Ticari

Lush, Türkiye'de bu yıl 2 mağaza daha açacak!

Türkiye’de 7 mağazası olan İngiliz sabun markası Lush’ın sahiplerinin hem vejetaryen hem vegan oluşu şirket kültürünü de etkilemiş. Firma hammadde kullanımında havsansal maddeleri kullanmıyor, organik meyve ve sebzeyi tercih ediyor

 

Son yıllarda özellikle alışveriş merkezlerinde görmeye alıştığımız sabun markası Lush, Türkiye’deki mağaza sayısını artırmaya hazırlanıyor. Bundan 17 yıl önce İngiltere’de kurulan Lush markası ilginç bir öyküye sahip. Sahip olduğu özellikleri nedeniyle oldukça farklı bir marka. Sunday Times’a göre ‘en mutlu şirket’. Sahiplerinin hem vejetaryen hem de vegan olması şirket kültürünü de etkilemiş. Çevreye en az zararı vermek amacıyla ilginç kurallara sahipler. Mesela şirket, çalışanlarını toplum taşımayı kullanmaları için teşvik ediyor. Özellikle ülke içinde uçak yerine trenle, metroyla seyahat etmelerini tavsiye ediyor. Kısa mesafelerde ise bisiklet kullanmaları bile öneriliyor.   Ürün hammaddelerini, hayvanlar üzerinde ürün testi yapmayan tedarikçilerden almaya özen gösteriyorlar. Hayvansal hammaddeleri de ürünlerinde kullanmayan Lush, köpek balıklarının sırf yüzgeçleri için öldürülmesin diye kampanyalar düzenliyor. Ya da yağmur ormanlarının azalmasıyla o bölgede yaşayan orangutanların azaldığına dikkat çekmek için kampanya yapıyor. Palm yağı kullanmayan marka ambalaj atıklarının çevreye verdiği zararı gümdeme taşımak için de kendi çalışanlarıyla çıplak tanıtım yapıyor. ‘Go Naked’ kampanyasıyla olabildiğince az paketleme ve ambalaj hedefleniyor. Lush’ın ürünlerinin yüzde 46’sı ambalajsız olarak sunuluyor.   Makineleri istihdam etmiyor Marka ayrıca hammadde ithalatında ‘savaş olmayan’ bölgeleri tercih ediyor. Buna örnek olarak Lush ürünlerde kullandığı kakao yağının bir kısmını Kolombiya’da hiçbir çatışmaya karışmamış terörü  desteklemeyen ve barışın arkasında olan bir kooperatiften alıyor. Bu hammeddeyle üretilen sabunun ismini ise ‘peace’ (barış) koymuşlar. Üretimde kullandıkları organik meyve, sebzele ve bitkileri dünyada yetiştikleri en iyi bölgeden satın alıyorlar. Lush tüm ürünleri için kullandığı gülü Türkiye’nin Isparta şehrinde bulunan tek bir alıcıdan temin ediyor ve bu bölgede okul öncesi çocuklarının gidebileceği bir anaokulu yapılmasında finansal katkıda bulunuyor. Tüm Lush ürünleri hala el yapımı. Şirket bununla ilgili olarak, “Ne kadar büyürsek büyüyelim biz insanları istihdam etmeye devam ediyoruz, makineleri değil” diyor.     Sarımsaklı, kömürlü ‘taze’ bakım     Lush firmasının geleneksel kozmetik şirketinden çok bir gıda perakendecisi olduğunu söyleyen Lush Türkiye Marka Sözcüsü Buket Dinçerler, şu bilgileri veriyor: “Cildin taze marketiyiz.  Örneğin taze yüz maskelerimiz haftalık yapılır, balık tezgahlarındaki gibi buzların üzerinde mağazada muhafaza edilir.Alındıktan sonra da buzdolabında muhafaza edilir. Ürünlerimizin yüzde 67’sinde koruyucu madde yok.” Lush ürünlerinde sarımsaktan, naneye, greyfurttan kiviye kadar çeşitli meyve ve sebzenin bulunduğuna dikkat çeken Dinçerler, “Kömür gibi değişik içerikler de ürünlerimizde kullanılıyor” diyor.   ‘Öncelikli pazarımız İstanbul ve Ankara’     Lush’ın dünyada 47 ülkede 798 mağazayla faaliyet gösterdiğini söyleyen Buket Dinçerler, firmanın Türkiye pazarına ise 2007 yılında girdiğini belirtiyor. Şu anda yedi mağazaya ulaştıklarını ve bu yıl iki yeni mağaza daha açmayı planladıklarını kaydeden Dinçerler, “Öncelikli pazarlarımız İstanbul ve Ankara” diyor. Milliyet