiklerini belirten Karaçak, müşterinin taleplerine göre özel ürünler ürettiklerini kaydetti. Karaçak, yeni şubeler oluşması ile kısa vadede yeni üretim tesis planları olduğunu belirtti. İstihdama oldukça önem veren bir şirket olduklarını söyleyen Karaçak, "Franchising konusunda yatırımcılara kapımızı sonuna kadar açıyoruz. Franchising konusunda bir standartı benimsiyoruz. Mağazada konum, büyüklük ve dekorasyon ile ilgili belirlediğimiz Loda standartlarını koruyoruz" dedi.Yurt içi ve yurt dışında da franchising görüşmelerinin devam ettiğini ifade eden Karaçak, Dubai'de gerçekleşen 'International Desing Exhibition United Arab Emirates 2016 Fuarı'nda yatırımcılarla görüştüklerini söyledi.


İhracatta büyüyor

Loda markalı ürünlerin ihracatı hakkında bilgi veren Davut Karaçak, "10'dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bu ülkeler arasında; Arabistan, Katar, Dubai, Irak, Ürdün ve İsrail gibi Orta Doğu ülkeleri bulunuyor" dedi. Avrupa'da başta Almanya ve Polonya'ya ihracat gerçekleştiren şirket, Gürcistan ve Azerbaycan'a da ürün gönderiyor.


Vintage ve retro kumaşlar ağırlıkta

Loda Mobilya olarak ürünlerinden bahseden Davut Karaçak, "Yemek odası, yatak odası, berjer, kanepe, TV ünitesi, aydınlatmalar ve ev dekorasyonunda tamamlayıcı modeller Loda'nın ürün grupları arasında yer alıyor. Koleksiyonlarımızda ise genellikle; vintage ve retro kumaşlar ile deri ağırlıklı döşeme ürünler kullanıyoruz. Ayrıca mobilyalarımızda masif ahşabı, cevizi sıkça görebilirsiniz. Natürel cilalar ve doğal renkleri kullandığımız bu mobilyalarla, yaşam alanlarında rüstik bir etki yaratıyoruz. Sayısı yüzlerce olan ürün çeşitliliğimiz ile tüketicilerimize ulaşıyoruz" dedi.


"Bayiler 1 yılda yatırım karşılığını alıyor"

Loda bayilerinin kazanç durumuna değinen Davut Karaçak, "Etkili bir satış için en doğru lokasyonun belirlenmesinin ardından en az 800 metrekare, optimum bin 200 metrekare, en çok 2 bin metrekare olmasına dikkat ediyoruz. Ortalama 400 bin ile 600 bin TL aralığında işletme sermayesi gerekiyor. Loda bayileri, ortalama bir yıl gibi kısa bir sürede yatırımlarının karşılığını alabiliyor" diye konuştu.


Dünya