Emlak Terimleri

Lojman tahsis komisyonları!

Komisyon kararını gerektiren konutların oturmaya hak kazananlara tahsisi amacı ile, konut tahsis komisyonları kuruluyor. Peki, Lojman tahsis komisyonları nasıl kurulur? Lojman tahsis komisyonlarının görevleri nelerdir?

Lojman tahsis komisyonları!

2946 sayılı Kamu Konutları Kanununun 2 nci maddesinde belirtilen kurum personeline kamu konutlarının tahsis şekli, oturma süresi, kira, bakım, onarım ve yönetimine ait usül, esas ve şartlar ile uygulamaya dair diğer hususları tespit eden Kamu Konutları Yönetmeliğinde lojman tahsis komisyonlarına ilişin hususlara da yer veriliyor.


Söz konusu yönetmelik, Kamu Konutları Kanununun 2 nci maddesinde sayılan kamu kurum ve kuruluşları personelinin yararlanması için yurt içinde ve yurt dışında inşa ettirme, satın alma ve kiralama suretiyle sağladıkları kamu konutlarını kapsıyor. 


Lojman tahsis komisyonlarının toplanması, lojman tahsis komisyonlarının çalışma esasları yönetmelikte şu şekilde açıklanıyor:


Lojman tahsis komisyonları nasıl kurulur?

Madde 18 – 

Komisyon kararını gerektiren konutların oturmaya hak kazananlara tahsisi amacı ile, konut tahsis komisyonları kurulur. Bu komisyonlar kurum veya kuruluşların yetkili makamlarınca belirlenen üç kişiden oluşur. Ayrıca iki yedek üye tesbit edilir.


Konut Tahsis Komisyonlarının Toplanması ve Çalışma Esasları

Madde 19 – Komisyonlar üye tam sayısı ile toplanır ve konut tahsisi isteğinde bulunanlar ile konut tahsisine hak kazandığı anlaşılanların durumunu tetkik eder. 


Komisyonca, konut tahsisine hak kazananlar için gerekçeli bir karar alınır. Konut tahsis kararları, ekseriyetle verilir. Karar ayrıca tutulacak bir "Karar defteri" ne yazılır. Bir örneği konut tahsis dosyasında saklanır.


Konut tahsis komisyonunun sekreterya işleri, konut tahsis işlemlerini yürüten birimce görevlendirilen personel tarafından yürütülür.



Kamu Konutları Yönetmeliği!