AVM

Lübnan Cascada AVM, Türklere emanet!

İş insanları Rıfat Nedim Kabakcı ve Abdulwahid Özkaya, kurdukları ‘VR Consulting’ işbirliğiyle Lübnan’ın en büyük alışveriş ve yaşam alanlarından birinin işletme, yönetim ve kiralama hizmetlerini aldı...

Alışveriş merkezi (AVM), otel, hastane, eğlence alanları, çocuk merkezli yaşam alanları gibi pek çok donatıyı bir arada sunan karma projede özellikle Türk markalarına büyük talep var. Lübnan Chautura şehrinde hayat bulan 150 milyon dolarlık yatırım değeriyle ‘Cascada’ AVM'nin yüzde 80’inden fazlasının Türk markalarla hizmet vermesi bekleniyor. Bu çerçevede markalarla anlaşma süreçlerinin sürdüğünü ifade eden Rıfat Nedim Kabakcı, görüşmeler ardından imzaları atmaya başladıklarını belirtti. 

‘Türk malı olsun’

Yatırımın Lübnan’ın önde gelen ailelerinden biri tarafından inşa edildiğini söyleyen Kabakcı, yatırımcı ailenin projede özellikle Türk markalarının ağırlıklı olmasını talep ettiğini belirtti. 

Kabakcı, "Daha önce ticaret ilişkimiz olan bu ailenin bizi bulma sebebi zaten Türk markaları. Kendileri türk markalarının çoğunluğunu istedi. Hem de marka, isim vererek, o kadar iyi tanıyorlar ki. 110 mağazalık AVM’nin 80 mağazasının Türk olmasını istiyoruz. 6 milyon nüfuslu Lübnan’ın yüzde 10’una yakını her yıl Türkiye’ye geliyor. Bölgede modern anlamda AVM yönetimi, müşteri ilişkileri sistemi çok oturmuş değil. Bizdeki gibi tüm bunların profesyonel şekilde ele alınmasını istiyorlar" şeklinde konuştu. 

‘Ticaret merkezi’

Projenin bulunduğu bölgenin Beyrut’a 45, Şam’a 30 kilometre uzaklıkta olduğunu söyleyen Kabakcı, ticaret hacminin yüksek olduğunu ifade etti. Kabakcı, "Mesela Suriye’nin sınırda Türkiye, diğer tarafta ise Lübnan ile ticaret ilişkisi çok gelişmiş. Kimi zaman günde 100 bin Suriyeli kimlikleri ile sadece alışverişe geliyor. Perakende markalarına ihtiyaç ve talep var. Yatırımcıların stratejik olarak seçtiği bir yerleşim. 220 bin metrekare toplam alanda sadece alışveriş alanları değil, tüm eğlence ve yaşam alanları oluşturulmuş" ifadelerini kullandı.

‘Türk dizileri çok etkili’

Türk dizilerinin etkisinin bölgede özellikle perakende alışverişinde çok yakından görüldüğünü söyleyen Rıfat Nedim Kabakcı, sözlerini şu şekilde sürdürdü; "Giyim kuşamda Türk ürünlerini almak istiyorlar, markaları bizden daha iyi biliyorlar. Yabancı para birimi olarak da burada yatırım yapacaklar için getirisi yüksek. Kur 1992’den beri sabit. Türk parası ile üretip, Lübnan parasıyla satmak çok daha iyi bir gelir oluşturuyor"