Genel

Lüks mağazaların yeni caddesi Pekin'deki Jinbao!

Lüks markalar global krizden çıkışı başta Çin olmak üzere Asya bölgesinde arıyor. Hedefte yeni zenginler ve gençler yer alıyor

Global krizin verdiği hasarı üzerinden atmaya çalışan zengin ülkelerdeki düşüşü gören lüks markalar yeni hedef olarak üzere Asya bölgesinde yatırım furyası başlattı. Bu yatırımlardan en büyük payı alan ülke Çin. Binlerce dolarlak fiyat etiketleriyle tüketicisini arayan lüks markaların Çin'de kendilerine seçtikleri bölge ise Pekin'deki Jinbao Caddesi. Çin'de dolar milyarderlerinin değişmez caddesi olarak bilinen 800 metre uzunluğundaki bu cadde, son dönemde adeta yeni ürün bombardımanı yaşıyor.
Rolls-Royce, Bugatti, Lamborghini gibi lüks otomobil markalarının sıralındığı caddede, Gucci, Cartier, Louis Vuitton, Hermes gibi lüks markalar diziliyor. Alışveriş merkezlerinin ve yüzlerce mağazanın bulunudğu caddede ultra lüks oteller ve restoranlar da bulunuyor.
Jinbao'daki otomobil galerilerinin sahipleri, müşterilerinin yüzde 100'ünün Çinli olduğuna dikkat çekerken, saatte 325 kilometre hıza çıkabilen milyon dolarlık Lamborghini Murcielago'nun ‘çok iyi sattığını' belirtiyor.
Dükkan sahipleri, Bugatti ve Rolls-Royce marka otomobil satın alan müşterilerini ‘Çoğunluğu henüz 20'li yaşlarında, ticaret, eğlence ve finans işleriyle uğraşan kömür madencisi ve demir imalatçısı başarılı girişimciler' olarak tanımlıyor.
Satıcılar milyon doları bulan alışverişlerde pazarlıkların çok kısa sürdüğünü belirtiyor. Çin, Pekin, Dubai ve Abu Dabi'den sonra Rolls-Royce'un en büyük üçüncü pazarı durumunda bulunuyor.

Çin'de 130 dolar milyarderi
Çin'de ülkenin en zengin bin kişisinin toplam serveti 571 milyar doları buluyor. Listeye göre Çin'deki dolar milyarderlerinin sayısı 130. Bu özelliğiyle Çin, ABD'den sonra en çok dolar milyarderine sahip ülke olarak dikkat çekiyor.
Mağaza açma yarışı
Louis Vuitton'un Jinbao Caddesi'ndeki mağazası yoğun ilgi görüyor. Lüks Fransız markası yılbaşından bu yana Çin'de her ay bir mağaza açıyor. 185 bin dolarlık pırlanta kaplı altın saatlerden iyi sayıda sattıklarını belirten Cartier yöneticisi de, şirketin Çin'de geçen yıl 11 olan mağaza sayısına bu yıl 8 mağazanın eklendiğini anlatıyorlar.
Ünsal Ereke/Milliyet