23 / 12 / 2024

Lush Türkiye'deki mağazalarını kapattı!

Lush Türkiye'deki mağazalarını kapattı!

"Dikkat yemeyin" sloganı ile satılan doğal sabun markası LUSH, Türkiye'yi terk eden son perakendeci oldu. Firma hızlı büyüme hedefi ile mağaza sayısını 7'ye çıkarmıştı. Marka Türkiye'deki tüm satış faaliyetlerini durdurdu ve 7 mağazasını kapattı.




Türkiye'den çıkan perakende markaları arasına doğal sabun ve kozmetik markası LUSH da katıldı. Marka Türkiye'deki tüm satış faaliyetlerini durdurdu ve 7 mağazasını kapattı. 


"Dikkat yemeyin" sloganı ile satılan doğal sabun markası LUSH, Türkiye'yi terk eden son perakendeci oldu. Firma hızlı büyüme hedefi ile mağaza sayısını 7'ye çıkarmıştı. City's ve Bağdat Caddesi gibi kiraların yüksek olduğu bölgelerde mağazalaşan ancak ürünlerinin fiyatının yüksekliği nedeniyle bir türlü istediği cirolara ulaşamayan marka, müşterilerine internet üzerinden İngiltere üzerinden hizmet vereceğini duyurdu. LUSH'ın Türkiye distribütörlüğü Habitus Pazarlama tarafından yapılıyordu. Firmanın yetkililerine ve şirket telefonlarına ulaşılamazken, markanın Facebook sayfasında gelişmeler şu sözlerle duyuruldu: "Nisan 2007’den beri Türkiye pazarında siz değerli LUSH hayranlarıyla çok güzel anıları paylaştık. İngiltere ile yapmış olduğumuz distribütörlük anlaşması sona erdiğinden ve Türkiye pazarı için geleceğe dönük hedefl erimizde ortaya çıkan farklılıklar nedeniyle Türkiye operasyonunu kapatma kararı almış bulunmaktayız. Ağustos 2014’ten itibaren LUSH ürünlerinizi İngiltere ve Birleşik Arap Emirlikleri online satış mağazaları üzerinden temin edebilirsiniz." 


Yıldızların tercihi 

Halen 50 ülkede 900 mağazasıyla hizmet veren ve ağırlıklı olarak doğal sabunlarıyla bilinen LUSH, bu yıl Hindistan pazarına yeniden girmeyi ve Ortadoğu'da yeni ülkelere açılmayı planladığını açıklamıştı. Kanada, Japonya, Hırvatistan ve İtalya'da fabrikaları bulunan LUSH'ın global cirosu 150 milyon sterlin civarında. İngiliz Kraliyet ailesi üyelerinden Hollywood starlarına kadar pek çok kişinin müdavimi olduğu LUSH ürünleri, Angelina Jolie, Sarah Jessica Parker, Kylie Minouge, Halle Berry, John Malkovich, Russel Crowe, Jude Law gibi birçok yıldız tarafından kullanılıyor. 


Katkı maddesi yok 

Marc Constantine ve bir grup arkadaşı tarafından kurulan LUSH, ilk mağazasını Nisan 1995'te İngiltere'nin güney sahilindeki Poole'da açtı ve marka o günden bu yana sürekli büyüdü. LUSH' ın kurucuları amaçlarını "olabilecek en doğal kozmetik ürünlerini geliştirmek ve sentetik katkı maddelerinden uzak durmak" olarak açıklamıştı. 250'yi aşkın ürün çeşidiyle LUSH, tüm diğer kozmetik markalarından çok farklı. Yüzde 100'ü vejetaryen, yüzde 70'i vegan olan LUSH ürünleri, tamamen doğal ve organik maddelerden oluşuyor. Katkı maddesi kullanmamak adına LUSH ürünlerinin büyük kısmı katı olarak üretiliyor.


Kimler gitti, kimler gidecek? 

Türkiye, şehirleşmenin hızla artması ve genç nüfusuyla küresel markaları cezbeden bir pazar. Ancak yerli markaların güçlü olduğu alanlarda rekabet çok zorlu. Ayrıca AVM'lerde kiralar yüksek maliyetlerini doğru yönetemeyenler kârlılığı çok zor yakalıyor. 

• Geçtiğimiz yıllarda en büyük çıkış teknoloji marketlerde yaşanmış, EP Center, Best Buy, Electro World ve Darty Türkiye pazarından çekilmişti. 

• Yine geçtiğimiz yıl Alman yapı marketleri zinciri Praktiker, Türkiye'den çıkma kararı aldı. 

• İpekyol'un İtalyan ortağı hazırgiyim devi Miroglio'nun 2009'da Türkiye'ye getirdiği amiral markası Motivi de Türkiye'ye erken veda eden markalardan oldu. 

• Chevrolet, global stratejisi paralelinde Türkiye'nin de bulunduğu Avrupa pazarından çıkacağını açıkladı. - Zara’nın sahibi İspanyol Inditex Grubu'nun ‘demokratikleşmiş lüks’ vurgusuyla 2008 yılında yarattığı Uterqüe markası, 2010'da adım attığı Türkiye’de 3 yıl dayanabildi. 

• Alman perakende şirketi Metro, Real Türkiye'yi Beğendik AŞ'ye sattığını açıkladı. 

• Bugünlerde ise 300 mağazaya sahip Levi's'ın, Türkiye pazarından çıkıp fabrika dahil tüm operasyonu bir distribütöre devretmeye hazırlandığı iddia ediliyor.




Dünya


Geri Dön