Genel

Mağazalar paketleri yetiştiremedi

Kurban Bayramı ve yılbaşını içine alan indirim kampanyası amacına ulaştı. Yılbaşına indirimle giren mağazalar satışlarını yüzde 20 arttırdı.

Ekonomik krizin yarattığı durgunluğu bayram ve yılbaşı alışverişi ile atlatmaya çalışan mağazalar yeni yıl nedeniyle biraz nefes aldı. Alışverişin hareketlenmesinin beklendiği bu günlerde yapabildikleri kadar indirime giren ve akşam saatlerinde de kapılarını açık tutan mağazaların satışlarında ortalama yüzde 20 civarında bir artış söz konusu oldu. Alışveriş merkezlerindeki mağazaların kasalarında kuyruklar oluşurken, bazı mağazalar da paket kağıtları tükendiği için hediyeleri paketleme hizmetini veremediler.

Alışverişi hareketlendirmek üzere yapılan indirim kampanyaları da böylece düzenlenme amacına ulaşmış sayılıyor. Yılbaşını da içine alan `Alışveriş İçin Gün Bugün' sloganıyla başlatılan indirim kampanyası 65 bin işyeriyle start alıp, bir hafta içinde büyüyerek 75 bin işyerine ulaşmıştı. Perakende derneklerinin içinde olduğu İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından düzenlenen ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) desteği ile geçen yıl 22 Kasım tarihinde başlayan kampanyaya dahil olan dernek sayısı da 24'ten 32'ye çıkmıştı.

Lüks markalar da indirime gitti

İndirim furyasına katılmayan lüks markalar da yeni yıla indirimle girdi. Mağazalar yüzde 50'nin üzerinde indirime girerken müşterilerine ekstra indirimler de veriyorlar. Beymen yüzde 50 + yüzde 40 indirim yaparken, Vakko, Lacoste ve Zara da verdiği gazete ilanlarıyla indirim başlattıklarını duyurdu. Marks&Spencer da ürünlerinde en az yüzde 50 indirime giderken ilk kez 5 güne özel indirime dahil olmayan ürünlerde de yüzde 20 indirim yapacağını duyurdu.
Star