Genel

Mağazada çalan ‘hızlı müzik' alışverişi aceleye getiriyor

Milli Prodüktivite Merkezi'ni verimli alışverişin sırlarını araştırdı

Milli Prodüktivite Merkezi'nin (MPM) ‘Verimli Alışverişin Sırları Araştırması', bozuk ruh halinin alışverişi olumsuz etkilediğini, mağazalardaki hızlı müziğin ise alışverişi aceleye getirttiğini ortaya çıkardı.

Araştırmaya göre tüketimi artırmak isteyen mağazalar; taksitli, puanlı, yıldızlı, hediyeli kampanya ve promosyonlarla ödeme kolaylıklarının yanı sıra, müşterinin bilinçaltına hitap eden müzik, renk düzenlemeleri ve aromatik kokulardan da yararlanıyor. MPM uzmanları, hiç ihtiyaç duyulmayan ürünleri almamaları için bilinçli alışveriş konusunda tüketicilere şu ipuçlarını verdi: “Plansız, yorgun, aç, üzgün ve bozuk bir ruh haliyle çıkılan alışveriş, verimsiz sonuçlar doğurur. Çalınan müzik, insanların zaman algılamasını genişletebilir ya da kısaltabilir. Reyonlarda kullanılan hızlı müzik, alışverişi bir an önce bitirmeniz gerektiği duygusunu verebilir. Bu durumda müziğin etkisiyle ürünü incelemeden alışveriş yapmamaya dikkat edin. Özellikle indirim dönemlerinde çalınan hızlı müziğin etkisiyle kusurlu mallar gözden kaçabilir.”
Turan Yılmaz / Hürriyet