Maaş promosyonlarında büyük kriz! Şikayetler, yüzde 287 arttı!
Emekli ve çalışanlar için başlatılan maaş promosyonlarında kriz büyüyor. Bankalarla ilgili maaş promosyonu konulu şikayetler bir önceki dönemle kıyaslandığında yüzde 287 artış gösterdi. İşte detaylar...Ancak gerçekleşen yeni düzenleme maaş ve promosyon konulu şikayetler, yüzde 287 artarken; para çekme limitini konu alan şikayetlerin artış oranı ise yüzde 212'ye ulaştı
Kamu ve özel bankaların son dönemde başlattığı cazip maaş promosyonları vatandaşların büyük ilgisini çekti. Ancak gerçekleşen yeni düzenleme maaş ve promosyon konulu şikayetler, yüzde 287 artarken; para çekme limitini konu alan şikayetlerin artış oranı ise yüzde 212'ye ulaştı.
Son dönemde markalar ve tüketiciler arasında köprü görevi üstlenen Şikayetvar, rekabetin iyiden iyiye arttığı bu noktada maaş promosyonlarını inceleme altına aldı. İşte Şikayetvar'a yapılan o şikayetlerin detayları...
Dünya Gazetesi'nde yer alan habere göre, 31 Mart 2022 ila 31 Mart 2023 tarihleri arasını kapsayan veriler kapsamında bankalarla ilgili maaş promosyonu konulu şikayetler bir önceki dönemle kıyaslandığında yüzde 287 artış oranıyla zirveye yerleşti.
Konuyla ilgili 2022 yılında 808 olan şikayet sayısı 2023 yılında 3 bin 133’e ulaştı.
Kamu bankalarına geçen dönem promosyonlarla ilgili 293 şikayet ulaşırken bu sayı yeni dönemde yüzde 436’lık artış ile bin 572 olarak gerçekleşti.
Promosyonlara ilişkin özel bankalardaki şikayetler ise yüzde 486’lik artış ile 506’dan 2 bin 966’ya çıktı.
LİMİT KONULU ŞİKAYETLERDE BÜYÜK ARTIŞ!
Özel ve kamu bankalarıyla ilgili tüketicilerin cevap aradığı bir diğer konu ise para çekme limiti oldu. Tüm bankalar için para çekme limiti konulu şikayetler, yüzde 212 arttı.
Geçen dönem 763 olan şikayet sayısı bu dönem 2 bin 384’e kadar ulaştı. Bankaların kampanyalarını duyurmak ve reklam yapmak için tüketicilerine gönderdikleri kısa mesajlar ile maillerle ilgili şikayetlerde ise tüm bankalar genelinde yüzde 52 artış kaydedildi.
POS CİHAZI ŞİKAYETLERİ DE ARTTI!
Finansal dünyada hemen hemen her işlemin sanal ortamda yapılmasıyla birlikte vatandaşların yaşadığı problemler ve çözüm beklediği konular da değişim gösterdi ve bu durum şikayetlerde artışa sebep verdi.
Böylece POS cihazlarıyla ilgili platforma ulaşan şikayetlerin bir önceki döneme oranla yüzde 46 artış göstermesi de bu değişimin bir sonucu niteliğinde… Yine sanal ortamda gerçekleşen para transferi işlemleri ve tüketicinin işlemler sırasında yaşadığı sorunlar da bir önceki döneme oranla yüzde 44 arttı.
Araştırma verilerine göre; söz konusu dönemde tüm bankacılık sistemindeki şikayetler yüzde 22 yükselerek 423 binden 518 bine, özel bankalarla ilgili şikayetler yüzde 28 artış ile 295 binden 377 bine, kamu bankalarıyla ilgili şikayetler ise yüzde 10 artışla 128 binden 142 bine yükseldi.
HGS-OGS VE KGS ŞİKAYETLERİNDE DÜŞÜŞ!
Bu dönemde şikayet düşüşü yaşanan konu başlıkları incelendiğinde ise en büyük düşüşün otomatik geçiş sistemlerinde yaşandığı dikkat çekiyor.
Verilere göre, bir önceki dönemle kıyaslandığında tüm bankalarda KGS-HGS ve OGS şikayetlerinde yüzde 21 düşün yaşanırken, bu oran kamu bankalarından yüzde 44, özel bankalarda ise yüzde 40 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde kamu bankalarında hesap işletim ücretlerinde yüzde 30, online işlemlerde ise yüzde 37 oranında şikayet düşüşü yaşandığı gözlemleniyor.
Kiracıları bekleyen büyük tehlike! Artık kiralayacak ev bulamayabilirler!
TOKİ'den Aksaray'a 270 konut, 178 dükkan ve 129 ofis geliyor!